dboy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone bereik vanuit Leidschendam tot Den Haag CS op route van tram 2

Hoi, 
 
Is het bekend dat Vodafone bereik op route van Tram 2 vanaf halte Leidschenhage (Leidschendam) tot aan Ternoot (Den Haag) zeer slecht is. Je kunt tijdens een rit met de tram zo goed als niets laden. Een app zoals bijvoorbeeld Volkskrank en Nu.nl heeft 3 minuten nodig om een nieuwsartikel te kunnen laden. Websites bezoeken hoef je niet eens te proberen. Zelfde route werkt perfect (kwa bereik) op een T-Mobile netwerk. 
Dekkingskaart geeft aan dat de dekking in orde moet zijn, echter sinds ik over ben gegaan naar Vodafone, heb ik geen goed dekking meegemaakt tijdens een rit vanuit Leidschendam naar Den Haag toe. 
Verslechtering in bereik/dekking begint tijdens een rit met tram 2 in Leidschendam vanaf halte Leidschenhage. Daarvoor, tijdens eerste twee haltes van de route lijkt de dekking in orde. Plus thuis heb ik er geen last van. Maar zodra ik in de buurt van Leidschenhage kom of onderweg ben met tram 2 naar Den Haag toe is het zo goed als geen bereik/netwerk. Vaak moet ik telefoon van mijn partner lenen om iets te kunnen bekijken op internet (T-Mobile netwerk lijkt wel goed te werken). 
Kan het misschien worden bekeken of dit inderdaad het geval is. 
 
 
Postcode en route
Start Route postcode 2263 Start route Tram 2 richting Den Haag via Voorburg
Leidschenhage tot start Voorburg = Heuvelweg 2261-2272
Route door Voorburg = Monseigneur van Steenlaan 2272-2273
Routern van Voorburg tot Ternoot = Laan van Nieuw-Oost Indie 2273 tot Den Haag halte Ternoot 2593
 
Route weergegeven in maps
http://maps.google.nl/maps?saddr=Leidschendam,+Dillenburgsingel+(Noord)+%4052.100072,4.400213&daddr=52.0825021,4.3666989+to:Den+Haag,+Ternoot+%4052.082272,4.333420&hl=nl&sll=52.081959,4.357839&sspn=0.021705,0.038581&geocode=Fej7GgMdVSRDAA%3BFUa3GgMdaqFCACmHkiZgubfFRzHnvY3FLGKbxQ%3BFWC2GgMdbB9CAA&mra=ls&via=1&t=m&z=14
 
Ik hoor graag wat van u terug. 
 
gr, 
 
 
3 Reacties 3
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi dboy,

Over het algemeen zou de dekking goed moeten zijn in het aangegeven gebied. Het is natuurlijk wel zo dat de dekking kan verschillen per locatie (ook per provider) en afhankelijk is van veel factoren. Wanneer je in de tram/trein zit en je bent in beweging, dan zul je altijd merken dat je op sommige locaties hogere data snelheden kunt halen dan op andere. Daarnaast is het zo dat het bereik beïnvloed kan worden door storende omgevingsfactoren. In de tram zul je hier meer last van hebben dan wanneer je buiten op straat staat.

Ik zie ook dat je op dit moment problemen kunt ondervinden in regio Leidschendam, PC 2266. In dit gebied kun je last hebben van overbelasting.
dboy
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Robbie, 
 
Leuk om te weten dat het ook met een netwerkoverbelasting te maken kan hebben (voornamelijk). 
Zoals ik eerder al aangaf. Je kunt op ieder ander plek normaal internetten en gebruik maken van de verbinding. Echter, enkel op de route (tijdens rit) vanaf Leidschenhage (Leidschendam) tot Ternoot (Den Haag) is het verbinding zo goed als niet aanwezig voor data/3g verbinding. 
 
Nu kun je natuurlijk alles op omgevingsfactoren en signalen in de omgeving en ja je bent ook in een bewegende voertuig gooien als oorzaak van slechte verbinding. Probleem is, een andere provider heeft wel een zeer goede verbinding in zelfde omgeving met zelfde factoren. Dus dat omgevingsfactoren laat ik in deze situatie buiten beschouwing en dan blijft 1 enkele oorzaak over. Gewoon netwerkoverbelasting bij Vodafone zelf.
 
Zijn er plannen om op korte of lange termijn dit probleem op te lossen of moet ik gewoon hiermee zien te leven. Elke dag minimaal een uur in de tram heen en weer reizen naar Den Haag en terug. Soms wel 2-3 ritten en dan elke keer kun je geen gebruik maken van je internet verbinding. Plus dit is al sinds het begin zo. Probleem met de netwerkoverbelasting in deze gebied loopt dus al langer dan 1-2 maanden moet ik concluderen. 
 
gr, 
 
Salih
 
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Salih,

Vervelend dat je op deze route nog steeds een slechte dataverbinding ondervindt. Het is natuurlijk mogelijk dat een andere provider op deze route een betere dekking heeft. Dit kan per locatie en per route verschillen. Er zijn zeker plannen om het netwerk te verbeteren. Kijk eens op deze site voor meer informatie hierover. In de zomer van 2013 wordt gestart met de commerciële uitrol van ons 4G-netwerk. Daarnaast zal het 3G netwerk op plekken waar dit nog niet goed beschikbaar is, en waar het mogelijk is, ook verbeterd worden. Het plaatsen van extra masten en vervangen van apparatuur door nieuwe snellere netwerkonderdelen is echter een complex en vaak langdurig proces. Ik kan helaas niet garanderen dat de 3G dekking op deze route op korte termijn wordt verbeterd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic