Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Vodafone Red: de nieuwe abonnementen van Vodafone

Hi allemaal,

Zoals jullie misschien al gelezen hebben in het persbericht afgelopen vrijdag, Vodafone heeft nieuwe abonnementen: Onbeperkt bellen + onbeperkt sms’en + 1 GB + smartphone + méér = Vodafone RED. Op www.vodafone.nl/red vind je alle informatie over de nieuwe abonnementen: wat gaat het kosten, hoe zit het met toestellen, en welke extra's krijg je wanneer je een duurder abonnement pakt.


Hieronder nogmaals het persbericht dat afgelopen vrijdag de deur uit is gegaan waarin Vodafone Red wordt aangekondigd:

Onbeperkt bellen + onbeperkt sms’en + 1 GB + smartphone + méér = Vodafone RED

Sneller 3G én uitrol 4G voor optimale ervaring

Amsterdam, 28 februari 2013All you need is RED. Vanaf 4 maart 2013 profiteren consumenten én zakelijke klanten van al het goede van Vodafone: onbeperkt bellen en sms’en, 1 GB data per maand, een smartphone en een vervangend toestel bij reparatie. Het onbeperkt bellen en sms’en geldt voor alle vaste en mobiele nummers binnen Nederland. Bovendien krijgen klanten standaard een aantal extra diensten, waaronder 5 GB opslag in de cloud. Voor een optimale ervaring van Vodafone RED maakt de telecomaanbieder het gehele netwerk sneller, zodat álle smartphones profiteren van de hogere snelheden. Enerzijds verbetert Vodafone het 3G-netwerk, anderzijds rolt het zijn nieuwe 4G-netwerk uit. Vodafoneklanten kunnen overstappen naar Vodafone RED vanuit hun bestaande abonnement.

MultiSim + 4G = Vodafone RED Super
Voor mensen die altijd, overal en op ieder apparaat de hoogste snelheid willen, is er Vodafone RED Super. Dit is het enige abonnement op de Nederlandse markt waarbij klanten gratis de nieuwe MultiSim krijgen. Dankzij een extra simkaart kunnen zij hun 4 GB-databundel op zowel hun smartphone als hun tablet gebruiken. Klanten die voor RED Super kiezen, krijgen bovendien altijd de hoogst mogelijke maximumsnelheid. Zodra 4G beschikbaar komt, zullen zij hier gratis op worden overgezet. Op 3G krijgen zij nu al de maximale downloadsnelheid, tot aan 42 Mbps. Omdat op dit moment slechts een beperkt deel van de smartphones werkt op 4G, investeert Vodafone ook in het sneller maken van het 3G-netwerk. Zo profiteren álle klanten van de hogere snelheden.

Vodafone RED = beperkt aantal abonnementen + overzichtelijke keuzemenu
Om te voorkomen dat klanten door de bomen het bos niet meer zien, biedt Vodafone een beperkt aantal abonnementen. Naast RED zijn er RED Essential en RED Super.



Om ervoor te zorgen dat klanten gemakkelijk een smartphone bij het abonnement kunnen kiezen, is er een overzichtelijk keuzemenu gemaakt waarbij de klant in twee stappen bij de mobiel is die het beste bij hem of haar past.



Voor mensen die niet zoveel willen bellen of internetten, houdt Vodafone twee Bel+Sms+Web-abonnementen in de markt.

Vodafone RED = flexibele financiering smartphone
Standaard krijgen klanten bij Vodafone met het Vodafone RED-abonnement een smartphone in de prijscategorie van de iPhone 4. Klanten mogen zelf bepalen of ze liever een andere of geen smartphone nemen bij het abonnement. Bovendien kan de klant voor het eerst zelf bepalen hoe hij zijn toestel financiert. In het geval van een duurdere smartphone heeft de klant de keuze uit een eenmalige bijbetaling of een maandelijkse betaling en hij is direct eigenaar van het toestel. Op die manier is het wel zo duidelijk waar hij voor betaalt. Omdat Vodafone de investeringen in het netwerk synchroon laat lopen met de mogelijkheden van de smartphones in de markt, kunnen klanten vanaf het moment dat 4G beschikbaar is bij Vodafone RED extra Blox kopen voor meer snelheid mits hun smartphone dat aankan.

Vodafone RED = opslag + back-up + bescherming
Extra diensten die klanten van Vodafone RED bij het abonnement krijgen, zijn 5 GB opslag in de cloud, back-up van hun contacten, vervangende toestelservice en een aantal apps: de Mobile Protect-app, Vouchercloud en de MyVodafone-app. Bij 75 procent van het gebruik van de bundel krijgt de klant een waarschuwing per sms. Klanten kunnen overstappen naar Vodafone RED vanuit hun bestaande abonnement, mits ze voor minimaal dezelfde maandprijs een abonnement kiezen. Met de optionele datablox kunnen klanten per maand voor € 2 per 50 MB buiten hun bundel internetten.

Binnenland = buitenland voor zakelijke klanten
Zakelijke klanten kunnen met Vodafone RED Business niet alleen in Nederland, maar ook in de Voordeellanden onbeperkt bellen, sms’en en 1 GB data gebruiken per maand. Bovendien delen zij hun datategoed met hun collega’s binnen hetzelfde abonnement. Zakelijke klanten krijgen bij RED Business en RED Business Super standaard VSDM (Vodafone Secure Device Manager) Basic. Dit is een online tool waarmee zij toestellen van zichzelf en van hun medewerkers op afstand kunnen instellen, beheren, beveiligen en zelfs wissen indien nodig.

Voorwaarden

  • Consumenten: onbeperkt bellen en sms’en geldt niet voor bellen en sms’en in of naar het buitenland, voor betaalnummers en voor premium sms-diensten. Kijk op: www.vodafone.nl/red of op www.vodafone.nl/zakelijk/red..
  • Zakelijk: onbeperkt bellen en sms’en kan binnen Nederland, van Voordeellanden naar Nederland en van Voordeelland naar Voordeelland en geldt niet voor bellen en sms’en naar betaalnummers en premium sms-diensten in binnen- en buitenland. Kijk op: www.vodafone.nl/zakelijk/red.
  • Consumenten en zakelijk: de praktische internetsnelheid is afhankelijk van het abonnement, het toestel en het moment. Kijk voor meer informatie op www.vodafone.nl/dekking.
Wat vinden jullie van de nieuwe abonnementen?
En de opzet met het kiezen van je toestel? Dat je maandelijks meer betaalt als je een duurder toestel wilt.

Laat het ons weten, we zijn erg benieuwd wat jullie van de nieuwe abonnementen vinden en welke vragen jullie nog hebben!


*Update*

Statement Vodafone Red Plus
Vodafone bevestigt de geruchten die zijn verschenen op verschillende nieuwswebsites. Vodafone lanceert 15 april Vodafone Red Plus voor consumenten. Dit abonnement is een aanvulling op bestaande Vodafone Red abonnementen en is geschikt voor consumenten die vaak in het buitenland zijn. Vodafone Red Plus biedt naast onbeperkt bellen en sms’en in binnen- en buitenland ook 1GB data. Vodafone Red Plus kost € 82,-- per maand en is vanaf 15 april in de Vodafone en BelCompany winkels verkrijgbaar.
36 Reacties 36
jeen

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
die nieuwe abonnementen zijn ruk, je betaald de hoofdprijs voor weinig.

koeniecom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Red abonnementen naar 2GB? Geldt dat ook voor Red Plus?
En waarom is het niet mogelijk om als particulier 4GB in Nederland en (minimaal) 1GB in voordeellanden te krijgen??
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
koeniecom schreef:
Red abonnementen naar 2GB? Geldt dat ook voor Red Plus?
En waarom is het niet mogelijk om als particulier 4GB in Nederland en (minimaal) 1GB in voordeellanden te krijgen??
Hi Koen,

Nee dit geldt alleen voor Red abonnementen. De rest van de abonnementen blijven gelijk.

Wat betreft je vraag over de hoeveelheid data, daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Dit betreft namelijk een vraag over beleid en wij zijn er alleen om vragen te beantwoorden over servicegerelateerde vragen.
koeniecom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit snap ik even helemaal niet. Je zegt: "Nee, dit geldt alleen voor Red abonnementen." Is Red Plus dan geen Red abonnement? Het heet toch "RED Plus" of ben ik gek??
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je hebt Red Essential, Red, Red Plus, Red Super
Alleen het RED abonnement wordt verhoogt qua bundel. De andere varianten niet.
CWC

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste SeR,

Ten eerste bedankt voor het antwoorden van mijn vragen, maar helaas heb je de vraag niet volledig beantwoord. Is het een tijdelijke verdubbeling of geld het voor de gehele contractduur. Want in de verbruikspagina van vodafone staat (de laatste keer dat ik er naar keek) dat er twee maal 1gig blox data bundel waren. I.p.v. wat je zou verwachten gewoon een data blox bundel van 2 gig. Ik weet dat als consument die eerder klant is geworden van vodafone red abonnement geen poot heeft om op te staan omdat in je contract maar slechts 1 gig staat i.p.v. de huidige situatie. Vandaar mijn vraag.

Verder heb ik een andere vraag, ik weet niet of het hier moet/past. Laatst had ik mijn telefoon via jullie toestel VTS een andere toestel gekregen met een andere IMEI nummer dan de gene die op mijn contract en bon staat. Opzicht vind ik een vervangende, nieuwe toestel niet erg, maar hoe zit het met de garantie t.o.z. van de fabrikant. Want in principe heb je van de laatste toestel geen aankoopbewijs. Over de VTS heb ik geen klachten hoor, integedeels. Lekker thuis opgehaald en gebracht naar mijn werkadres.

En je beantwoord tenminste de vragen, is me op deze forum wel eens minder gebeurd. Kan ook komen omdat het wat meer negatievere getinte vragen waren.

Hopelijk kan je mijn vragen beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
CWC
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi CWC, deze wijziging geldt voor de gehele contractsduur. Indien er tussentijds nog een wijziging wordt doorgevoerd zal deze alleen in jouw voordeel zijn ;-). Daarnaast blijft de garantieperiode van je 1e toestel gelden. Ook al heb je tussentijds een ander (vervangend) toestel ontvangen. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
Ria1953

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds deze maand ook vodafone Red, mn oude abonnement is overgezet naar Red.
Ik zou 2 GB internet krijgen ...dat leek er ook even te staan , maar ineens is het met een klap naar beneden gegaan en zie ik staan in het abonnements overzicht dat ik slechts 1 Gb heb..
Terwijl ik met mn vorige abonnement meer dan genoeg had aan 1Gb zie ik tot mn grote verbazing dat mijn tegoed in tijd van twee dagen naar beneden is bijgesteld van 2034 MBnaar 500 MB
Duidelijk dat er ergens iets fout is gegaan want dit klopt niet.
Bij wie moet ik zijn om dit op te lossen ??
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ria, je hoeft je geen zorgen te maken over je bundel hoor. Kijk even in dit topic, dan weet je wat er aan de hand is 🙂

http://forum.vodafone.nl/t5/MyVodafone-MyVodafone-app/Geen-tegoed-amp-verbruik-zichtbaar-in-My-Vodaf...
Ria1953

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Oke Bas ik heb bet gelezen , maar even afwachten dus tot het probleem is opgelost
cashforce

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone red plus bestaat dit abonnement ook in Cyprus
marcelongenae

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
misschien is de vraag al eerder gesteld: als ik met een Red Business super abonnement in Belgie bel naar een nummer in Duitsland is dat dan gratis? Of is dat alleen als je belt in Belgie binnen Belgie en naar NL.?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi marcelongenae,

Welkom op het Vodafone Forum! In het tarievenoverzicht van Red Business Super kun je precies zien wat wel en niet binnen je bundel valt.
marcelongenae

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dus bellen vanuit belgie naar een nummer in duitsland valt binnen de bundel?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Klopt 🙂 Bellen vanuit het buitenland naar een ander Voordeelland (zoals bijvoorbeeld België) of Nederland is roaming en valt dus binnen de bundel.
larissaa06

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

Ik heb sinds 20 december 2012 een abonnement afgesloten van web en bel vaak 50.
Toen is mij verteld dat ik na een jaar over kon stappen naar een iets goedkoper abonnement van 42,50.
Nu naderde de eind datum en besloot ik contact op te nemen met de klantenservice van vodafone.
Toen is mij verteld dat er nieuwe abonnementen zijn en dat ik kan overstappen naar een abonnement van 49,95( dat is in mijn ogen geen goedkopere optie). Daar kwam ook nog bij dat ik nog 50 euro wijzingskosten moet betalen.
Toen ik een abonnement afsloot in december, heb ik dat gedaan met oog dat ik na een jaar een stapje lager kon in de kosten van mijn abonnement. De klantenservice medewerker deelde mij dan ook vrolijk mee dat het sinds september niet meer mogelijk is terwijl ik daar niet over ingelicht ben. Dat vind ik ronduit schandalig.
Een goedkoper abonnement is dus voor mij niet mogelijk, terwijl mij dit wel verteld is toen ik mijn abonnement afsloot.

Graag zou ik willen weten of er nog andere opties zijn.

met vriendelijke groet,

Larissa de Boer

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Larissa, ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om naar Red Essential omgezet te worden, maar daarvoor kun je het beste even met de klantenservice contact opnemen. Mijn directe collega's kun je bereiken via Twitter en Facebook. Als je het linkje naar dit topic stuurt hoef je je verhaal niet nog eens te doen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic