nectomontanus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone R201

Zojuist een R201 mobile WiFi hotspot aangeschaft, ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers; verder heb ik nu alleen de mogelijkheid om te kiezen tussen UMTS en GPRS, terwijl deze ook HDSPA moet kunnen; weet iemand meer? Grz: nm
4 Reacties 4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Zojuist een R201 mobile WiFi hotspot aangeschaft, ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers; verder heb ik nu alleen de mogelijkheid om te kiezen tussen UMTS en GPRS, terwijl deze ook HDSPA moet kunnen; weet iemand meer? Grz: nm



Hallo nectomontanus,

Welkom op ons forum.

Het is normaal dat je alleen de mogelijkheid hebt om te kiezen uit UMTS en GPRS. Zodra je met UMTS verbonden bent en er op deze locatie HSDPA aanwezig is zal hij via het UMTS netwerk automatisch omschakelen zodra dit nodig is. Je zou HSDPA kunnen zien als een nieuwere snellere versie van UMTS.

Over ervaringen met de R201 Wifi hotspot kan ik je nog weinig vertellen, omdat het nog redelijk nieuw product is.

Indien je nog vragen hebt hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Marc
Vodafone Forum Team.
Manic

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo nectomontanus,

Welkom op ons forum.

Het is normaal dat je alleen de mogelijkheid hebt om te kiezen uit UMTS en GPRS. Zodra je met UMTS verbonden bent en er op deze locatie HSDPA aanwezig is zal hij via het UMTS netwerk automatisch omschakelen zodra dit nodig is. Je zou HSDPA kunnen zien als een nieuwere snellere versie van UMTS.

Over ervaringen met de R201 Wifi hotspot kan ik je nog weinig vertellen, omdat het nog redelijk nieuw product is.

Indien je nog vragen hebt hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Marc
Vodafone Forum Team.



Hallo allen,

Sinds vandaag (15-03-2011) heb ik ook Mobile Wifi van Vodafone (R201).
Ik heb Mobiel Internet Extra, met een snelheid tot 28.8Mbps, maar helaas kom ik niet verder dan 2.45Mbps. Hoewel ik volgens de dekkingskaart "vol bereik" moet hebben, kom ik hier bij lange na niet aan. Heb de modem ook buiten gezet, om te kijken of dat scheelt, maar helaas. Ook wordt ik gek van het switchen tussen UMTS en HSUPA, ik kan ik de settings niet instellen, dat ik alleen HSUPA wil hebben, wel alleen UMTS.
Nu hoop ik dat het nog "kinder-ziektes" zijn en dat dit goed komt.

Ik word er natuurlijk niet vrolijk van dat ik €50,- moet betalen en dat ik maar de snelheid krijg van €20,- (nog niet eens eigenlijk)

Ben benieuwd of er iets gaat verbeteren...

Met vriendelijke groet,
Manic Manus
RobS87

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zoals ook op de doos van de R201 staat ondersteund deze een maximum snelheid van 7.2 Mbits HSDPA.
 
U krijgt dan inderdaad de snelheid van een '20 euro' abonnement, maar dat 20 euro abonnement heeft ook een data limiet van 500MB. Met het 50 euro abonnement heeft u dan wel een Fair Use Policy, en gaat de maximale snelheid van 3.6mbit op een 20 euro abonnement naar de maximale van 7.2 die het apparaat aankan.
Elektron

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een R201 aangeschaf en krijg wel verbinding met de R201 maar niet met internet.
Zodra ik op internet wil dan gaat hij zoeken en verschijnt er een kruisje in het schermpje.
Iemand ook deze ervaring?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic