JeroenK38

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone Wallet

Nieuw! Maak van je telefoon je portemonnee met Vodafone Wallet

Ik ben Jeroen en ben verantwoordelijk voor het introduceren van nieuwe diensten bij Vodafone. Samen met een projectteam heb ik de afgelopen maanden gewerkt aan de Vodafone Wallet. Met Vodafone Wallet wordt je telefoon een digitale portemonnee. In de Wallet kun je betaalkaarten zoals de Vodafone SmartPass en klantenkaarten toevoegen. Op termijn kun je ook tickets en coupons bijvoegen. De registratie van de Wallet is gratis. Ik zal hieronder meer uitleg geven over Vodafone Wallet:

Bekijk hier een korte video over Vodafone Wallet:

Hoe werkt de Vodafone Wallet?

Met Vodafone Wallet kun je makkelijk en snel contactloos betalen met je mobiele telefoon via NFC technologie. NFC staat voor Near Field Communication. Met contactloos betalen reken je kleine bedragen af zonder pas of pincode. Het enige wat je hoeft te doen is je mobiel bij de betaalterminal te houden, en klaar! Zo simpel is het.

Met de Vodafone Wallet app heb je altijd direct inzicht en controle over je uitgaven. Je kunt zelf kiezen of je de Wallet wilt beveiligen. Zo kun je in de app instellen of je snel wilt betalen zonder PINcode (voor kleine bedragen onder de €25), of dat je liever altijd eerst de app wilt openen voor je kunt betalen.

Raak jij je mobiel kwijt? Neem dan meteen contact op met de Vodafone klantenservice op
+31 6 54 50 01 00 (tarief voor bellen naar mobiel) om je SIM te blokkeren.

Wil je de Vodafone Wallet op je mobiel?

Open de Vodafone Updates applicatie op je mobiele telefoon om Vodafone Wallet te installeren. Heb je nog geen NFC SIM kaart, ga dan eerst naar een Vodafone winkel of bel de klantenservice op 1200.
Heb je geen Vodafone Updates, of staat de Wallet niet tussen de apps, dan is je toestel waarschijnlijk nog niet geschikt voor de Wallet. Klik dan hier voor meer informatie.

Foutmelding bij downloaden Wallet

Krijg je de melding in de Google Play Store dat je de Vodafone Wallet niet kan downloaden omdat de provider (wij dus) het niet zou ondersteunen? Met onderstaande stappen kun je dit oplossen:

Stap 1: Ga naar instellingen op het toestel.
Stap 2: Ga naar de sectie Apps/Applicatiebeheer (waar je alle geïnstalleerde applicaties kan vinden).
Stap 3: Scroll naar de app Google Play Store en tik op de app.
Stap 4: Hier zie je de opties Gegevens wissen en Cache Wissen.
Stap 5: Tik op Gegevens wissen, deze optie neemt gelijk het Cache wissen mee.
Stap 6: Zijn de gegevens gewist ga dan een menu terug. Hier zie je in de Google Play Store app de optie Verwijderen en Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 7: Tik op die optie Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 8: Na bovengenoemde stap herstart je het toestel door dit uit en aan te zetten (hou de power knop enkele tellen vast tot de optie verschijnt het toestel uit te zetten).
Stap 9: Nadat het toestel herstart is open je de Google Play Store app. Accepteer in de app de voorwaarden en zoek naar de app Vodafone Wallet. Je kunt ook de Start app openen en de Wallet van hieruit installeren.
Stap 10: Tik op de app. De melding ‘’dit item is niet beschikbaar voor uw provider” zou niet meer zichtbaar moeten zijn. De app kan nu worden gedownload.

Deze procedure geldt ook als je de melding krijgt dat de OVCM app (de app van Translink die geïnstalleerd moet worden voor OV Chip Mobiel) niet gedownload kan worden.

Heb je geen mogelijkheid om de Wallet te downloaden maar wil je wel contactloos betalen met je telefoon? Vraag dan hier Vodafone SmartPass aan. Zo ontvang je een sticker met NFC chip voor op je telefoon en is contactloos betalen ook voor jou binnen handbereik.

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie van Wallet vinden!

Groeten,

Jeroen
156 Reacties 156
robd

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Samsung Galaxy SIII die staat in de lijst.
HIj is NFC enabled want ik kan er NFC kaarten mee uitlezen
Ik heb een Vodaphone NFC simkaart gekocht en in het toestel gezet.

Maar ik kan nergens een app vinden die Vodafone Updates heet en dat is redelijk frustrerend want dan kan ik ook de wallet niet downloaden.

Hulp wordt zeer gewaardeerd.
robd

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom schrijven jullie nergens in je documentatie dat je een branded telefoon nodig hebt.
Ik heb vandaag een nieuw sim only abo afgelsoten voor € 20/mnd om in het bezit te komen van een simkaart met NFC optie en nu blijkt dat dit weggegooid geld is.
Ook in de vodafone shop in Leiden heeft men mij niet gewaarschuwd dat een non-branded toestel de vodafone wallet niet kan downloaden.
Ik vind dat een ernstige tekortkoming van jullie communicatie en wil eigenlijk dit abo opzeggen.
robd

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
volledig mee eens.
Dank voor het complete overzicht. Slechte zaak voor Vodafone.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @robd ,

Wat vervelend om te horen dat er en miscommunicatie is geweest. Ik begrijp dat je hierom gefrustreerd bent momenteel is deze dus alleen beschikbaar op branded toestellen, hopelijk zien we later meer toestellen verschijnen.

Op dit moment zijn alleen de Vodafone toestellen van onderstaande types geschikt voor betalingen.

Deze tekst wilt zich ermee bedoelen dat inderdaad alleen Vodafone toestellen geschikt zijn, helaas is dus in jou geval dit niet zo :(.
silver5

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik de vodafone smart card niet registreer moet ik er dan toch voor betalen? (las iets van 12,50 per jaar?) Wat ikop zich vreemd vind want het is toch een "service" van Vodafone? Waarom dan jaarlijks moeten betalen en ook nig per transactie? Om deze redenen heb ik hem dus nog niet geregistreerd en neem aan dat het me dan ook niets kost?
En begrijp ik het nu goed dat je met alléén NFC dus zonder wallet ook kunt betalen?

Mvgr

Silver5

DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Dat is dan de SmartPass optie, wat eigenlijk bedoeld is voor niet-Vodafone klanten (want T-Mobile en KPN bieden niks aan op dit gebied).
Wel heb ik gelezen dat de Wallet app na de zomer voor alle NFC-enabled Android telefoons beschikbaar komt.
Of dit ook gaat gebeuren moeten we afwachten.
petalo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer al 2 dagen de Wallet te instaleren. Alle voorwaarde zijn voldaan.

NFC: geplaatst en geactiveerd
Samsung Galaxy S5

Via Vodafone update app binnegehaald, echter bij opstarten de melding : C1009
Al diverse malen de app verwijderd en opnieuw geinstaleerd (ook cache en gegevens), maar steeds dezelfde melding,
Via Wifi is onmogelijk en zelfs vanuit een plaats met 4g ook.

Al 2 keer contact met vodafone gehad maar daar komen ze er niet uit: case id: 103118934

Misschien dat jullie hier verder komen? Dus van hier uit nog even geen mening, app werkt niet.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi Petalo,
Jee vervelend, ik snap het wel. Heb dat zelf ook, als je dan iets nieuws hebt, dan wil je er ook mee aan de gang:@.

Kijk op het moment dat de case al in behandeling is bij onze technici, dan ligt hij alop deplek van bestemming. Het kan even duren voordat er een oplossing is, maar we zijn je zeker niet vergeten.
Het heeft geen nut om dezelfde case met verschillende afdelingen op te volgen, dat is alleen maar verwarrend. Zodra er nieuws is krijg je hier uiteraard bericht van.

Sorry dat je even geduld moet hebben.
htconem8

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een HTC one m8 met NFC. Helaas zijn er alleen nog geen nano simkaarten met NFC. Verder heb ik wel Vodafone updates op mijn telefoon, maar wallet staat er niet tussen! Hoe kan dat? Of zie je die alleen als je een NFC simkaart hebt?
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoe dan ook.. Ik heb een note 3 en deze is branded dus ik hoop snel gebruik te maken van Wallet. Ik neem aan dat dit toestel wel geschikt is hiervoor.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Volgens het lijstje (https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/apps/wallet.shtml) worden zowel de Note 3 als de M8 niet ondersteund.
Daarnaast is de lijst zelf na 3 maanden nog amper aangepast.
Doen ze bij Vodafone/VISA aan de lenteslaap of zo?
Rinus60

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Ik heb een Samsung Galaxy S3 branded.
Vanochtend de NFC simkaart gehaald in de winkel.
Thuis gekomen deed ie het niet.
Met klantenservice een aantal dingen geprobeerd maar uiteindelijk het advies om terug te gaan naar de Vodafonewinkel in Maarssen.
Daar na allerlei dingen geprobeerd te hebben weer een nieuwe simkaart erin.
Na een half uurtje vertelde de medewerker dat hij niet wist wat hij er mee aan moest. Hij had er wel energie in gestoken. Advies van hem om naar Utrecht te gaan want daar zou een goede monteur zijn. Volgens mij is mijn telefoon helemaal niet stuk. Kan er iets anders aan de hand zijn?
De melding is "Je SIM-kaart wordt niet ondersteund door de Vodafone Wallet en Smartpass. Neem contact op met de Vodafone klantenservice e vraag een NFC SIM-kaart aan."
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Rinus60

Deed de hele simkaart het niet? Of doet alleen Wallet het niet?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Kan je eens *#1234# doen in je dialer, alsof je een telefoonnummer belt, en dan de waardes even hier typen?

En de softwareversie van je toestel? Deze is te vinden bij Instellingen > Toestel-info > Buildnummer.
Rinus60

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Robert,

AP:I9300XXUGND5
CP:I9300XXUGND1
CSC:I9300VDFGNE1
Buildnummer JSS15J.I9300XXUGND5

Alvast dank,

Rinus
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik denk dat ik het weet @Rinus60 , volgens mij is het geen Vodafone branded versie maar een zogenaamde vanilla versie. Voorheen kon je aan de hand van de Vodafone update app zien of dat je een Vodafone branded versie had of niet, alleen branded toestellen hadden de Updates app ingebakken.

Maar dat is niet meer zo bij Samsung sinds de laatste update. Samsung kijkt nu naar de simkaart die in het toestel zit en als er een Vodafone sim in zit dan wordt de Updates app getoond. Maar dat maakt het nog geen branded toestel. En daarom werkt de Wallet app niet.

Ik heb dat ook pas gisteren ontdekt en ik denk dat de smartphone crew hier ook niet van op de hoogte is.

Ook heb ik vernomen dat binnen een enkele weken de Wallet app op non-branded toestellen geïnstalleerd kan worden. Nu vermoed ik dat jouw probleem dan ook pas opgelost zal zijn.
Rinus60

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Robert,

Dank je wel.
Ik ging er van uit omdat er ergens in de versiecodes VDF stond dat ie Branded zou zijn.
Temeer omdat ik 'm bij vodafone gekocht heb.

Vriendelijke groet,

Rinus
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Bij Vodafone worden ook vanilla versies verkocht. Inmiddels heb ik gehoord dat de Wallet update in augustus beschikbaar komt voor de non-branded vanilla versie. Nog even geduld dus @Rinus60 🙂
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb eindelijk een bedrijf gevonden waar je contactloos kan betalen EN wat geen NS of Blokker is: 'Restaurant' 't Valken in Breda. Dat is zowat het eerste café die je zult tegenkomen als je met de trein in Breda komt (of het tweede als je dat café in hetzelfde pand als het station meetelt, maar deze heeft opeens geen ingang meer).
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb toevallig in de My Vodafone app een kopje "Wallet" gezien.
Als ik deze selecteer om ik uit op vodafone.nl/wallet.
Betekent het dat de wallet app binnenkort via de My Vodafone app wordt geleverd? Of blijft het bij Vodafone Updates?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic