JeroenK38

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone Wallet

Nieuw! Maak van je telefoon je portemonnee met Vodafone Wallet

Ik ben Jeroen en ben verantwoordelijk voor het introduceren van nieuwe diensten bij Vodafone. Samen met een projectteam heb ik de afgelopen maanden gewerkt aan de Vodafone Wallet. Met Vodafone Wallet wordt je telefoon een digitale portemonnee. In de Wallet kun je betaalkaarten zoals de Vodafone SmartPass en klantenkaarten toevoegen. Op termijn kun je ook tickets en coupons bijvoegen. De registratie van de Wallet is gratis. Ik zal hieronder meer uitleg geven over Vodafone Wallet:

Bekijk hier een korte video over Vodafone Wallet:

Hoe werkt de Vodafone Wallet?

Met Vodafone Wallet kun je makkelijk en snel contactloos betalen met je mobiele telefoon via NFC technologie. NFC staat voor Near Field Communication. Met contactloos betalen reken je kleine bedragen af zonder pas of pincode. Het enige wat je hoeft te doen is je mobiel bij de betaalterminal te houden, en klaar! Zo simpel is het.

Met de Vodafone Wallet app heb je altijd direct inzicht en controle over je uitgaven. Je kunt zelf kiezen of je de Wallet wilt beveiligen. Zo kun je in de app instellen of je snel wilt betalen zonder PINcode (voor kleine bedragen onder de €25), of dat je liever altijd eerst de app wilt openen voor je kunt betalen.

Raak jij je mobiel kwijt? Neem dan meteen contact op met de Vodafone klantenservice op
+31 6 54 50 01 00 (tarief voor bellen naar mobiel) om je SIM te blokkeren.

Wil je de Vodafone Wallet op je mobiel?

Open de Vodafone Updates applicatie op je mobiele telefoon om Vodafone Wallet te installeren. Heb je nog geen NFC SIM kaart, ga dan eerst naar een Vodafone winkel of bel de klantenservice op 1200.
Heb je geen Vodafone Updates, of staat de Wallet niet tussen de apps, dan is je toestel waarschijnlijk nog niet geschikt voor de Wallet. Klik dan hier voor meer informatie.

Foutmelding bij downloaden Wallet

Krijg je de melding in de Google Play Store dat je de Vodafone Wallet niet kan downloaden omdat de provider (wij dus) het niet zou ondersteunen? Met onderstaande stappen kun je dit oplossen:

Stap 1: Ga naar instellingen op het toestel.
Stap 2: Ga naar de sectie Apps/Applicatiebeheer (waar je alle geïnstalleerde applicaties kan vinden).
Stap 3: Scroll naar de app Google Play Store en tik op de app.
Stap 4: Hier zie je de opties Gegevens wissen en Cache Wissen.
Stap 5: Tik op Gegevens wissen, deze optie neemt gelijk het Cache wissen mee.
Stap 6: Zijn de gegevens gewist ga dan een menu terug. Hier zie je in de Google Play Store app de optie Verwijderen en Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 7: Tik op die optie Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 8: Na bovengenoemde stap herstart je het toestel door dit uit en aan te zetten (hou de power knop enkele tellen vast tot de optie verschijnt het toestel uit te zetten).
Stap 9: Nadat het toestel herstart is open je de Google Play Store app. Accepteer in de app de voorwaarden en zoek naar de app Vodafone Wallet. Je kunt ook de Start app openen en de Wallet van hieruit installeren.
Stap 10: Tik op de app. De melding ‘’dit item is niet beschikbaar voor uw provider” zou niet meer zichtbaar moeten zijn. De app kan nu worden gedownload.

Deze procedure geldt ook als je de melding krijgt dat de OVCM app (de app van Translink die geïnstalleerd moet worden voor OV Chip Mobiel) niet gedownload kan worden.

Heb je geen mogelijkheid om de Wallet te downloaden maar wil je wel contactloos betalen met je telefoon? Vraag dan hier Vodafone SmartPass aan. Zo ontvang je een sticker met NFC chip voor op je telefoon en is contactloos betalen ook voor jou binnen handbereik.

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie van Wallet vinden!

Groeten,

Jeroen
156 Reacties 156
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Even een update:

Krijg je de melding in de Google Play Store dat je de Vodafone Wallet niet kan downloaden omdat de provider (wij dus) het niet zou ondersteunen? Met onderstaande stappen kun je dit oplossen:

Stap 1: Ga naar instellingen op het toestel.
Stap 2: Ga naar de sectie Apps/Applicatiebeheer (waar je alle geïnstalleerde applicaties kan vinden).
Stap 3: Scroll naar de app Google Play Store en tik op de app.
Stap 4: Hier zie je de opties Gegevens wissen en Cache Wissen.
Stap 5: Tik op Gegevens wissen, deze optie neemt gelijk het Cache wissen mee.
Stap 6: Zijn de gegevens gewist ga dan een menu terug. Hier zie je in de Google Play Store app de optie Verwijderen en Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 7: Tik op die optie Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 8: Na bovengenoemde stap herstart je het toestel door dit uit en aan te zetten (hou de power knop enkele tellen vast tot de optie verschijnt het toestel uit te zetten).
Stap 9: Nadat het toestel herstart is open je de Google Play Store app. Accepteer in de app de voorwaarden en zoek naar de app Vodafone Wallet. Je kunt ook de Start app openen en de Wallet van hieruit installeren.
Stap 10: Tik op de app. De melding ‘’dit item is niet beschikbaar voor uw provider” zou niet meer zichtbaar moeten zijn. De app kan nu worden gedownload.

Deze procedure geldt ook als je de melding krijgt dat de OVCM app (de app van Translink die geïnstalleerd moet worden voor OV Chip Mobiel) niet gedownload kan worden.
Jingo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook geschikt voor een iPhone?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Jingo, de Vodafone Wallet is vooralsnog alleen voor Android beschikbaar.
Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen,

Het lijkt er op dat Vodafonewallet (en dan gebruik ik de OV-Chip Mobiel in dit geval) en de ABN AMRO betaal app elkaar in de weg zitten op mijn toestel.

Ik kan bij NFC instellingen aangeven dat alleen de actieve app de NFC zou moeten gebruiken, maar als ik ABN AMRO betalen uit heb staan en de OV-Chip mobiel app aan krijg ik toch elke keer niet de mogelijkheid om in te checken.
Ik zou ze graag beiden willen gebruiken.
Is dit mogelijk of ben ik als ik de ABN AMRO app niet kwijt wil de pineut en kan ik de OV-Chip mobiel app niet gebruiken?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Nizno, wat lastig dat beide apps elkaar in de weg lijken te zitten. Ik zal intern navragen of daar iets over bekend is.
Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je Marc-
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Nizno, graag gedaan. Ik probeer er zo snel mogelijk op terug te komen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Nizno, ik heb op dit moment helaas nog geen antwoord. Werkt het overigens wel als je de ABN app verwijdert? Alleen bij wijze van test?
Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zal het dinsdag even testen.
Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Marc-
Ik heb het onverwacht vandaag al kunnen testen. Als ik inderdaad de betaal app van ABN verwijder dan werkt het wel.

Het lijkt er dus op dat de NFC niet weet welke van de twee apps hij nodig heeft ondanks dat er in de instellingen is aangegeven dat hij de open app voorrang moet geven.
En ik had ook al aangegeven in de instellingen dat de vodafone wallet als eerste gepakt moest worden en dan werkte de ABN betaal app nog steeds als ik die opstartte maar de OV Chip app niet.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi@Ninzo,

We hebben deze vraag intern voor je uitgezet en vandaag antwoord hierop gekregen.
Wanneer je beide apps wilt gebruiken zou je de VF Wallet als "default" moeten instellen. En als je dan toch met ABN Amro wilt betalen: zou je de ABN app moeten openen. Dus; dan staat de VF Wallet ingesteld als default en wordt de Wallet gebruikt wanneer je je toestel tegen een NFC enabled betaalapparaat houdt. Wil je dus de betaling toch via ABN doen? Dan moet je dus apart de ABN app openen.
Je zou eventueel ook de ABN bank als "funding source" kunnen instellen in PayPal. Dan heb je maar één Wallet. Dan betaal je via ABN Amro (via PayPal) en maak je gebruik van alle voordelen die PayPal biedt.


Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sharon ik had de wallet ook als default staan zoals ik hier boven al aangaf. Plus dat alleen de openstaande app mocht overrulen. Echter blijkbaar krijgt de OV Chipkaart en de wallet het niet voor elkaar om te werken als de ABN betaal app er op staat.

en nee, ik hoef niet dat mijn 'pin'betalingen via PayPal worden gedaan. Als ik in de winkel iets koop dan hoef ik de voordelen van PayPal niet.
Aangezien ik dan alleen even snel in de kantine pin of iets kleins bij een tankstation oid.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Nizno, wellicht dat de ABN app dit actief niet toelaat i.v.m. de beveiliging of vanwege een andere reden. Mogelijk kan ABN je daar meer helderheid over geven.
Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat zou inderdaad kunnen natuurlijk. Wel jammer. Dan houden we het maar bij de plastic OV-Chipkaart.
Bedankt voor je hulp Marc- en Sharon ook voor het meedenken.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Nizno, jammer inderdaad. Graag gedaan!
kasperhettinga

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben onlangs overgestapt op een Vodafone abonnement. Nu kan ik geen wallet gebruiken omdat een geen gecertificeerde telefoon heb. Is de lijst op de Vodafone website nog actueel? Want verschillende nieuwe modellen zoals de Sony XZ1 (die ook op dit moment door Vodafone verkocht worden) staan niet op de lijst.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi ,

Excuus voor de late reactie.
De lijst is inmiddels geüpdatet en staat in het volgende topic in de beginpost: http://voda.fo/ne/zw8dg.
Wanneer er toestellen bij komen, zullen we deze eraan toevoegen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic