100357

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Mobile Protect

Heb mobiel protect aangezet en alle benodigde gegevens daarvoor ingevuld. Helaas krijg ik gelijk te zien dat de proefperiode is verlopen en dat ik een betaalde versie moet nemen. Dat wil ik niet en ik wil ook niet continu die meldingen daatover ontvangen. Het is een irritante app die je ook niet normaal kunt verwijderen. Graag zou ik van iemand van vodafone te horen krijgen hoe de app verwijderd kan worden. Het lijkt op spam. Als het een goede app zou zijn wat je wel mag verwachten van vodafone zou de app makkelijk te verwijderen zijn. Graag spoedig een bevredigend antwoord zonder gedraai er om heen.  Ook dure telefoontjes naar de klantenservice zijn geen optie. Hoe kan ik de app verwijderen?
108 Reacties 108
Leto

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Astrid,
 
Ik zit ook met dit probleem, heb het een paar weken ook via #1201/Smartphone Crew doorgegeven.
 
Mijn probleem is dat ik de gratis versie op prijs stel maar dat ik continu een "notificatie" krijg om de betaalde versie aan te schaffen omdat "mijn gratis proefperiode is afgelopen". Ik wil enkel de gratis versie behouden.
 
Mobile Protect is de service die (volgens mij?) de "find my phone" functie implementeert, dus dat wil ik heel graag behouden. De gratis versie heeft dit. De betaalde versie heeft een virus scanner e.d. waar ik geen behoefte aan heb.
 
Dus: Hoe kan ik op de hoogte gehouden van een oplossing voor dit probleem? Je hebt het over "meewerken aan het onderzoek", wat houdt dat in?
 
Met vriendelijke groet,
Ivo uit Heerlen.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Leto,

Bedankt voor je bericht. Je kunt je in ieder geval abonneren op dit topic. Hier kunnen we alle klachten verzamelen. We zullen jullie ook op de hoogte houden als er nieuws mocht komen van de technische dienst, of de oorzaak van het probleem.
peterhouten

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ruim een half uur met jullie gebeld. Mobile Protect eraf en opnieuw geïnstalleerd maar ik blijf tot op de dag van vandaag de melding regelmatig krijgen. Als je overstapt van Wifi naar 3G of andersom, af en toe na gebruik e-mail of internet en bij het opnieuw aanzetten van de telefoon. Het is een gratis programma en na de laatste update ben ik nu verplicht over te stappen naar een betaalde wat ik niet wil maar blijkbaar is dat niet te veranderen.Op het forum heb ik gezien dat ik gelukkig niet de enige ben maar ben wel benieuwd naar een oplossing, behalve het verwijderen na anderhalf jaar gebruik van de gratis (beperkte) versie.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, hebben jullie hier allen contact over gehad met de klantenservice? Ik weet niet precies wat er gebeurt maar ik heb begrepen dat mijn collega's van de technische dienst bezig zijn met een onderzoek naar deze meldingen.
Z1user

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik zou graag van vodafone protect afkomen.
Heb sinds enkele dagen een sony Xperia Z1.
Blijft een iritante melding komen om te omdat ik mijn abonement nog niet geactiveerd heb.
En dit wil ik ook zeker niet doen !
Als deze app niet normaal te verwijderen is zal ik de telefoobn moeten "rooten"..
Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een nieuw toestel ?
martijnvz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg, net als veel andere gebruikers, de laatste dagen continu meldingen van Mobile Protect of ik wil updaten naar een betaalde versie. Dat wil ik niet want ik gebruik alleen de bescherming op afstand die in de gratis versie zit. Hoe kan dit opgelost worden?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Z1user,

Krijg je dan ook de melding dat de gratis versie van Mobile Protect is verlopen? Of krijg jij een andere melding?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Ben je al in contact geweest met de Vodafone klantenservice over dit probleem? Of heb je al een Vodafone winkel hiernaar laten kijken?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Martijn,

Ik heb je berichtje even verplaatst zodat alle communicatie hierover op één plek staat vermeld. Zodra wij meer weten communiceren we dat hier.
Laur

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lekker Forum zeg. Voor een probleem waar iedereen met de gratis mobile protect vroeg of laat last van krijgt (super irritante meldingen dat je vooral nu de betaalde versie moet aanschaffen), moet je nu eerst naar Facebook om antwoord te krijgen. En dan nog een standje omdat je twee keer dezelfde vraag stelt. Pff. Misschien kan Vodafone bij de rubriek veelgestelde vragen op de website gewoon vertellen hoe je van die vervelende app af komt zonder dat je toestel geblokkeerd wordt.
MajorLOL

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Android gebruikers kunnen de volgende doen:

Instellingen > meer > Applicatiebeheer > Protect > Meldingen weergeven

Daar kunnen de meldingen uitgezet worden

Hoor graag of dit geholpen heeft.
MajorLOL

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
P.S

om deze applicatie te verwijderen moet je ingelogd zijn.
In de applicatie zelf moet je dan de menu knop drukken daar staat onderin vermeld verwijderen.
MajorLOL

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Android gebruikers kunnen de volgende doen:

Instellingen > meer > Applicatiebeheer > Protect > Meldingen weergeven

Daar kunnen de meldingen uitgezet worden

om deze applicatie te verwijderen moet je ingelogd zijn
.
In de applicatie zelf moet je dan de menu knop drukken daar staat onderin vermeld verwijderen.

Graag hoor ik of jullie hier iets aan hebben gehad
peterhouten

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb facebook aangeklikt en gedeeld. Twitter gebruik ik niet dus ik hoop dat de link met facebook nu genoeg is. Doe er zelf te weinig mee om dit zo even te regelen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
peterhouten schreef:
Ik heb facebook aangeklikt en gedeeld. Twitter gebruik ik niet dus ik hoop dat de link met facebook nu genoeg is. Doe er zelf te weinig mee om dit zo even te regelen.
Heb je inmiddels wel al een reactie gehad van mijn collega's? Als dat nog niet het geval is dan is er waarschijnlijk toch iets mis gegaan en dan zul je het bericht even opnieuw moeten plaatsen.
brakzak

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@MajorLOL Bedankt!! ik heb hem kunnen verwijderen!!(de optie voor de meldingen uit te schakelen kon ik niet vinden, maar zo is het wat mij betreft ook goed!)
RenedeHaas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Diverse opties van de app zijn betaald. De "zoekfunctie" als je je toestel kwijt bent werkt prima.
Het verwijderen van de app:
Het werkt inderdaad wat lastig om de app te verwijderen.

Start de app op op je toestel.
Klik dan op het menu knopje van je toestel, en vervolgens krijg je de keus om te verwijderen.
Er wordt dan gevraagd om je pincode (die je hebt ingegeven voor dit programma) en dan kun je hem verwijderen.

Good Luck 🙂
ehouweling

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelfde probleem, zou graag van de meldingen af willen.

Heb Galaxy S4

grtz,

Evert
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi ehouweling,

Je dient de dienst eerst te verwijderen in je My Vodafone account. Erna kun je de App ook van je telefoon verwijderen. Heb je dit al geprobeerd of niet?
Jacqueline69

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje

Ik vond de meldingen ook zwaar irritant. Op een gegeven ogenblik heb ik alles geprobeerd om de app te verwijderen maar het resultaat was dat de app mijn contacten, berchten en whats'appjes heeft verwijderd. Ik zie elke dag een of meer backups naar mijn dropbox gaan maar heb geen idee of en hoe ik mijn contacten weer terugkrijg....

Kun jij me helpen??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic