Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Vodafone Mobile Protect

Hi allemaal,

Het kwijtraken van je telefoon is tegenwoordig een persoonlijk drama. Naast het feit dat een telefoon al gauw een paar honderd euro kost, is een mobiel je tweede geheugen. Vrijwel niemand kent nog een telefoonnummer uit zijn hoofd. Probeer al die contacten maar weer eens terug te vinden. Ook identiteitsfraude of gegevensmisbruik liggen op de loer wanneer je telefoon in verkeerde handen valt. Maar misschien is het ergste nog wel de emotionele waarde van het verlies van je foto’s en video’s op je mobiele telefoon. Vergelijk het maar met een huis dat in brand staat. Het ergste wat je materialistisch kan overkomen, is het verlies van fotoalbums en videobanden die in de kast liggen. Daar zijn vaak geen kopieën van. Tegenwoordig bewaren veel mensen dit op hun telefoon. Maar de kans dat je je telefoon kwijtraakt is veel groter dan dat je huis afbrandt.

Wat wij zien is dat Nederlanders weinig voorzorgsmaatregelen nemen tegen diefstal of verlies. Slechts een kwart maakt een kopie van persoonlijke gegevens zoals contactenlijst, foto’s en video’s. En ruim veertig procent heeft zijn of haar mobiel niet eens beveiligd met een wachtwoord of een andere vorm van vergrendeling. Dat zou toch net zo normaal moeten zijn als je fiets op slot zetten?

Kortom, wanneer je smartphone gestolen wordt, ligt je hele leven op straat. Voorkomen zullen we het nooit, maar we kunnen onze klanten wel wijzen op handige tips en apps en hopen we dat we verlies van foto’s, video’s en andere persoonlijke informatie sterk terug kunnen brengen. Vodafone helpt je in deze situatie!

Hiervoor heeft Vodafone verschillende apps en diensten ontwikkelt, zoals:

Via de Vodafone Mobile Protect kun jij jouw telefoon terugvinden als je deze bent verloren. Daarnaast kun je jouw persoonlijke gegevens van een afstand bijvoorbeeld wipen of je toestel blokkeren, zodat niemand anders toegang heeft tot jouw data.

Met de Vodafone Contacten Backup kun je, zoals de naam al zegt, een back-up maken van al jouw contacten, waardoor je niet meteen alle nummers kwijt bent als je je telefoon zou verliezen.

Wil je mee weten over deze diensten, klik dan hierboven op de dienst die jou interesseert voor meer informatie!
Of kijk ook eens op http://www.vodafone.nl/telefoonkwijt

Naast deze diensten staat de SmartPhone Crew natuurlijk ook altijd klaar voor jou met tips & tricks over het beschermen van jouw persoonlijke informatie op je smartphone. Klik hier om wat algemene tips te lezen over de beveiliging van jouw toestel.

Heb je nog meer vragen of opmerkingen/ideeën/suggesties etc, plaats je post hieronder!
Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze diensten vinden en of jullie evt. nog wat missen, dus laat het me weten!

3 Reacties 3
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Wat is het?
Je toestel kwijt? Geen probleem. Download de Vodafone Mobile Protect app en registreer je gegevens.
Als je toestel dan zoek is of gestolen, vind je het gemakkelijk terug via My Vodafone.
Met de Vodafone Mobile Protect app voor Android en BlackBerry vind je je smartphone snel terug bij verlies of diefstal. Vergrendel je toestel op afstand of wis persoonlijke data. Met de Premium versie scant de antivirus software van McAfee al je berichten, foto's, applicaties en bestanden op schadelijke virussen. Zo bescherm je je toestel en waardevolle gegevens continu.

Op je smartphone
Met de app blokkeer je je toestel en wis je snel al je persoonlijke gegevens. Ook blokkeert je toestel automatisch als er een andere simkaart in wordt geplaatst. Activeer de Premium versie, volledige modus, om je toestel vrij te houden van virussen.

My Vodafone Vind mijn toestel
Na registratie kun je via My Vodafone in het menu 'Vind mijn toestel' je toestel op afstand blokkeren, terugvinden op een plattegrond, een alarm laten afgaan en een bericht sturen naar je toestel.

Direct downloaden
Download onze Vodafone Mobile Protect App in Google Play of BlackBerry App World.
Of log in op My Vodafone en selecteer 'Vind mijn toestel' in het menu.

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Je contacten zijn waardevol. Wij helpen je om deze makkelijk van je oude toestel naar je nieuwe toestel over te zetten.Vodafone Contacten Backup is voor iedereen beschikbaar en maakt automatisch een online backup van je contacten zodat je ze nooit meer kwijtraakt. Alle informatie wordt veilig online opgeslagen. Je hoeft je dus nooit meer zorgen te maken over het kwijtraken van je contactgegevens. Zelf niet als je je telefoon verliest.

Je contact eenvoudig beheren via je mobiele telefoon of je computer, voeg contactgegevens toe, pas gegevens aan of verwijder contacten, het is allemaal mogelijk. Je kunt je contacten op elk moment synchroniseren tussen mobiel en computer. Daarnaast kun je met met Vodafone Contacten Backup ontdekken naar welke Vodafone nummers je onbeperkt kunt bellen. Je kunt het gebruiken op iPhone, BlackBerry en Android smartphones. Maar ook als je geen smartphone hebt kun je gebruik maken van Contacten Backup (via SyncML).

Registreer of login

Ga naar www.vodafone.nl/contacten. Maak je voor het eerst een backup van je contacten? Kies dan 'Nieuwe gebruiker' en selecteer je toestel. Je ontvangt een downloadlink van de app of specifieke instructie voor jouw toestel.

Heb je al eens een backup gemaakt met Vodafone Contacten Backup? Log dan in onder 'Bestaande gebruiker'.

Belangrijk: Het is belangrijk dat je andere contacten back-up diensten als bijvoorbeeld Google Contacts, iCloud Contacten, Facebook sync, Exchange contacten uitschakelt op je toestel voordat je Vodafone Contacten Backup installeert. Kopieer voor installatie ook eerst al je contactgegevens naar het geheugen van je toestel.

Jsnijders

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mobile protect op mijn telefoon. Nu ben ik mijn code kwijt en heb ik via de mail een nieuwe gekregen. Deze doet het niet. Ik krijg mijn gsm dus niet gedeblokkeerd. Wa moet ik doen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic