100357

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Mobile Protect

Heb mobiel protect aangezet en alle benodigde gegevens daarvoor ingevuld. Helaas krijg ik gelijk te zien dat de proefperiode is verlopen en dat ik een betaalde versie moet nemen. Dat wil ik niet en ik wil ook niet continu die meldingen daatover ontvangen. Het is een irritante app die je ook niet normaal kunt verwijderen. Graag zou ik van iemand van vodafone te horen krijgen hoe de app verwijderd kan worden. Het lijkt op spam. Als het een goede app zou zijn wat je wel mag verwachten van vodafone zou de app makkelijk te verwijderen zijn. Graag spoedig een bevredigend antwoord zonder gedraai er om heen.  Ook dure telefoontjes naar de klantenservice zijn geen optie. Hoe kan ik de app verwijderen?
108 Reacties 108
foton150

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik woon momenteel in Zwitserland en heb vandaag een nwe Zwitserse SIM in mijn toestel gedaan, waardoor hij geblokt werd door Mobile Protect. Via MYVodafone kwam ik niet verder en ook de tips via Facebook werkten niet.
Toen heb ik met een andere telefoon naar NL moeten bellen en heb ruim een kwartier (!) in de wacht gestaan plus nog ruim tien minuten om een nieuwe ontgrendelcode te krijgen......
Ik heb de code gekregen en gedaan wat me verteld werd. Het zou even tot een uur kunnen duren.....

We zijn nu 4 uur verder en de code is nog steeds niet juist.....inmiddels al 12x geprobeerd en dito herstarts.

Ik wil graag dat iemand van Vodafone mij online helpt, ik kan niet bellen of niets, alleen internet.
Graag spoedige hulp van jullie crew. Dit is niet leuk voor een een goede vaste klant!

Dankjewel.
Robert
Kane

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OPGELOST

ik heb een harde reset gedaan.
dan worden alsnog helaas alle gegevens gewist maar je ben je telefoon tenminste niet 2 weken kwijt.
hier kan je zien hoe je dat doet:
https://www.youtube.com/watch?v=G77QEe-0Wfw
ik vind het nog steeds dweilen met de kraan open want zo is het probleem niet opgelost.
je hebt zo wel iedergeval weer toegang tot je mobiel.

groeten Kane
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @foton150

Ik raad je aan dit via chat of toch social media verder op te pakken. Via chat kunnen ze je de code ook opnieuw toesturen en dan even samen met jou wachten of het gelukt is. Het is belangrijk dat je toestel aan staat op het moment dat we de code sturen.
theeke1

Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hallo ik heb mobile protect op mijn htc one geinstalleerd.als ik naar my vodafone ga en klik op zoek mijn telefoon doet hij helemaal niks er komt geen kaart of zo te staan er blijft gewoon een lege pagina staan.hij heeft het wel altijd gedaan.dus ik vind dit raar.mobile protect staat gewoon aan.wie weet wat hier aan de hand is.
gr theeke
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @theeke1 ,
Dat is inderdaad vreemd. We krijgen op dit moment geen verdere meldingen erover. Wellicht helpt het om de app eens te verwijderen van je toestel en dan opnieuw te installeren. Laat je het ons nog even weten?
theeke1

Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hallo ik heb contact gehad met vodafone die hebben het voor mij uitgezocht .ik gebruik coogle chrome en mozilla firefox daar doet mobile protect niks .heb ook internet eplorer en daar komt dit te staan.deze inhoud kan niet worden weergegeven in een frame.ter bescherming van de informatie die u op deze website invoert,staat de uitgever niet toe dat deze inhoud wordt weer gegeven in een frame.
mogelijke actie
.deze inhoud in een nieuw venster openen. maar dat heb ik nog nooit gehad zo.dit is wel een beetje omslagtig.een paar weken deet hij het nog gewoon.dus wat er fout is weet ik niet.
groetjes theeke
JosSchijns

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Crew,
vorige week zaterdag 31 mei is mijn GSM op weg naar Frankrijk om onduidelijke redenen geblokkeerd (toestel lag gewoon in opbergvakje van auto). Ben daardoor nu al ruim een week van de 'buitenwereld' afgesloten in de zin dat ik geen gebruik meer kan maken van het toestel met al zijn functies. (Lastig als je 'teamcaptain' bent van een team dat op verschillende locaties verblijft.)

Mobile Protect vraagt om een PIN code in te voeren 'to unlock the device'.
Maar mij is geen PIN code bekend om mijn toestel, dat ongevraagd geblokkeerd is, te 'unlocken'.
Ik heb een aanvraag ingediend voor een PIN code die mij per e-mail zou worden toegestuurd, maar die e-mail komt maar niet binnen.
Graag z.s.m. hulp gevraagd.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @JosSchijns ,

Je zou eens even kunnen kijken of je via MyVodafone aan de nieuwe code kunt komen om je toestel weer te unlocken, daarvoor moet je even inloggen op MyVodafone. Mocht dat niet werken zou je even contact kunnen opnemen met de live chat, Twitter of Facebook.
JosSchijns

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Pedro,

ik heb al via: https://my.vodafone.nl/my_vodafone/mijn_toestel/toestel_deblokkeren/ een unlock code opgevraagd. Maar bij de aanvraag dien ik het IMEI nr op te geven. Dat heb ik gedaan, maar vervolgens krijg ik de melding "Dit IMEI-nummer is niet bekend. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op."
Maar hoe en wanneer is dan nog maar de vraag, want dat wordt niet vermeld.
Vandaar dat ik het via dit forum probeer.
Al mijn wachtwoorden staan in de device, dus inloggen via twitter of facebook wordt omslachtig. En het lijkt me niet de bedoeling dat de klant het herstelwerk moet doen voor een door de leverancier doorgevoerde, maar ongevraagde, onaangekondigde en zonder opgave van redenen doorgeveoerde blokkade.
Graag dus per direct een adequate oplossing zodat ik weer 'up and running' ben.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @JosSchijns ,

Ik begrijp goed dat je en snelle oplossing wilt zoals ons alleen op het Forum is er geen beschikking tot je privégegevens, het Forum is en punt waarbij tips en tricks worden gedeeld met elkaar. In jou geval is dit niet via het Forum op te lossen de klantenservice heeft deze rechten wel!

Ook gaf ik de optie aan om gebruik te maken van de live chat verbinding via dat kanaal kan ook en nieuw wachtwoord worden gegeven. Af en toe moet je wel even de pagina verversen omdat soms de chat vol kan zitten.

www.vodafone.nl/support/contact/
JosSchijns

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank, zojuist is het probleem door Simone via Chat adequaat opgelost.
Weer helemaal happy 😄
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @JosSchijns ,

Aha via Simone :)! Nou in ieder geval fijn om te horen dat je probleem is opgelost.

Mocht je later nog enige vragen hebben laat het ons dan weten.
RJWB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

ik ben gisteren mijn toestel kwijt geraakt.

Ik heb mobile protect gedownload, en ik weet dat het ooit gewerkt heeft. Wanneer ik in MyVodafone "zoek mijn toestel" open, verschijnt er echter niets. Het is mij volstrekt onhelder hoe ik dit werkend krijg.

Kan iemand mij hiermee helpen?

BVD, Jan Willem
Toob

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

bij het opstarten van Mobile Protect op m'n nieuwe HTC One M8 vraagt Protect of het het nieuwe toestel moet koppelen. Zodra ik op 'ja' heb geklikt krijg ik een wit scherm en de app loopt vast. Vervolgens ontvang ik de volgende smsjes van Vodafone: %mveWN9gC++B4AliJf1cpQHP...etc.etc. en ook deze: %mve2d7Uw/v4yPHgOS0r26wdvghl...etc etc. Ik heb geen idee wat dat betekend. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dit helpt niet.

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen? Alvast bedankt voor het meedenken.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Heb je de simkaart die in de M8 zit eerst in een ander toestel met Mobile Protect gehad? Dan moet je dat toestel eerst even afmelden voor Mobile Protect.
dscruiter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde tekst boodschap als ik de tijdelijke 6 cijferige pincode ingeef.

"U hebt al een pincode. U hebt dit toestel al geregistreerd. Voer uw pincode in. Voer uw 6-cijferige pincode in:"

Daarna:

"Dit toestel kan niet worden geregistreerd. U hebt zich eerder geregistreerd met een andere pincode. Voer die pincode in."

Ik heb een nu nieuw toestel, ik zat ook al bij vodafone. Op My Vodafone zie ik ik echter geen enkele manier om Mobile protect uit te kunnen zetten. Als ik de app probeer te installeren via de website kan ik alleen maar mijn oude toestel selecteren.

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @dscruiter ,
Op het moment dat er al een registratie staat zul je de pincode moeten gebruiken om wijzigingen aan te brengen. Als je deze kwijt bent, kunnen wij de code resetten voor je. Je kunt dan zelf weer aanpassingen doorvoeren cq je account verwijderen. Raadpleeg hiervoor svp een collega van de 24/7 Chat of de klantenservice (bel 1201 of met een ander toestel 06 54 50 01 00). Het issue is dan in no time opgelost.
Machteld1975

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Via 'instellingen' kan ik je't vinkje niet weghalen bij Vodafone Protect als apparaatbeheerder. Rare is, als ik erop click, krijg ik de optie om het te activeren .. niet deactiveren. Als ik het dan 'actiever', moet ik inderdaad weer ontgrendelen met pincode etc.. en als ik dan probeer het als apparaatbeheerder uit te schakelen, staat er wel 'deactiveren' als optie.. maar als ik daarvoor kies, blijft het vinkje naast Vodafone Protect als apparaatbeheerder aan staan. Ik kan die app dus gewoon niet verwijderen! Zó irritant dit...
dnlbss

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan niet meer inloggen op de app Vodafone Protect. Ik heb inmiddels een nieuwe tijdelijke pin aangevraagd, maar ook hiermee lukt het me niet om in te loggen en blijft hij aangeven dat mijn telefoon onder een andere pincode is geregistreerd.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Dnlbss,

Neem hierover even contact op met onze collega's van de klantenservice. Zij kunnen je hiermee verder helpen. Zie voor meer informatie ook Vodafone.nl/support.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic