sydamsterdam

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Next

Hi forum,

Ik heb het Forum afgestruind en er wordt vrij weinig gezegd over de werkwijze van "Next". Eén gebruiker heeft begin dit jaar hetzelfde meegemaakt, als ik nu: ik wacht al twee weken op een bericht/mail van de Next-afdeling, nadat ik daar, via de zakelijke klantenservice, een bestelling heb gedaan. Verlenging van mijn abo, met een nieuwe iPhone 8 (die gewoon leverbaar is). Inmiddels DRIE keer gebeld met 1201 en telkens werd mij gezegd dat de order erin stond, maar dat de afdeling het niet heeft verwerkt. Onduidelijk waarom er niet wordt verwerkt en de afdeling zélf krijg je ook niet te pakken.
Ben een zakelijke klant; normaal word je altijd prima geholpen, maar hier slaat Vodafone de plank volledig mis. Het is onacceptabel om anno 2017 zolang te moeten wachten op a) een bevestiging en b) de bestelling zelf.
Verder begrijp ik dat je via dit Forum niet veel verder komt, omdat de moderators geen invloed uit kunnen oefenen en geen oplossingen kunnen bieden. In iedergeval is bij deze iedereen gewaarschuwd! Ik zal het forum laten weten hoelang het allemaal duurt...
7 Reacties 7
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi sydamsterdam,

Balen dat het allemaal langer duurt dan je had verwacht. Vanuit het forum kunnen we je zoals je zelf al aangeeft hier niet verder bij helpen, gezien we niks kunnen checken in het systeem. Maar natuurlijk zijn we wel benieuwd hoe dit verder loopt.
Wanneer heb je de bestelling geplaatst? Je kunt namelijk hier de geschatte levertijden van de iPhone 8 vinden: http://vodafone.nl/levertijd
sydamsterdam
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het heeft niets te maken met de levertijd van de Iphone8. Ik heb inmiddels via email contact met iemand gekregen en die kon niet meteen het systeem in. Eenmaal in het systeem (2 dagen later) werd mij meegedeeld dat de bestelling niet bij de NEXT-afdeling was doorgekomen - in tegenstelling tot wat ik eerder via de telefoon hoorde. Vanaf vandaag (ik kreeg het antwoord vandaag) moet ik nog steeds 5 werkdagen wachten op een bevestigingsemail van NEXT. Het zou in de gaten gehouden worden door de man van de klantenservice. Hij zit er wel bovenop, maar het blijft allemaal een vreemde gang van zaken. Zelf vermoed ik dat als je 'gewoon' een bestelling wil doen, dat dit allemaal via de computer loopt, maar NEXT is iets waar een levend persoon aan te pas komt, waar er schijnbaar niet genoeg van zijn bij het hoofdkantoor van Vodafone. Alhoewel daar minstens 400 mensen werken.
sydamsterdam
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels een week verder en de Iphone kwam een dag na mijn emails met de klantenservice aan. Echter, het blijft een rotzootje bij Vodafone Next, want de Iphone had de verkeerde kleur en de factuur klopte ook niet. Ik was overeengekomen €200 vooraf te betalen, en een lager maandelijks bedrag daardoor te hebben. Via de mail kon dit niet veranderd worden. Ik moest wéér bellen. Nu hoor ik over 2 weken of dit is aangepast.

Vodafone zou een voorbeeld moeten nemen aan KLM, die via Facebook (messenger) vragen meteen beantwoordt én oplost. En inmiddels via Whatsapp. Zo hoort het in deze wereld, en zéker voor een bedrijf dat zich met alleen maar communicatiemiddelen bezighoudt. Ik heb niet de illusie dat het bij andere providers beter is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
sydamsterdam, dat is zeker geen leuke ervaring. Ik vind het jammer dat ik je via het Forum niet verder kan helpen. Via onze klantenservice kan dit als het nog nodig is verder worden opgepakt.
sydamsterdam
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank Marc, ik heb genoeg gebeld met ze. Het wordt tijd voor een andere manier van communiceren met Vodafone. Zie boven.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals aangegeven kunnen we dit via het forum niet oppakken en is het tegen de huisregels van het forum. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic