JeroenK38

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone Wallet

Nieuw! Maak van je telefoon je portemonnee met Vodafone Wallet

Ik ben Jeroen en ben verantwoordelijk voor het introduceren van nieuwe diensten bij Vodafone. Samen met een projectteam heb ik de afgelopen maanden gewerkt aan de Vodafone Wallet. Met Vodafone Wallet wordt je telefoon een digitale portemonnee. In de Wallet kun je betaalkaarten zoals de Vodafone SmartPass en klantenkaarten toevoegen. Op termijn kun je ook tickets en coupons bijvoegen. De registratie van de Wallet is gratis. Ik zal hieronder meer uitleg geven over Vodafone Wallet:

Bekijk hier een korte video over Vodafone Wallet:

Hoe werkt de Vodafone Wallet?

Met Vodafone Wallet kun je makkelijk en snel contactloos betalen met je mobiele telefoon via NFC technologie. NFC staat voor Near Field Communication. Met contactloos betalen reken je kleine bedragen af zonder pas of pincode. Het enige wat je hoeft te doen is je mobiel bij de betaalterminal te houden, en klaar! Zo simpel is het.

Met de Vodafone Wallet app heb je altijd direct inzicht en controle over je uitgaven. Je kunt zelf kiezen of je de Wallet wilt beveiligen. Zo kun je in de app instellen of je snel wilt betalen zonder PINcode (voor kleine bedragen onder de €25), of dat je liever altijd eerst de app wilt openen voor je kunt betalen.

Raak jij je mobiel kwijt? Neem dan meteen contact op met de Vodafone klantenservice op
+31 6 54 50 01 00 (tarief voor bellen naar mobiel) om je SIM te blokkeren.

Wil je de Vodafone Wallet op je mobiel?

Open de Vodafone Updates applicatie op je mobiele telefoon om Vodafone Wallet te installeren. Heb je nog geen NFC SIM kaart, ga dan eerst naar een Vodafone winkel of bel de klantenservice op 1200.
Heb je geen Vodafone Updates, of staat de Wallet niet tussen de apps, dan is je toestel waarschijnlijk nog niet geschikt voor de Wallet. Klik dan hier voor meer informatie.

Foutmelding bij downloaden Wallet

Krijg je de melding in de Google Play Store dat je de Vodafone Wallet niet kan downloaden omdat de provider (wij dus) het niet zou ondersteunen? Met onderstaande stappen kun je dit oplossen:

Stap 1: Ga naar instellingen op het toestel.
Stap 2: Ga naar de sectie Apps/Applicatiebeheer (waar je alle geïnstalleerde applicaties kan vinden).
Stap 3: Scroll naar de app Google Play Store en tik op de app.
Stap 4: Hier zie je de opties Gegevens wissen en Cache Wissen.
Stap 5: Tik op Gegevens wissen, deze optie neemt gelijk het Cache wissen mee.
Stap 6: Zijn de gegevens gewist ga dan een menu terug. Hier zie je in de Google Play Store app de optie Verwijderen en Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 7: Tik op die optie Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 8: Na bovengenoemde stap herstart je het toestel door dit uit en aan te zetten (hou de power knop enkele tellen vast tot de optie verschijnt het toestel uit te zetten).
Stap 9: Nadat het toestel herstart is open je de Google Play Store app. Accepteer in de app de voorwaarden en zoek naar de app Vodafone Wallet. Je kunt ook de Start app openen en de Wallet van hieruit installeren.
Stap 10: Tik op de app. De melding ‘’dit item is niet beschikbaar voor uw provider” zou niet meer zichtbaar moeten zijn. De app kan nu worden gedownload.

Deze procedure geldt ook als je de melding krijgt dat de OVCM app (de app van Translink die geïnstalleerd moet worden voor OV Chip Mobiel) niet gedownload kan worden.

Heb je geen mogelijkheid om de Wallet te downloaden maar wil je wel contactloos betalen met je telefoon? Vraag dan hier Vodafone SmartPass aan. Zo ontvang je een sticker met NFC chip voor op je telefoon en is contactloos betalen ook voor jou binnen handbereik.

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie van Wallet vinden!

Groeten,

Jeroen
156 Reacties 156
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Een 'gewone' creditkaart krijg je ook nooit zomaar.
Het moet ook duidelijk zijn dat je niet voor elke scheet je creditkaart gebruikt en dat je in staat bent je schulden snel af te lossen.
Een debitkaart daaintegen kun je overal gemakkelijk krijgen, zowel in Nederland als in het buitenland.
Dat is omdat je bij een debitkaart nooit in de schulden terecht komt (tenzij je op je bank op rood staat vanwege de vele iDEAL transacties naar je debitkaart, maar dat ter zijde).
hup

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar ik zit toch opgezadeld met een Online VISA kaart die ik niet wil.
Denvin

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is de galaxy s5 branded? kan ik hiermee de wallet gebruiken? En kan ik dit overal gebruiken? supermarkten etc?
jelleruben

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Als je op je telefoon de vodafone app zijn voor geinstalleerd, dan s het branded, als niet dan kan je eerst gebruik maken van een sticker, je kan het eerst nog alleen gebruiken op het station, zoals Broodjeszaak, Smullers, Burger King en Kiosk. Het schijnt dat je het in Leiden meer locatie kan gaan gebruiken...
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Denvin schreef:
En kan ik dit overal gebruiken? supermarkten etc?
Op dit moment loopt Nederland hiermee erg achter op de meeste andere westerse landen en (zuid-)oost Azië.
Vandaar dat je in Nederland heel weinig plekken kan vinden waar je contactloos kan betalen want of ze hebben het apparaat niet voor, of ze hebben het apparaat wel maar contactloos staat daar niet aan.

Hier in Breda kun je ook alleen contactloos betalen bij de Burger King, De Broodjeszaak, Kiosk (2x) en H&M en behalve H&M bevindt alles zich op het centraal station.
Toen ik in juli 2013 in Warschaw (Polen) was kon je letterlijk overal contactloos betalen, geen bedrijf waar je dat niet kon (behalve bij de gallerij van mijn tante).

Morgen ben ik in Roermond, ik ben benieuwd hoeveel contactloze PIN automaten ik daar kan vinden.
Waarschijnlijk staat er een in de Michael Kors zaak, aangezien mijn moeder deze al in de Michael Kors zaak in Rotterdam zag.
Denvin

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu heb ik de s5 in mijn bezit maar als ik kijk bij de applicatie vodafone updates staat Google wallet er niet tussen. Help?
johra68

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik ook, misschien omdat het een niet branden toestel is. Mijn toestel komt van te Phone house
mleewes

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Leuk die wallet, maar wanneer komt het ook voor NIET BRANDED toestellen? Hier zijn er zeker meer van in omloop dan BRANDED . Ik heb alles: een nfc sim, een nfc card maar er is bij mijn aanvragen door niemand gesproken over BRANDED toestellen en dat het bij overige toestellen niet werkt. Toch een beetje vernachelarij
arjanjnl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mn galaxy s5 in een vodafone winkel gekocht maar ik kan vanuit update geen wallet installeren. Wel andere apps vam vodafone. Op de verpakking van de telefoon staat "vodafone samsung galaxy s5". Ik ga er dus vanuit dat het een branded toestel is. Moet ik nog iets anders doen voor ik de wallet app in de vodafone update app zie?
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Google Wallet en Vodafone Wallet zijn 2 hele andere apps.
Google Wallet is op dit moment alleen in de USA bruikbaar en Vodafone Wallet is op dit moment alleen in Nederland, Duitsland, Spanje en Italië bruikbaar.

Als je de Vodafone Updates ziet, tap er op om die te starten.
Voor de rest kun je het beste aan jelleruben vragen, aangezien hij zelf hier als eerste van dit forum ervaring mee heeft.
Rene73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net voor niks naar de helpdesk gebeld en dan er achter komen dat het alleen voor brandend toestellen is. Beetje jammer dit soort communicatie.

Enfin voor wie contactloos wil betalen: bij de ABN AMRO kun je een nieuwe betaalpas aanvragen (gratis) en daar zit dan meteen contactloos betalen op. Dit werkt prima bij de Blokker en winkels op het NS station.
jelleruben

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ten eerste wil ik iets kwijt over dat klanten klagen, over dat ze dit niets vinden, en dat je beter bij de bank kan zijn. IHet is niet verplicht om deze dienst af te nemen. Vodafone bied gewoon de mogelijkheid aan meer niet. En daar maken ze reclame voor.
Aangezien dat dit ook voor Vodafone nieuw is, willen ze eerst gewoon een kleine start maken met branded toestelen, en voor mensen die niet kunnen wachten hebben ze de stickers uitgevonden.

In de toekomst zullen vast ook de niet branded toestellen geschikt worden, en er zullen vast ook meerder locaties zijn waar je dit kan gebruiken. Het is allemaal nieuw dus gun Vodafone en de winkels de tijd.

Zo is het ook met Pinnen ooit geweest. En onlangs met de ov chipkaart..

En wil je één van je producten niet gebruiken zoals de online card, dan doe je dat toch niet..

Wel lachen dat men ook zegt dat bij de bank niets kost, maar wat dacht je van de jaarlijkse kosten van een betaalpakket???

Ik zelf heb een Samsung S4 branded, en heb de speciale simkaart erin. Ik moet je zeggen ik vindt het een leuke techniek. Ook al moest ik mijn telefoon terug zetten naar de fabriekinstellingen omdat het bij mij eerst niet werkte. En dat had ik er wel voor over.. En nu vindt ik het wel erg handig. Ik kom vaak op stations. En om even bij de "Broodjeszaak en "Kiosk" snel een kop koffie te halen, en zo met mijn telefoon te betalen. Erg leuk, en vooral in het begin de reacties van de medewerkers lachten.


DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Helaas was het bij mij in het begin toch wat anders.
Meestal lachten ze niet, maar werd er steeds naar de gleuf van boven (voor het gewone pinnen) gewezen totdat de betaling geslaagd was.
Inmiddels zijn de meeste NS medewerkers in Breda en Eindgoven wel gewend geraakt hieraan.

Alleen laatst nog bij de Blokker stond een kassiere mij debiel aan te kijken toen ik mijn telefoon naast de PIN automaat hield.
Een klant achter me die dacht zeker ook al van 'waar is die maloot toch mee bezig? Ik wil naar hui...WAT?!'.
jelleruben

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Tja wel vreemd datvze debiel kijken dan merk je dat ze nog niet echt op de hoogte zijn van hun eigen betaal mogelijkheden.
jlmww

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik *#1234# intoets, gebeurd er helemaal niets. Scherm word zwart en meer niet.
Ik heb een lg g2 en vodafone red, expres een toestel met nfc genomen, hoe kom ik er nu achter of het met dit toestel kan?
jlmww

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En mijn echtgenoot heeft hetzelfde probleem en heeft een fonkelnieuwe sony xperia z2....
jlmww

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik brn abdoluut gern digibeet, maar wat houd branded of unbranded eigenlijk in.
Mijn toestel is aangeschaft bij een verlenging van vodafone via typhone en die van mijn man bij een nieuw vodafone abonnement via studentmobiel.
jlmww

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben absoluut geen digibeet, maar wat houdtbranded of unbranded eigenlijk in.
Mijn toestel is aangeschaft bij een verlenging van vodafone via typhone en die van mijn man bij een nieuw vodafone abonnement via studentmobiel.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jlmww ,

Ik wil je er alleen op aanwijzen dat het niet de bedoeling is dat je het Forum waaronder de berichten meer gebruikt als en Tweet dan bericht. Als je en bericht intypt schrijf deze dan graag verder dan steeds en nieuw bericht te posten. Dit kan verwarring brengen.

In ieder geval bedankt.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Beide toestellen ondersteunen wel NFC, echter betekent dit niet dat je Vodafone Wallet er op kan installeren.

Een branded toestel houdt in dat er allemaal bloatware van (in dit geval) Vodafone staat voorgeïnstalleerd en in sommige gevallen is de hardware iets aangepast (dus je kunt geen Vodafone ROMs installeren op een unbranded toestel en andersom ook niet).

Een unbranded toestel is een telefoon die je los hebt gekocht of een toestel die je niet via de provider zelf hebt gekocht. In jouw geval zijn beide toestellen unbranded aangezien Student Mobiel en Typhone onafhankelijke winkels zijn. Of in ieder geval onafhankelijk van Vodafone.

De makkelijkste manier om daar achter te komen is om te kijken of je "Vodafone Updates" tussen je applicaties ziet staan. Zo ja, dan is je telefoon branded en kun je Vodafone Wallet vanuit daar installeren. Zo nee, dan moet je (net zoals ik) wachten tot Vodafone de Wallet app in de Play Store zet (en ook of het überhaubt gaat gebeuren).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic