Rikste

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone YOU gebruik buiten bundel

Goedemorgen,

Voor mijn dochter overweeg ik een vodafone YOU bundel aan te schaffen.
Hierover heb ik een aantal vragen:

  • Klopt het dat de simkaart gratis kan worden aangevraagd?
  • Dat er op deze simkaart dan meteen €5 staat?
  • Als ik dan de kleinste YOU bundel er op wil zetten, dan kost me dat dus €5 per maand?
  • Ze heeft dan 500Mb internet per maand?
  • Als het tegoed op is, wat gebeurt er dan? Stopt dan de toegang tot internet of geldt een buiten bundel tarief? (hierover ontstond onduidelijkheid bij een conversatie met de helpdesk via twitter, vandaar dit bericht op het forum)
  • Als het tegoed op is en er geen gebruik meer wordt gemaakt van het internet (omdat dat niet kan of omdat ze dat niet mag buiten de bundel), wat gebeurt er dan met haar nummer? Blijft die gewoon bestaan en bereikbaar en na de start van de nieuwe maand kan ze weer online?
  • Ik zit zelf bij Vodafone en bij Ziggo thuis. Is dit nog gunstig voor een vodafone YOU abonnement?
Ik hoop van u te horen,

mvg
Rikste
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Yep, je hebt helemaal gelijk.
Gek zeg, die pagina kende ik nog niet. Nu zegt dat niets over Vodafone maar meer over mijn zoek werk 🙂

Ik denk dat de pagina die ik heb laten weten alleen praat over de bundels die nu tijdelijk EXTRA GB hebben zoals de 1GB, 2GB, 3GB en 5GB. Die van 500MB heeft verder GEEN extra GB, misschien dat dit het verhaal is. De pagina die jij laat zien kende ik zelf nog niet maar geeft dus zeker aan dat er een 500MB maandbundel is. Uiteraard gelden voor deze bundel dezelfde voorwaarden en regels als alle andere bundels.

Dus dan is het antwoord op de vragen:
4) Ja, je krijgt 500MB per maand voor 5,- euro per maand
5) Is de bundel op dan zijn je buiten bundeltarieven een stuk lager. Je betaalt € 0,10 per minuut en € 0,05 per MB in heel de EU.

Maar nog even terug komen op de pagina met 500MB als info en de tarieven lijst van Vodafone. Daar spreekt men niet over die 500MB maar ook niet over die 5GB. Beetje lastig en begin nu ook te twijfelen. Daarom maar even vragen of Sharon ons een klein beetje verder kan helpen met informatie. Dan weet jij het antwoord en ik ook, wel zo handig voor een volgende keer. Zo leren we samen weer wat meer over Prepaid You van Vodafone.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Rikste
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik zal je proberen zoveel mogelijk informatie te verstrekken over de aanschaf van een You Prepaid kaart van Vodafone. Fijn en leuk dat je overweegt om Vodafone aan te schaffen 🙂


  • Klopt, je kan de kaart gratis aanvragen op deze website: https://www.vodafone.nl/gratis-simkaart/ (Let op de button naast BESTEL NU, daar staat of de gratis simkaarten nog op voorraad zijn. Als deze op zijn dan kan het even duren voor je deze in huis hebt, daarom zeg ik het er even bij)
  • Waardeer binnen 3 maanden op en registreer je via My Vodafone om €5 extra tegoed te ontvangen (Er staat dus niet direct 5,- euro tegoed op, je moet binnen 3 maanden eerst zelf opwaarderen en je registeren en dan krijg je die 5,- euro extra tegoed)
  • Nee, de kleinste You bundel is 10,- euro per maand (Sim met 1 GB + onbeperkt SMS + 10 min. bellen) T/m 31 december 2018 geeft Vodafone je dubbele data dus dan is het voor deze bundel 2GB in totaal. Zie hier alle bundels op een rij.
  • Voor de 5,- euro die je gratis krijgt kan je de tarieven op deze pagina vinden. Neem je een You bundel van 10,- euro dan is de databundel 1GB.
  • Even vanuitgaande van die 10,- euro per maand bundel: Is je bundel op? Sluit dan een nieuwe aan of gebruik gewoon je tegoed (dus, koop een nieuw bundel, zie hier of gebruik het geld wat nog op je SIMkaart staat en dan gelden natuurlijk de normale tarieven)
  • Vanaf 19 maart 2018 blijven je tegoed en nummer onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Fijn nieuws dus, want je hoeft niet meer 1x per jaar op te waarderen terwijl je misschien nog genoeg tegoed hebt.
  • Nee, daar is geen verschil en heeft VodafoneZiggo ook geen actie voor. Dus dat is geen voordeel op dit moment.

Hopende dat ik je heb kunnen informeren. Voor alle info kan je kijken op:
1) https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/
2) https://www.vodafone.nl/support/prepaid/tegoed-opwaarderen.shtml

En misschien nog een TIP:
Met Fantastic Friday ga je lekker het weekend in. Elke vrijdag tussen 00:00 en 23:59 uur staan er vette deals voor je klaar. Alleen voor YOU Prepaid klanten. Zie voor meer info: https://www.vodafone.nl/fantasticfriday/
Rikste
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemiddag,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Echter, op deze pagina zie ik ook een YOU bundel van €5:
https://www.vodafone.nl/support/prepaid/zo-werkt-you.shtml

Hoe zit dat?

Mvg
Rikste
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Yep, je hebt helemaal gelijk.
Gek zeg, die pagina kende ik nog niet. Nu zegt dat niets over Vodafone maar meer over mijn zoek werk 🙂

Ik denk dat de pagina die ik heb laten weten alleen praat over de bundels die nu tijdelijk EXTRA GB hebben zoals de 1GB, 2GB, 3GB en 5GB. Die van 500MB heeft verder GEEN extra GB, misschien dat dit het verhaal is. De pagina die jij laat zien kende ik zelf nog niet maar geeft dus zeker aan dat er een 500MB maandbundel is. Uiteraard gelden voor deze bundel dezelfde voorwaarden en regels als alle andere bundels.

Dus dan is het antwoord op de vragen:
4) Ja, je krijgt 500MB per maand voor 5,- euro per maand
5) Is de bundel op dan zijn je buiten bundeltarieven een stuk lager. Je betaalt € 0,10 per minuut en € 0,05 per MB in heel de EU.

Maar nog even terug komen op de pagina met 500MB als info en de tarieven lijst van Vodafone. Daar spreekt men niet over die 500MB maar ook niet over die 5GB. Beetje lastig en begin nu ook te twijfelen. Daarom maar even vragen of Sharon ons een klein beetje verder kan helpen met informatie. Dan weet jij het antwoord en ik ook, wel zo handig voor een volgende keer. Zo leren we samen weer wat meer over Prepaid You van Vodafone.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Ik ga dit even voor jullie nakijken en kom er eind deze week op terug! 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Jouw aanname klopt @Energieboy. De pagina die jij stuurt betreft enkel de extra's! De pagina van @Rikste is eigenlijk "de normale" optie. Daarbij is dus ook een bundel van 500 MB mogelijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic