MarcelRdam

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Wallet: Nieuwe LG V30 toestel niet op lijst gecertificeerde toestellen?

Hi,
Ik probeerde de Wallet app opnieuw te installeren op mijn nieuwe telefoon, de LG V30. De app installeert normaal, alleen bij het openen van de app staat nu bij de tab 'Betalen' en 'Reizen' de melding 'Niet beschikbaar'. Op mijn vorige toestel, de Samsung S8, werkte alles naar behoren (beide diensten waren beschikbaar).

Navraag bij de support van wallet, leverde het volgende op (snelle reactie overigens, bedankt):
Geachte Heer/ Mevrouw,
Inderdaad is de LG V30 op dit ogenblik niet compatible met de Wallet. Helaas kunnnen wij niet aangeven wanneer deze toestel geschikt zal zijn voor de Wallet betaaldiensten. Het is aangeraden om een verzoek in te dienen bij hoofdklanten service, zodat het process voor het toevoegen van de LG V30 versneld wordt
Hoogachtend,
Vodafone Wallet Team.

Ik heb nu de volgende vragen:
1. Ik begrijp dat Vodafone toestellen eerst test voordat het op de gecertificeerde toestellen lijst wordt geplaatst. Is er al bekend wanneer de LG V30 wordt gestest (en daarna toegevoegd)?

2. Is er tot die tijd een andere mogelijkheid om te kunnen betalen/reizen m.b.v. de wallet app? Ik las net iets over een sticker, is dat een mogelijkheid?


7 Reacties 7
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi MarcelRdam,

Ik zal je vragen per punt beantwoorden.

1. Zoals het Vodafone Wallet Team aangeeft, is het van belang dat je een verzoek indient zodat het toestel getest wordt en wanneer mogelijk, toegevoegd wordt.
2. Helaas hebben we geen sticker meer. Het is dan ook niet mogelijk om de app op een andere manier te gebruiken. Sorry!
MarcelRdam
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK, bedankt.
Ben langs de Vodafone shop langs geweest. Zij hebben een case aangemaakt met het verzoek om de V30 toe te voegen aan de lijst. Ben benieuwd wat dit oplevert.

Anonymous
Niet van toepassing
Dan is het op dit moment afwachten MarcelRdam
Ik zal via hier het ook intern doorgeven aan de desbetreffende afdeling. Mocht het aangepast worden, dan zie je dit ook terug op de lijst.
MarcelRdam
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Steven.
Als je de verantwoordelijke afdeling toch spreekt, vraag ze dan gelijk even waarom nieuwe toestellen van gerenommeerde merken (zoals Samsung, Sony, LG bijvoorbeeld) niet automatisch op de lijst komen als ze op de Nederlandse markt verschijnen. Die toestellen hebben vaak de recentste of op één na recentste Android versie met bijbehorende beveiligings updates. Of eigenlijk is de vraag, wat moet er worden getest aan nieuwe toestellen?
Is alleen uit nieuwsgierigheid hoor. In de tussentijd wacht ik wel af :).
MarcelRdam
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kleine update.
Inmiddels 2 weken 'in behandeling'. Zowel de klantenservice als de medewerker in de Vodfone winkel kan niet aangeven wie aan het behandelen is, wat eventueel de status op dit moment is, of wanneer er iets meer bekend is. Kan 3 weken duren of meer.. Dan maar weer wachten.. The future is exciting :)...

MarcelRdam
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En we zijn nog een keer 2 weken verder. Nog steeds niemand die mij kan zeggen of er iets gebeurd en een schatting kan geven wanneer er mogelijk een antwoord zou kunnen komen... Status is nog steeds 'In behandeling'...
De future zal ongetwijfeld exciting zijn , maar ready is het zeker niet! 🙂
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic