Zojuist SMs bericht ontvangen van Vodafone (...)
met bericht :
“Oeps.. we hebben een fout ontdekt in jouw SIMkaart. Je kunt een nieuwe SIMkaart opvragen op sim.vodafone.nI/simwissel of je kunt hem ophalen in de Vodafone winkel.
Vanaf 15 augustus zal deze simkaart helaas niet meer werken, dus wissel 'm voor die tijd om. Excuses voor het ongemakt.
Lijkt dat .nl is vervangen door .ni (met i als een hoofdletter).
Dit lijkt phising.. maar brengt me wel aan twijfelen…
Graag bevestiging van Vodafone.. dat je dit beter negeren kan...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb de klantenservice zelf gebeld, dus niet via de sms. Bleek een oude simkaart te hebben. Wordt een nieuwe opgestuurd.
Hoi @sjon55
Je ziet waarschijnlijk .nl maar als je er eenmaal op hebt geklikt dan kom je denk ik bij .ni uit. Ik zou dit gewoon lekker laten gaan voor wat het is en zeker negeren. Ze willen vast dat je gaat inloggen en dan hebben ze je gegevens en als je ook al op de link klikt dan weten ze dat het 06 nummer bestaat, waar ze deze naar toe hebben verzonden.
Dun mijn advies, nergens op klikken en gewoon niets doen en dit bericht verwijderen. Wil je er meer over weten, bel dan gewoon de klantenservice en vraag er naar (bel 1200). Meer info op de echte website van Vodafone: https://sim.vodafone.nl/simwissel - dus gewoon met .nl 🙂
Hey @sjon55 . Goed dat je aan de bel trekt.
Ik moet zeggen, ik dacht eerst ook aan Phising. Maar toch,, https://sim.vodafone.nl/simwissel bestaat wel gewoon (uiteraard dan met nl en niet ni.
De SIMkaart die je hebt; hoe lang heb je die al?
Als je je profiel even aanvult met je telefoonnummer en adresgegevens, kan ik het voor de zekerheid altijd even voor je nakijken :-).
Klopt Lycke, ik heb dat ook gezien.
Maar de TS zegt ook: Lijkt dat .nl is vervangen door .ni (met i als een hoofdletter).
Dus ik weet niet of het dan toch misschien iets is wat niet klopt?
Als ik test met tikken en ik kijk naar een hoofdletter i of kleine letter l dan is dat wel een verschil en dat zou de verwarring kunnen geven. Nu durf ik niet naar de website met .ni te gaan. Dus beetje vaag wel!
Ik heb hier gister met de klantenservice over gebeld.
Aarvd wrote:
Ik heb hier gister met de klantenservice over gebeld.
Even kijken… volgens mij was de topic van iemand anders.
En waarom heb jij hier de klantenservice over gebeld @Aarvd ?
Had jij dit ook of ging het ergens anders over en wat heb jij dan voor antwoord gekregen? Misschien wil je dit met ons delen?
Ik heb de klantenservice zelf gebeld, dus niet via de sms. Bleek een oude simkaart te hebben. Wordt een nieuwe opgestuurd.
Aarvd wrote:
Ik heb de klantenservice zelf gebeld, dus niet via de sms. Bleek een oude simkaart te hebben. Wordt een nieuwe opgestuurd.
TOP…. Maar dat ze nu zoveel mensen een nieuwe simkaart sturen, had ik niet verwacht. Laten we hopen dat je met een nieuwe simkaart weer jaren tevreden bent 🙂
Fijne dag en bedankt voor deze update!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.