sjon55

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone SMS bericht ontvangen "Je SIM is fout - wissel je SIM kaart om op SIM.vodafone.nI /simwissel"

Zojuist SMs bericht ontvangen van Vodafone (...)

met bericht :

“Oeps.. we hebben een fout ontdekt in jouw SIMkaart.   Je kunt een nieuwe SIMkaart opvragen op sim.vodafone.nI/simwissel of je kunt hem ophalen in de Vodafone winkel.

Vanaf 15 augustus zal deze simkaart helaas niet meer werken, dus wissel 'm voor die tijd om. Excuses voor het ongemakt.

Lijkt dat .nl is vervangen door .ni (met i als een hoofdletter).

Dit lijkt phising..  maar brengt me wel aan twijfelen…

Graag bevestiging van Vodafone.. dat je dit beter negeren kan...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Aarvd

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de klantenservice zelf gebeld, dus niet via de sms. Bleek een oude simkaart te hebben. Wordt een nieuwe opgestuurd.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @sjon55 
Je ziet waarschijnlijk .nl maar als je er eenmaal op hebt geklikt dan kom je denk ik bij .ni uit. Ik zou dit gewoon lekker laten gaan voor wat het is en zeker negeren. Ze willen vast dat je gaat inloggen en dan hebben ze je gegevens en als je ook al op de link klikt dan weten ze dat het 06 nummer bestaat, waar ze deze naar toe hebben verzonden. 

Dun mijn advies, nergens op klikken en gewoon niets doen en dit bericht verwijderen. Wil je er meer over weten, bel dan gewoon de klantenservice en vraag er naar (bel 1200). Meer info op de echte website van Vodafone: https://sim.vodafone.nl/simwissel - dus gewoon met .nl 🙂

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @sjon55 . Goed dat je aan de bel trekt. 

Ik moet zeggen, ik dacht eerst ook aan Phising. Maar toch,, https://sim.vodafone.nl/simwissel bestaat wel gewoon (uiteraard dan met nl en niet ni. 
De SIMkaart die je hebt; hoe lang heb je die al? 

 

Als je je profiel even aanvult met je telefoonnummer en adresgegevens, kan ik het voor de zekerheid altijd even voor je nakijken :-). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Klopt Lycke, ik heb dat ook gezien.
Maar de TS zegt ook: Lijkt dat .nl is vervangen door .ni (met i als een hoofdletter).

Dus ik weet niet of het dan toch misschien iets is wat niet klopt?
Als ik test met tikken en ik kijk naar een hoofdletter i of kleine letter l dan is dat wel een verschil en dat zou de verwarring kunnen geven. Nu durf ik niet naar de website met .ni te gaan. Dus beetje vaag wel!

Aarvd

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hier gister met de klantenservice over gebeld. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Aarvd wrote:

Ik heb hier gister met de klantenservice over gebeld. 

Even kijken… volgens mij was de topic van iemand anders.
En waarom heb jij hier de klantenservice over gebeld @Aarvd ?

Had jij dit ook of ging het ergens anders over en wat heb jij dan voor antwoord gekregen? Misschien wil je dit met ons delen?

Aarvd

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de klantenservice zelf gebeld, dus niet via de sms. Bleek een oude simkaart te hebben. Wordt een nieuwe opgestuurd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Aarvd wrote:

Ik heb de klantenservice zelf gebeld, dus niet via de sms. Bleek een oude simkaart te hebben. Wordt een nieuwe opgestuurd.

TOP…. Maar dat ze nu zoveel mensen een nieuwe simkaart sturen, had ik niet verwacht. Laten we hopen dat je met een nieuwe simkaart weer jaren tevreden bent 🙂

Fijne dag en bedankt voor deze update!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic