elisabetblok

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone abonnementen

Beste Vodafone,

Komende maand is mijn abonnement verlengbaar en om deze reden ben ik eens rond gaan kijken naar een nieuw abonnement en een nieuwe telefoon. Nu is mijn abonnement natuurlijk enkel bij vodafone verlengbaar, mocht ik naar een andere provider overstappen, dan moet ik natuurlijk tot april wachten, tot zo ver allemaal logisch.

Met in gedachte de Sony Xperia Z ben ik eens rond gaan kijken, een grote telefoon, met een groot scherm en aangezien ik een fanatiek internet gebruiker ben zal internet er met dit scherm en de helderheid van het scherm vlug doorheen gaan, dit versterkt doordat de abonnementen met een grote internetbundel altijd 4G ondersteunen. Mijn internetbundel moet dus minstens 2GB bevatten. Bij vodafone zou ik nu uitkomen op vodafone Red, het eerste wat ik zag was een korting, ik werd gelijk vrolijk en klikte enthousiast op het bedrag van 39 euro per maand. Eenmaal ingevuld dat ik de Sony Xperia Z wilde (het oude model, niet de nieuwe Z1, waarvan ik een meerprijs zou verwachten) kwam ik erachter dat me dit toch 44 euro per maand ging kosten, of ik moet eenmalig 126,04 euro betalen, ik vind dit erg veel, maar het is een goede telefoon, dus ietwat beduusd besloot ik het te accepteren, een nieuwe telefoon zou weer een rib uit mijn lijf kosten.

Uit nieuwsgierigheid besloot ik daarna te kijken naar wat deze Sony Xperia Z mij bij andere providers zou kosten, ik verwachtte dat de prijs ongeveer even hoog zou liggen, maar niets bleek minder waar. Aangekomen op de website van Hi vond ik een abonnement wat mij duidelijk meer aanstond. Bij Hi is het namelijk mogelijk om een abonnement met 3GB internet (dus 1GB meer!) te krijgen, 100 minuten en onbeperkt sms'en en de Sony Xperia Z gratis voor 33,50. Ik ben uit het veld geslagen door dit prijsverschil, ik begrijp dat bij deze 33,50 de studentenkorting en de KPN familiekorting inbegrepen is, maar kreeg ik op vodafone Red niet ook al 9 euro korting? Dan is het daadwerkelijke 'kortingverschil', als ik het even zo mag noemen dus maar 3,50. Ik begrijp dat ik bij vodafone Red onbeperkt mag bellen, maar om voor onbeperkt bellen in plaats van 1GB internet te hebben 10,50 per maand of 5,50 per maand en 121,04 euro eenmalig meer te betalen, dat lijkt me verre van reeel.

Bijgekomen van de schrik van dit enorme prijsverschil besloot ik te kijken op de website van Tmobile, vodafone maakt immers enorme reclame dat Vodafone beter is dan Tmobile, ik weet de exacte reclame niet, maar er staat me iets bij van een meneer aan de telefoon die zegt 'ik weet het toch zeker, het was iets roods', waarop de verkoper antwoordt: 'Oh, rood, ja dat is vodafone, wij zijn roze'. Duidelijk mag zijn dat de bedoeling is te vertellen dat vodafone betere aanbiedingen heeft, of althans, in mijn optiek goedkopere. Zo gezegd, zo gedaan, ik ben naar de website van Tmobile gegaan met als zoekopdracht de Sony Xperia Z met een databundel van minstens 2GB. Bij Tmobile vond ik inderdaad een abonnement van 2GB, daarbij genomen 90 belminuten per maand, wat meer dan genoeg is voor mij vond ik bij de Sony Xperia Z het volgende: een abonnementsprijs van 37,75 per maand met een eenmalig bedrag van 89,95. Ik ben hiervan opnieuw geschrokken, dit scheelt namelijk nog steeds 6,25 euro per maand of 1,25 euro en 31,09 eenmalig. Het verschil is weliswaar kleiner dan het denderende verschil met Hi, maar er blijft een verschil, als Tmobile goedkoper is, waarom wordt er dan tegenovergesteld reclame gemaakt? Vrij onredelijk.

Rest mij de conclusie te trekken dat ik geschrokken ben over de torenhoge kosten van een vodafone abonnement en de bijbehorende vraag waar deze kosten vandaan komen, want dat andere providers dit goedkoper kunnen lijkt me inmiddels duidelijk. Is het vodafone zo weinig waard om mij als klant te behouden? Want met mijn vorige abonnement had ik naar mijn mening destijds een topdeal.

In verwachting van een passend antwoord.
Met vriendelijke groet,

Elisabet Blok
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Elisabet,
Ik ben geen medewerker van Vodafone. En derhalve kan ik je onafhankelijk adviseren.
Indien je reeds een aanvraag tot verlenging hebt gedaan.
Dan kun je het beste binnen de termijn van zeven werkdagen deze verlenging ongedaan maken.
En geen nieuw (verlengings-) contract tekenen bij Vodafone.

Zeg gewoon in de maand Maart 2014 je huidige Vodafone abonnement op. Dan eindigt dit huidige abonnement in April 2014.
En bekijk dan welke telecom-provider de beste deal biedt voor een toestel-abonnement met een Sony Xperia Z.

Overigens adviseer ik je om niet alleen naar de prijs van het abonnement te kijken. Maar ook naar:

  • netwerk-bereik (bij T-Mobile is het netwerk-bereik over het algemeen slechter dan bij Vodafone en bij KPN). Dit moet je zelf uitzoeken aan de hand van netwerk-dekkings-kaarten. En door na te vragen in je directe omgeving
  • bescherming tegen onbewust hoog data-verbruik. Sommige telecom-providers bieden bescherming tegen hoog data-verbruik. Anderen niet. Bij telecom-providers die geen bescherming bieden, kun je facturen krijgen van honderden Euro's als gevolg van buiten-de-bundel-data-verbruik.
  • Aantal nieuwe klachten op het Forum van een telecom-provider
  • De afhandeling van klachten op het Forum van een telecom-provider. En hoe lang dat duurt.
  • Test ook eens met enkele telefoon-gesprekken de telefonische klantenservice van enkele telecom-providers. Met makkelijke vragen. En met enkele moeilijke vragen.
Het uitzoeken van de beste deal voor een nieuw mobiel telefoon-abonnement is een secuur werk. Hoe meer tijd je er in steekt, hoe groter de kans dat je een abonnement afsluit dat uitstekend geschikt is voor jou.
Bij Vodafone. Of bij een andere telecom-provider.
Kijk over enkele maanden ook eens of Vodafone de prijs van de Sony Xperia Z heeft verlaagd.

Succes met uitzoeken van je (nieuwe) abonnement.

Netwerker
Yes23

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste leden,

Ik ben ook al een tijdje aan het oriënteren en vergelijken, maar word er niet vrolijk van. Van de week heeft mijn vrouw verlengd bij t mobile 300 minuten en onbeperkt internet en iPhone 5 's gratis. En bij vodafone moet je 190 euro bij betalen. Ik wist niet wat ik zag. Ik dacht echt ik zit bij de verkeerde provider.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic