slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone Smartpass voor NON-BRANDED toestellen

Beste mensen,

Omdat Vodafone blijkbaar geen kennis/zin heeft om velen van ons te helpen, omdat wij in een winkel of online een non-VF branded toestel gekregen hebben, of dat er steeds nieuwe toestellen bij komen (wat 10 jaar duurt, ipv enkele weken/maanden). Doen we het anders.

Ik heb dus een Note 4 gehaald, en was dus niet branded. Heel veel geprobeerd, met helaas geen geluk.

Na weken ploeteren is het mij gelukt. En wil ik graag mijn mede-gebruikers helpen om het ook werkend te krijgen.

Het is me nog niet gelukt om de NFC SIM werkend te krijgen met wallet, maar nu val ik tenminste in alle criteria (Toestel type, CSC VF versie, NFC SIM etc etc) zal verder Vodafone het laten oplossen.

* LETOP - ALLES HIER OP EIGEN RISICO

Stappen als volgt (ik ga hier even van mijn Galaxy Note 4 uit, maar stappen zijn hetzelfde).

1. Maak een volledige backup op je PC. altijd belangrijk.

2. Download een Vodafone firmware via SamMobile (registratie vereist, zo gepiept).
Als voorbeeld van mijn toestel, de Vodafone Android 4.4.4 van Januari 2015. Voorbeeld

3. Download Odin3 v.3.09

4. Open Odin3, selecteer bij AP het image bestand dat je van SamMobile gedownload hebt. (duurt enkele minuutjes).

5. Klik op start.

5.1. het kan zijn dat je een error krijgt aan het einde van flashen en dat hij FAILED. dan dien je voor je toestel type een .PIT file te krijgen. (voor de SM-N910F bijv.) en dan "Re-Partion" aan te vinken.


Voila, je hebt een VF 'branded' toestel zoals ze dat graag noemen.

1 voordeel, ookal werkt NFC-SIM (nog niet), kan ik EINDELIJK mijn smart-pass app weer gebruiken, ook om met IDEAL op te laden.

Mochten er vragen zijn, hoor ik ze graag.

mvg,
Jeff

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

UPDATE 14-04-2015

Android 5.0.1 beschikbaar, ga nu testen of NFC-SIM hier wel op werkt. Ik heb gemerkt dat je hier geen "PIT" file nodig hebt.

SamMobile - Vodafone - Android 5.0.1

Zal wederom updaten als het nu wel lukt.

Mvg,
Jeff
3 Reacties 3
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Zo te zien zijn je stappen alleen voor technische Samsung gebruikers, vandaar dat Vodafone deze stappen niemand vertelt.
Zo werkt het nou eenmaal op de klantenservice, ze verwachten nou eenmaal dat jij er niks van snapt.

Maar zelf snappen ze het ook niet, want normaal gesproken neemt alleen de eerstelijnssupport op.
Het enige wat een eerstelijnssupport moet doen is de telefoon opnemen en support tickets aanmaken.
Pas bij de tweedelijns wordt je echt geholpen.

Onnodige bureaucratie, maar zo werkt het echt.
Ik heb namelijk zelf bij een systeembeheer bedrijf gewerkt.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@DavidBlaszyk,

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ten eerste ligt het eraan hoe jij in belt. Vaak kom je op de verkeerde afdeling uit. En tevens zitten er ook goede medewerkers tussen die van alles proberen voor de klant.
Eerste line support is niet alleen voor tickets aan te maken maar ook voor een gedeelte ondersteuning.
Groetjes stevied86
slijkhuis
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Update toegevoegd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic