Gemini030

Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Vodafone Red Together

Suggestie voor een verbetering: het aangaan of upgraden van een abonnement gaat bij Vodafone direct in. Volgens mij is het voor veel klanten erg handig om hier zelf een datum (tot bijvoorbeeld 31 dagen in de toekomst) voor te kunnen kiezen. Bijvoorbeeld om dit af te stemmen met een factuurdatum van een oud abonnement, of een levertijd van een nieuw toestel, etc.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Gemini030,

Dankjewel voor je feedback! 
Het klopt inderdaad dat als je het abonnement tussentijds aanpast, dit direct omgezet wordt.
Bij een verlenging is dit per de einddatum. 

Zodra een klant contact opneemt om het abonnement tussentijds te wijzigen wordt dit direct aangevraagd, tenzij de klant anders aangeeft. 
We kunnen een order in het systeem op datum zetten, indien een klant dit wenst. 

  1. Bij een verlenging is dit niet mogelijk. Dit is omdat je te maken hebt met een einddatum en het eventueel afbetalen van een eerder toestel. 
  2. Bij het aangaan van een nieuw abonnement, is het afhankelijk van nummerbehoud en toestellevering. 
  3. Bij Vodafone Next, gaat het nieuwe abonnement direct in omdat je het daar ook aanvraagt. Hier speelt eventueel de oude toestellening ook in mee.


Bij welke optie zie je dit graag terug? 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Gemini030,

Dankjewel voor je feedback! 
Het klopt inderdaad dat als je het abonnement tussentijds aanpast, dit direct omgezet wordt.
Bij een verlenging is dit per de einddatum. 

Zodra een klant contact opneemt om het abonnement tussentijds te wijzigen wordt dit direct aangevraagd, tenzij de klant anders aangeeft. 
We kunnen een order in het systeem op datum zetten, indien een klant dit wenst. 

  1. Bij een verlenging is dit niet mogelijk. Dit is omdat je te maken hebt met een einddatum en het eventueel afbetalen van een eerder toestel. 
  2. Bij het aangaan van een nieuw abonnement, is het afhankelijk van nummerbehoud en toestellevering. 
  3. Bij Vodafone Next, gaat het nieuwe abonnement direct in omdat je het daar ook aanvraagt. Hier speelt eventueel de oude toestellening ook in mee.


Bij welke optie zie je dit graag terug? 

Gemini030
topicstarter
Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Steven Vodafone wrote:


Bij welke optie zie je dit graag terug? 

Hartelijk dank voor dit uitgebreide antwoord!

Voor mij persoonlijk geldt dit nu in de volgende situatie: mijn werkgever en ik zullen overstappen op een ‘Bring Your Own Devive’ (BYOD)-beleid. Dat betekent dat ik mijn zakelijke nummer zal overnemen en mijn privé-abonnement bij Vodafone zal gaan uitbreiden naar Red Together (en vervolgens voor mijn vrouw een Red Together Extra zal afsluiten). (Momenteel ben ik Red Essential-klant, met een ‘vrij’ te wijzigen abonnement.)

Het overzetten van het zakelijke nummer is in gang gezet en wordt effectief op 7 december. Verder wil ik een iPhone mee bestellen met het nieuwe abonnement, maar die is pas leverbaar vanaf 24 november. Eigenlijk komt mijn wens neer op: nu bestellen met als ingangsdatum van het nieuwe abonnement de daadwerkelijke leverdatum van de iPhone.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helder @Gemini030 
Dankjewel voor de toelichting! 

Je geeft aan dat je nu een zakelijk abonnement/ klantnummer hebt. Indien je gebruik wilt maken van de particuliere abonnementen, raad ik aan om het eerst over te zetten naar particulier: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml
Gelukkig heb je dit ook al aangevraagd :). Ik raad je aan om te wachten met bestellen. Dit is omdat je nummer nog overgezet gaat worden. Bij het overzetten mag er geen toestellening op het nummer actief zijn. Staat er een toestellening op, dan dien je deze als eerste af te betalen. 
Ivm het omzetten, kun je helaas niet eerder bestellen dan na het omzetten van het abonnement. 

Het enige advies wat ik hierin kan geven, is te wachten op de omzetting. Daarna langs een van onze winkels te gaan. In de winkel krijg je het toestel gelijk mee (indien voorradig) (Niet bij een pre-order) en indien die einddatum bereikt is van het huidige abonnement, wordt het abonnement gelijk omgezet.

 

Gemini030
topicstarter
Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Steven Vodafone wrote:

Helder @Gemini030 
Dankjewel voor de toelichting! 

Je geeft aan dat je nu een zakelijk abonnement/ klantnummer hebt. Indien je gebruik wilt maken van de particuliere abonnementen, raad ik aan om het eerst over te zetten naar particulier: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml
Gelukkig heb je dit ook al aangevraagd :). Ik raad je aan om te wachten met bestellen. Dit is omdat je nummer nog overgezet gaat worden. Bij het overzetten mag er geen toestellening op het nummer actief zijn. Staat er een toestellening op, dan dien je deze als eerste af te betalen. 
Ivm het omzetten, kun je helaas niet eerder bestellen dan na het omzetten van het abonnement. 

Het enige advies wat ik hierin kan geven, is te wachten op de omzetting. Daarna langs een van onze winkels te gaan. In de winkel krijg je het toestel gelijk mee (indien voorradig) (Niet bij een pre-order) en indien die einddatum bereikt is van het huidige abonnement, wordt het abonnement gelijk omgezet.

 

Dank weer. Het ligt subtiel anders: het zakelijke abonnement (zonder toestellening) wordt gestopt, het nummer gaat over op een particuliere eSIM (is in gang gezet, eSIM kan al worden geactiveerd, nummerportatie per 7 december.

Het huidige particuliere abonnement is Vodafone Red Essential (zonder toestellening en reeds voor bij einde contractdatum). Het is dit particuliere abonnement dat zal worden ge-upgraded naar Red Together. Hier houd ik dus gewoon mijn bestaande particuliere telefoonnummer.

Verder was het advies helder: er zit weinig anders op dan wachten met bestellen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ah, ok. Dat had ik er niet uitgehaald @Gemini030
In dit geval is, het handig om gewoon te wachten.

Maar ik zal het sowieso ook intern aankaarten. Hopelijk wordt deze optie toegevoegd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic