sabinel

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vodafone Netperform App

Beste forumgebruikers,

We hebben een nieuwe Android App gelanceerd waarmee je op een makkelijke manier kunt bijhouden hoeveel data je toestel verbruikt: De Netperform App. Met de NetPerform App monitor je data verbruik op het Vodafone netwerk en op Wi-Fi. De App geeft je een volledig inzicht in hoeveel data je verbruikt en op welke manier je dat doet.


  • Bekijk hoeveel data je apps gebruiken
  • Monitor je data verbruik op het netwerk en op Wi-Fi
  • Controleer je netwerk dekking en internet verbinding
Naast dat je een duidelijk inzicht verkrijgt in het dataverbruik op jouw mobiele apparaat, help je ons om te bepalen hoe en waar ons netwerk verbeterd kan worden. We krijgen door anonieme data uit de app te verzamelen en dit te combineren met de data van gebruikers in heel Nederland een goed overzicht van de prestaties van ons netwerk. Zo help je ons om het Vodafone netwerk en daarmee onze service aan jou te verbeteren.

Als jullie tips hebben waarmee we deze App kunnen verbeteren, plaats dan gerust een reactie.

Je kunt de App downloaden in de Google Playstore door te zoeken op Netperform, of te klikken op deze link. Of klik hier voor meer informatie over de App.

Groet, Sabine
6 Reacties 6
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Goed idee, ik zal deze app om te beginnen een paar dagen laten draaien, ik gun Vodafone de informatie wel om er iets opbouwends mee te doen. Zelf ben ik dan wel weer benieuwd hoeveel accuduur/wakelocks deze app voor zijn rekening neemt, hopelijk zal ik over een paar dagen berichten dat het (achtergrond) verbruik te verwaarlozen is en ik de app langdurig zal laten draaien.

Zou het niet beter zijn om deze app/functionaliteit als opt-in bij de MyVodafone app mee te geven? Lijkt me dat er dan meer mensen meedoen dan wanneer je hiervoor deze losse app voor moet installeren.

-- edit 8 mei 2014 --

Nou, ik ben er al snel achter dat NetPerform vrijwel geen extra accuduur/wakelocks voor zijn rekening neemt.

Op onderstaande screenshot kan je zien dat NetPerform de afgelopen 16 uur mijn telefoon slechts 3 seconden wakker heeft gehouden. Dat ga ik/je dus echt niet merken.



Ik blijf NetPerform gebruiken, wel interessant om die statistieken te zien 😄
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Ook ik gebruik de netperform app nu al van af hij op het forum vermeld is.

Ik gebruik hem op een Galaxy s5.

In al die tijd heeft die:
CPU-Totaal: 6m 24s
CPU-Voorgrond 7 sec
Gegevens verbruikt: 833Bytes

De belasting van de App heb ik dus geen aanmekeringen over.

De Layout:
- Ik snap dat dit niet het meest belangrijkste punt van de app is. Maar als je wil da meer klanten de app gaan gebruiken, is dit toch een belangrijk punt.

Op het eerste scherm zijn de teksten:
- Netwerkresultaten
- Hoe netperform precies werkt
- Installatie netperform ongedaan maken

Te groot in vergelijking met de rest van de tekst op dit scherm.
Daarnaast zal ik er een rondje voor doen met een > symbool erin. Dan is het iets duidelijker dta dit menu items zijn.

Nu de resultaten:
De netwerkdekking klopt niks van. Ik heb nog noooit zo;n schommelende grafiek gezien. Ik zit elke dag van 7:30 tot 16:15 doordeweeks in een EMC-ruimte. Dit betekent dat deze ruimte geen stralingen doorlaat. Dus ik heb hier echt 0 bereik. Maar dat is ook de bedoeling van deze ruimte.
Volgens de netwerkdekking heb ik alleen 98,9% dekking. en ik heb deze maand al is veel lager gestaan :')
Ze gaan er van uit dat de rest van de maand je optimale dekking hebt.... Dit is niet hoe deze berekening moet.

De berekening moet wezen: (Aantal uren bereik / Aantal uren in deze maand) * 100%

Ook heb ik 19% system traffic gebruikt. What valt onder het kopje system traffic? :')
Faith02

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik gebruik al langer Netperform. In het begin van deze maand schrok ik me een hoedje. Het Internet verbruik via mobiel stond plots op die dag op meer dan 500 MB en later boven de 900 MB. Ik de helpdesk gebeld. Deze mevrouw wist niets van deze app. Ze heeft het opgezocht en het was helemaal nieuw voor haar. Verder vertelde ze me dat ik echt niet zoveel had verbruikt, rond de 20 MB. Ze adviseerde via menu naar gebruik te kijken. Ik kan deze app blijkbaar niet vertrouwen. Jammer. Ik wilde een screenshot hier toevoegen, maar ik weet niet hoe dat moet.
Verder gaf deze app aan dat het grootste verbruik Systemtraffic was en via mijn menu was dat Internetverbruik. Geen specifieke app dus. Wat kun je er aan dien om dit te verminderen? Ik had nl nauwelijks op internet iets gedaan.

jaapje1988

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nog nooit van die app gehoord. Waarom promoten jullie die app niet via facebook/twitter en andere socialmedia? Misschien ook een idee om die app standaard te installeren op jullie telefoons in de winkel.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Jaapje1988,

Vodafone bekijkt continue waar onze producten en diensten op de meest relevante plek voor onze klanten gecommuniceerd kunnen worden. De Netperform app is alleen beschikbaar voor Android en is vooral relevant voor de meer ervaren Smartphone gebruiker. Vandaar dat Vodafone ervoor gekozen heeft om de app via het Forum aan te bevelen. Daarnaast kan een volledig overzicht van alle apps en Diensten van Vodafone gevonden worden op Vodafone.nl/apps.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Ik heb nog nooit van die app gehoord. Waarom promoten jullie die app niet via facebook/twitter en andere socialmedia? Misschien ook een idee om die app standaard te installeren op jullie telefoons in de winkel.

Het is in principe een faal app. Bij mij geeft deze 100% dekking, maar duidelijk wordt niet gemaakt om welke dekking het gaat. Het geeft dus een enorm vertekend beeld, zo weet ik 100% zeker dat de 3G dekking in mijn gebied om te huilen is en in huis 3G perfect dankzij het gebruik van de SignaalPlus.

De app zou de dekking anders moeten weergeven als in 2G, 3G, 4G, SignaalPlus/3G, juist door deze valse informatie verwijder ik de app op korte termijn - opruimdag komt weer in zicht want vooralsnog biedt het nog altijd geen meerwaarde.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic