Zoeklijs

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone You L - geen abonnement mobiele dataservice?

Goedenavond,
Ik ben momenteel ten einde raad. Ik ben momenteel in Spanje voor 5 maanden en maak gebruik van het You L prepaid abonnement. Sinds vorige week dinsdagavond 20/9 was mijn datalimiet in het buitenland verbruikt, deze dus meteen op onbeperkt gezet maar sindsdien kreeg ik bij het openen van een app of iets dergelijks wat werkt op mobiele data een melding PDP identiteit niet herkend. Oftewel mijn internet doet het niet. Dit heb ik al meerdere keren gemeld en telkens word er gezegd dat er aan word gewerkt alleen hoor ik niks. Daardoor werd er uiteindelijk besloten dat ik het beste een nieuwe simkaart kan proberen, zo gezegd zo gedaan. Mijn vriend is me gisteren komen opzoeken en heeft een nieuwe simkaart voor me meegenomen waar mijn abonnement op is gezet vanuit Nederland. Meteen erin gedaan en alles, alleen gaf de telefoon toen steeds de melding geen abonnement op mobiele dataservice. Dus daarna instellingen van netwerk teruggezet zoals werd aangeraden met live.vodafone.com etc en datalimiet uitgezet. Toen gaf de telefoon weer de melding 'PDP identiteit niet herkend'. Vandaag weer netwerk instellingen hersteld naar de Spaanse denk ik dan en nu geeft ie niet meer de pdp melding, maar weeer die van abonnement mobiele data ... ik ben ten einde raad en heb de simkaart ook al in andere telefoons proberen te doen, maar niks werkt. Wat kan ik het beste doen?!?!?!
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Dat schiet natuurlijk niet op! Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan (instellingen - mobiele netewerken) en data roaming natuurlijk ook. Bij gesprekken indien het toestel dit aan kan moet op 4g staan. Tevens dient de knop eu internet uit te staan.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc. Dit kunnen wij helaas vanuit hier niet omdat wij niet in de systemen kunnen.
Vanuit het buitenland kun je bellen +31654500100

Zoeklijs
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas heb ik dit al meerdere keren geprobeerd, maar heeft het tot dusver geen zin gehad.

Bij de klantenservice sturen ze me ook iedere keer deze kant op en zal het hieraan moeten liggen of weten ze het niet en moet ik weer wachten...
Anonymous
Niet van toepassing
Het enige wat ik je dan kan adviseren als alles verder correct staat, is via de klantenservice (mag ook via facebook en twitter) een onderzoek te laten starten. Mocht je het via facebook of twitter aangeven dan kun je de link van het forum erin plakken zodat mijn collega's zien wat er besproken is.
Ik vind het trouwens wel raar dat de klantenservice je doorverwijst naar het forum. Aangezien zij ook weten dat wij niet in de systemen kunnen en alleen kunnen adviseren. Ik ga dit ook intern doorzetten zodat er niet zomaar doorverwezen wordt naar het forum.
Zoeklijs
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan ga ik dat helaas maar weer doen... Ze zeggen iedere keer al een onderzoek is gestart maar dat is onderand ook al 2 weken en de een zegt weer dat er wel een case open staat en de ander niet.. maar ok ga maar weer proberen te bellen helaas
Anonymous
Niet van toepassing
Sorry, ik wil het heel graag voor je oppakken alleen kan dat vanuit hier niet. In dit geval kan ik alleen adviseren.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties vanuit onze community. Het topic zal binnenkort worden gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic