svanbreen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone Smartpass

Nieuw! Betaal contactloos met je mobiel dankzij Vodafone SmartPass

Ik ben Stephanie en ik werk als Marketeer binnen Vodafone. Samen met een projectteam heb ik de afgelopen maanden gewerkt aan een nieuw innovatief betaalproduct, Vodafone SmartPass. Vodafone Smartpass is een prepaid betaalproduct voor op je mobiel, waarmee je makkelijk, veilig en snel af kunt rekenen. Dat betekent dat je altijd en overal controle hebt over je uitgaven. Ik zal hieronder meer uitleg geven over Vodafone SmartPass.

Bekijk hier een korte video over Vodafone SmartPass:


Wat is het?

Met Vodafone SmartPass kun je makkelijk en snel betalen zonder betaalpas of pincode. Het enige wat je hoeft te doen om contactloos te betalen is jouw mobiele telefoon bij de betaalterminal te houden, zo simpel is het. Je rekent op een eenvoudige manier kleine bedragen af en houdt zo meer tijd over voor leukere dingen. Via de Vodafone SmartPass app heb je altijd en direct jouw actuele overzicht bij de hand. Je kunt ook gemakkelijk geld overmaken naar andere SmartPass gebruikers. De SmartPass app is beschikbaar voor Android en iOS.

Heb je een geschikt toestel met NFC functie en een NFC SIM kaart dan kun je meteen beginnen met contactloos betalen. Je kunt op deze link controleren of jouw toestel deze functionaliteit biedt. Heb jij dit niet? Plak dan de SmartPass sticker achterop je toestel. Zo is ook voor jou contactloos betalen binnen handbereik. Je kunt nu overal betalen waar het contactloos betalen logo zichtbaar is. Is de winkelier nog niet klaar voor contactloze betalingen, dan kun je de Vodafone SmartPass kaart gebruiken voor de traditionele manier van afrekenen. Als laatste ontvang je een online Visa kaart om wereldwijd te kunnen betalen in webshops en appstores.

Vodafone SmartPass is veilig dankzij de wereldwijde samenwerking tussen Vodafone en Visa. Raak jij je mobiel of SmartPass kwijt? Neem dan meteen contact op met de SmartPass klantenservice op 0900- 466 64 00 (45 cent per gesprek) om je SmartPass te blokkeren.

Wil je ook contactloos betalen met je mobiel?

Vodafone klanten met een abonnement, die 18 jaar of ouder zijn, kunnen zich direct registreren voor SmartPass via de app. De app voor iOS kun je hier downloaden, de app voor Android hier. Heb je een geschikt NFC toestel maar nog geen NFC SIM kaart, klik dan hier. Wil je meer informatie over het product Vodafone SmartPass, klik dan hier.

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie van SmartPass vinden!

Groeten,

Stephanie

47 Reacties 47
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
De link naar de Apple AppStore werkt niet. Ik heb even gebeld en er bleek een probleem te zijn bij Apple waardoor de app nog niet direct beschikbaar is. Met een paar dagen zou hij wel in de AppStore moeten staan.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Heel erg vervelend dat je moet bellen naar een peperduur 0900-nummer, als je je Smartpass-smartphone of je SmartPass bent kwijtgeraakt. €0,45 per gesprek is echt niet meer van deze tijd.

Jammer dat dit soort nieuwe, inovatieve diensten wordt verpest door torenhoge kosten. Bied gewoon, evenals de banken een gratis 0800-nummer aan om diensten te blokkeren.

En die online VISA-card is eigenlijk een vorm van koppel-verkoop, die klanten ongewenst door de strot wordt geduwd. Die zou je moeten kunnen weigeren. Maar nee hoor, dat kan niet. Ongewenste koppel-verkoop dus.

Gemiste kans.
Ik betaal de komende jaren gewoon met mijn bankpas.

Netwerker
yamahafz8

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Super Mooi systeem

Ga het gelijk aanvragen super eindelijk contactloos betalen

Groetjes Richard
yamahafz8

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
ik vind 0.45 cent per gesprek niet veel maar dit is alleen als het echt nodig is. Medewerkers kosten ook geld en je wordt van te voren over de kosten gewaarschuwd. Er zijn diverse webshops die tegenwoordig ook geld rekenen voor bellen naar hun bedrijf soms wel 0.88 per minuut. Mailen gaat sneller vlugger en je krijgt een snelle respons en je kan alles terughalen en lezen.

Ze hebben gewoon email dit is anno 2014 van deze tijd...

Een bankpas en/of creditcard is ook niet gratis kost ook elke maand geld.
Eerste jaar is sowieso gratis daarna een 1 euro per maand voor alle gemak met je mobiel ipv bankpas

Dit gaat zeker de toekomst worden aangezien bankpasjes de beste tijd hebben gehad.

Xvilo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gelijk maar besteld! Ben wel blij dat jullie de eerste aanbieder in Nederland zijn mbt tot nfc betalingen voor de iPhone! Heb zel. De 5C bij Hi hahaha

ik vind die prepaid creditcard toch ook wel een fijne toevoeging, heb er nu een van Skrill, werkt ook perfect, maar hoor vaak negatieve reactie over Skrill!

Toen ik eigenlijk door had dat NS Bijna al z'n winkels naar NFC heeft ge-update heb ik direct de nieuwe betaalpas (met NFC) van de ABN aangevraagd (works like a charm) alleen jammer dat hij stoort met m'n OV chipkaart! Door de sticker kan ik betalen met de achterkant en inchecken met de voorkant 😉

vind het jammer dat er geen directe bank koppeling inzit (paypal systeem ofzo!)

als la je nog goede feedback/testers nodig hebt voor nieuwe producten/features dan sta ik altijd klaar om te helpen.

//xvilo
anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Ik heb een vraagje is
Die simkaart en de sticker ook beschikbaar voor iphone 5s ?
Xvilo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De simkaart niet maar de sticker is juist bedoeld Voor mensen met een iPhone of oudere (wrijf)telefoon!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Anilbektas,

De iPhone 5s ondersteunt geen NFC dus dan kun je ook geen gebruik maken van een NFC-simkaart. Je kunt uiteraard wel de SmartPass sticker gebruiken door deze bijvoorbeeld op je toestel te plakken.
yamahafz8

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb hem aangevraagd ben benieuwd ik vind het super gaaf
r-vdwetering

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste,

Ik heb vandaag de smartpass op mijn Galaxy Note 2 gezet!
Kan ik hier ook de NFC simkaart voor gebruiken? Toestel heeft NFC.
En zo ja kan ik dan zo een simkaart ontvangen?

Met vriendelijke groet,

Raymond
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @r-vdwetering
Leuk dat je ons forum gevonden hebt.
Op het forum kunnen klanten elkaar helpen. Bij deze vraag is dat lastig.
Stuur svp een Facebook prievébericht met de volgende gegevens:
- naam & mobiele nummer
- postcode, huisnummer en geboortedatum
- klantnummer (zie My Vodafone)
- laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Als je dan je bericht kopieert, zien mijn collega's wat je vraag is en kunnen ze je er verder mee helpen.
Deze gegevens willen we niet op het forum hebben (en jij waarschijnlijk ook niet;))
We helpen je dan graag verder
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
r-vdwetering

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Ger,

De oplossing is al aangeboden door Perry, Krijg een simkaart toegestuurd.

Gr en bedankt.

Raymond
Shurandy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil mijn 20minuten geleden smartpass aanvraag anuleren.

De reden hier achter: " Vind de innovatie niet zo denderend en denk er dan in de nabije toekomst ook geen gebruik ervan te maken. " Los van het feit dat het eerste jaar gratis is wil ik er desondanks toch vanaf.

Is er iemand die me kan helpen? buiten het bellen om naar een 0900-nummer?
Vind het werkelijk waar krankzining dat daar ook nog voor betaald moet worden !

Met vriendelijke groet,

Shurandy
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb de app al met 50 euro opgeladen, maar ik ga geen sticker op mijn net nieuwe Nexus 5 plakken.
Ik heb een NFC SIM kaart van Vodafone, waarmee ik dus NIET contactloos kan betalen.

Ik ga pas SmartPass echt gebruiken wanneer Vodafone Wallet ook voor niet-branded telefoons uitkomt.
Ik weet dat de deze contactloze oplossing nooit een succes wordt zolang:
1. Het alleen mogelijk blijft voor Vodafone-branded toestellen.
2. Er een (over volgend jaar pas) dure kaart en/of sticker moet worden aangeschaft.
3. Vodafone 0900-nummers blijft gebruiken voor de logica van "als je telefoon gestolen wordt, bel ons zo snel mogelijk met je telefoon".
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hoi Raymond,

Ik denk dat je er op het moment nog weinig aan zult hebben.
De NFC simkaart is voor het product Wallet en niet voor de Smartpass.
Wallet wordt op dit moment nog niet ondersteund op de Note 2.
Vandaar dat ik de link even plaatste voor meer informatie.
Ik heb zelf een Note 3 met Smartpass omdat ik Wallet nog niet kan gebruiken.
Zover ik begrepen heb zou rond het einde van de zomer Wallet ook ondersteund worden door un-branded toestellen.

Grtz,

Ger
Florin1995

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte Heer-mevrouw

Kan ik met de smartpass overal in nederland betalen zoals supermarkten kledingwinkels electronika zaken en producten op internet waar ik alleen met creditcard kan betalen en kan ik ook als ik geen geld heb geld opnemen

Met Vriendelijke Groet
Florin
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Bedoel je de SmartPass kaart?
Je kunt waar (nog) geen contactloos betalen wordt ondersteund er ook gewoon mee pinnen en als credit card betalen.
Het is ook niks meer dan een VISA debit card met NFC aan boord.

Je kunt geen geld opnemen die er niet is.
De SmartPass is daarom ook geen credit card, maar een debit card.
Het enige verschil tussen een credit en debit is:
- Credit card: eerst kopen, dan betalen.
- Debit card: eerst betalen, dan kopen.
AlwaysConnected

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag 4-4-2014 post gehad van Smartpass
Wat blijkt de pass en de pincode is tegelijk verzonden en tegelijk aangekomen
een beetje slimme postbode had het zo kunnen zien
Staat ook in het venster
Vodafone Smartpass Klantenservice

Beter is denk ik ik het woord Smartpass eruit te halen

en ook dat de pass eerder word vezonden en bv de pincode pas een echte week later word verzonden
zo is de kans op fraude stuk minder gevoelig dan op de manier, gelukkig is mijn postobode betrouwbaar, de meeste wel vermoed ik maar er hoeft er meer 1 tussen te zitten en Vodafone kan zo een slechte naam krijgen

Daar even intern opletten cq doorgeven
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic