100357

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Mobile Protect

Heb mobiel protect aangezet en alle benodigde gegevens daarvoor ingevuld. Helaas krijg ik gelijk te zien dat de proefperiode is verlopen en dat ik een betaalde versie moet nemen. Dat wil ik niet en ik wil ook niet continu die meldingen daatover ontvangen. Het is een irritante app die je ook niet normaal kunt verwijderen. Graag zou ik van iemand van vodafone te horen krijgen hoe de app verwijderd kan worden. Het lijkt op spam. Als het een goede app zou zijn wat je wel mag verwachten van vodafone zou de app makkelijk te verwijderen zijn. Graag spoedig een bevredigend antwoord zonder gedraai er om heen.  Ook dure telefoontjes naar de klantenservice zijn geen optie. Hoe kan ik de app verwijderen?
108 Reacties 108
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@KLensink

U gaat naar My vodafone -> Mijn abbonement
Dan zie je allemaal opties en dan:

Je abonnement wijzigen

KLensink

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan komt er te staan dat ik naar 1201 moet bellen. Echter lijkt mij dit niet voor de protect app?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @KLensink ,

Het is een Dienst. Dus die komt daar te staan.
Als dit overzichtelijk is? Daar zijn de mening over verdeeld.

dit betekent dat een medwerker u dienst moet opzeggen.
Bel 1201 ( u krijgt een medewerker aan de lijn) en zij zou het vervolgens voor u beeindigen.
mmschaaf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb nergens een email kunnen opgeven en kan dit ook nergens wijzigen voor zover ik kan zien. hij heeft tijdens 1 van de installaties wel aangegeven dat hij nog een oud toestel erin had staan of ik die wou verwijderen en toen heb ik ja geklikt en daarna kreeg ik de melding dat de protect service gestopt was. en dan deed hij helemaal niks meer. de installatie meerdere malen herhaald zelf wachtwoord vergeten werkte niet hij stuurt niks op de email. nu geeft hij dus aan een foutief email adres te hebben. maar jah waar kan ik iets wijzigen dan?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het klinkt alsof er bij de installatie van de app (dus niet bij de registratie) iets mis is gegaan. Helpt de app verwijderen van je toestel en vervolgens opnieuw installeren?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@KLensink Is het installeren van de app al gelukt? En heb je evt geprobeerd de app op je S4 te installeren? Als je die al in gebruik hebt en er zit een sim met je eigen nummer in, dan zou opzeggen van je Mobile Protect account eigenlijk niet nodig moeten zijn. Dan zou de app installeren en registreren op je nieuwe toestel voldoende moeten zijn. Als je dat doet hoort hij te detecteren dat je account eerst gekoppeld was aan een ander toestel. Na het invoeren van je pincode kun je die registratie dan koppelen aan je nieuwe toestel.
Werkt dat niet?
KLensink

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dat heb ik gedaan. En als ik dan met de 6 cijferige pincode inlog, dan geeft die de volgende melding: Dit toestel kan niet worden geregistreerd. U hebt zich eerder geregistreerd met een andere pincode. Voer die pincode in.

Als ik dan pincode vergeten doe, dan krijg ik elke keer dezelfde pincode toegestuurd gekregen, die ik altijd al gebruikte en waarmee die dus dezelfde melding blijft geven.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Helder. Dan neem toch even contact op met mijn collega's van de Smartphonecrew via 1201. Liefst met een ander toestel (bv een vaste telefoon) dan het toestel waarop je de Mobile Protect probeert te installeren. Dan kunnen zij de code voor je resetten en als dat niet werkt je account verwijderen en opnieuw aanmaken 🙂
KLensink

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben opeens, vraag me niet hoe, 1 stap verder. Echter stopt de app dan direct en krijg ik de raarste smsjes van vodafone. Bijvoorbeeld: %mcvc213d4523dgdCBR23fdfdfswesds==

Als ik daarna de app weer wil openen dan krijg ik een wit scherm met boven aan Mobile Protect te staan.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wat zei de Smartphone Crew erover?
mmschaaf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
al 10 x geprobeerd helpt niks. andere oplossingen graag..
inmiddels wel mijn email kunnen wijzigen ineens kwam het ervoor maar nu na registratie zecht hij dat de aplicatie gestopt is en vervolgens krijg ik 2 smsjes met code erin en als ik de app dan start krijg ik alleen maar een wit scherm met mobiel protect maar verders niet.
localiseren van mijn toestel via de site werkt ook niet krijg ik ook een smsje met code erin maar hij vind niks....
bijvoorbaad dank.
RichardTemming

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik ben zo juist via clanten service mobile protect code op gevraagd
er werdt gezecht dat het even kon duren voor de code zou werken
maar wat is even het is nu 20 min geleden en mijn code werkt nog steeds niet!
en waarom vraagt mijn toestel om een mobile protect code terwijl ik geen mobile protect heb?! hij heeft nu al 20 keer aangegeven dat de code onjuist is wat zou dit kunnen zijn is dit dan wel mobile protect na 5 keer een foutiefe code staat er dat ik 30 seconde moet wachten!

hoop dat iemand mij kan vertellen hoe lang ik moet wachten

m,v,g
Richard
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Richard,

Normaal gesproken duurt dit niet al te lang maar je toestel dient wel verbonden te zijn met het internet. Is dit het geval?

Je geeft daarnaast aan dat je de Mobile Protect app niet gebruikt. Kan het zo zijn dat je deze ooit eens hebt geïnstalleerd en er daarna geen gebruik meer van hebt gemaakt? Anders kan je toestel namelijk niet 'zomaar' om een Mobile Protect code vragen.
RichardTemming

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi serkan

Ik ben naar Vodafone winkel in Oosterhout gegaan daar zijn ze achter gekomen dat het geen mobile protect was hij vroeg om een code voor het unlock scherm net zo iets als patroon unlock
Echter heb ik nooit een code in gesteld dus heb de telefoon inclusief irma nr naar dynafix gestuurd ben blij dat ik een verzekering en leen toestel contract heb had begrepen dat ze hem moesten swype (leeg gooien)

Bedankt voor de reactie
Met vriendelijke groet
Richard
jareline

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een vraag. ik en nu op het moment in het buitenland. mobile protect vraag mij voor een pincode, maar ik kan me niet herrinneren dat ik ooit een picde heb gekregen. wat moet ik doen om weer gebruik te maken van mij telefoon.
jareline

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben nu in het buitenland hoe kom ik aan een pincode om gebruik te maken van mijn mobile. mobile protect vraag vor een pincode
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Neem even contact op met onze klantenservice om je code te laten resetten.
Dat kan via 1201, maar ook via Facebook of Twitter 😉
HueleD

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Heb volgens mij nooit een pincode ingesteld en kan op My Vodafone echt nergens de optie vinden om mobile protect uit te zetten of de pin te veranderen. Ik heb net een nieuwe simkaart en dat heeft mobile protect geactiveerd blijkbaar.
Kan ik een pin opgstuurd krijgen, of kan dat hele mobile protect uitgeschakeld worden?

Groet,
Dennis
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Daarvoor raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen dit voor je nakijken.
Kane

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
is er niet een andere manier om hem te resetten of te unlocken zonder al me gegevens kwijt te raken?
ik heb namelijk hetzelfde probleem en ik vind vrij gemakkelijk om hem op sturen en maar te swipen.
dat is geen oplossing, dat domweg het probleem omzeilen en als er weer opgeinstalleerd hebt (mobile protect) zit je weer met hetzelfde probleem.
kan vodafone niet van afstand de telefoon unlocken?
de suggestie is gebaseerd op het feit dat vodafone zowiezo veel rechten en inzag in een toestel + met mobile protect zou het er nog meer rechten ontleent om de telefoon te beveiligen op afstand en dus ook te besturen op afstand.
het is namelijk raar dat je eerst een code krijgt om te unlocken en dan dat je dan alsnog niet in je mobiel kan komen vanwege alsnog een andere code?
die immers zelf NIET instelt
waar komt die instelling vandaan?
wie hebt dat zo geprogrameert dat mobile protect gaat doen of is andere software schuldig?
conflicteert mobile protect niet met andere virusscanners?
vooral die laatste vraag baseer ik op het feit dat op computers een vuistregel is om GEEN 2 virusscanner tegelijkertijd op je computer te installeren..
je krijgt dan conflicten tussen de 2 virusscanners en sinds de smartphone zowat een kleine computer is kan me best voorstellen dat dit dus ook problemen kan opleveren.

ik heb zelf al geprobeert om met de gegeven code van vodafone voor mobile protect, ook met me pincode en met me avast pincode. (en natuurlijk de standaart code van 0000
GEEN van allen werken.
PUK code heb ik aan gedacht maar vond het rikant want misschien kan dat nog erger of verder blokkeren.

zelf kan ik er niet verder in en of iets eraan doen.
heb iemand enig idee hoe of wat dit probleem wel zal verhelpen?

met vriendelijke groet,
Kane
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic