100357

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Mobile Protect

Heb mobiel protect aangezet en alle benodigde gegevens daarvoor ingevuld. Helaas krijg ik gelijk te zien dat de proefperiode is verlopen en dat ik een betaalde versie moet nemen. Dat wil ik niet en ik wil ook niet continu die meldingen daatover ontvangen. Het is een irritante app die je ook niet normaal kunt verwijderen. Graag zou ik van iemand van vodafone te horen krijgen hoe de app verwijderd kan worden. Het lijkt op spam. Als het een goede app zou zijn wat je wel mag verwachten van vodafone zou de app makkelijk te verwijderen zijn. Graag spoedig een bevredigend antwoord zonder gedraai er om heen.  Ook dure telefoontjes naar de klantenservice zijn geen optie. Hoe kan ik de app verwijderen?
108 Reacties 108
Leida

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een probleem met Vodafone Mobile Protect. Ik wil de gratis versie gebruiken maar ik heb nu het premium pakket. Hoe kan ik het premium pakket beëindigen. Ik krijg het zelf dus niet voor elkaar.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Leida, het premium pakket beëindigen gaat het makkelijkste via de klantenservice. Bel dan naar de collega's van de Smartphone-crew. Die krijg je door een optie te kiezen in het keuzemenu over internet en toestelvragen.
Je kunt ook even een berichtje achterlaten op Facebook of Twitter, komt het ook zo in orde 🙂
fvbi74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar in je account kun je dat veranderen, krijg het ook niet verwijdert?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Onder welk kopje kijk je dan? Je moet kijken onder Apps -> eerste kopje.
abeltje71

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal!

Ik had hetzelfde probleem en dit was idd een goede oplossing! bij mij is het probleem opgelost.

mvg abeltje71
MoniqueVortman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een ellende. Laat mijn sim-card verwijderen omdat ik een dual simcard wil. Dit gebeurt in de winkel, krijgt de vodafonemedewerker er de vergrendeling op van mobile protect. Ik heb dat niet ingesteld, maar volgens hun wel. We versturen een mail om mijn wachtwoord dan te vernieuwen 😕 en eenmaal thuis kan ik mijn wachtwoord resetten. wat krijg ik als antwoord:WE ARE SORRY BUT WE ENCOUNTERED THE FOLLOWING ISSUES: ER IS GEEN ACCOUNT GEREGISTREERD MET DIT MOBIELE NUMMER. PROBEER HET OPNIEUW.


dit heb ik nog een keer gedaan en krijg dezelfde melding. Nou ja, het klopt ook, ik heb me gewoon ook niet geregistreerd, dat zei ik in de winkel al, maar werd niet gelooft. maar heb dus toch met de nieuwe simkaart er gratis de de vodafone protect op gekregen. Kan nu niks meer. niet bellen, geen internet, geen spellen, geen whatts app., er zitten filmpjes op van mijn 1 jaar oude kleinzoon, muziekstukken van mijn familie en een eigen net nieuw gecomponeerd muziekstuk. Resetten en terug naar fabrieksinstellingen is dus geen optie. Hoe los ik dit op?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Monique,

Dat is natuurlijk erg onhandig. Je kunt in dit geval het beste even je wachtwoord laten resetten door contact opnemen met onze klantenservice of collega's via Facebook/Twitter. Dan kan je wachtwoord gereset worden.
massie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste crew,

ik heb een mega probleem.
ik heb een samsung s2 en daar heeft in het verleden een vodafone prepaid ingezeten.
en dacht leuk laat ik is mobile protect er opzetten.
maar kreeg toen een nieuwe foon en die is onder tussen kapot.
dus dacht ik laat ik mn oude s2 gebruiken.
maar helaas mobile protect houdt dat tegen.
nu weet iik niet meer met welke telefoon nummer ik dat toestel toen gebruikte en welke aanmeld gegevens al helemaal niet meer.

help mij A.U.B

met vriendelijke groet,

mascha
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Mascha, ehh, dat wordt wel lastig 😉 Mobile Protect is juist bedoeld om mensen die niet aan je telefoon horen te kunnen eruit te houden. We kunnen uiteraard een toestel op afstand deblokkeren (als het een internetverbinding heeft) maar dan vragen we de bekende gegevens: klantnummer (bij een abonnement), mobiel nummer, naam&adres, enzovoort. Ken je die gegevens nog? Dan zou een collega bij de klantenservice de beveiligingscode voor je kunnen resetten.
seckin28

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ık ben net ın buıtenland aangekomen en heb een andere sımkaart erın gestopt en wılt ıe nou een pıncode van mobıle protect. maar ık heb geen pıncode gekregen en ık weet nıet wat ık nu moet gaan doen.

wıe kan mıj hıerbıj helpen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi seckin, klopt, dit is een normale functie van de Mobile Protect app. Hiermee voorkomt hij dat iemand anders je telefoon kan gebruiken.

De pincode heb je moeten instellen toen je de app de eerste keer op je toestel zetten. Een nieuwe pincode kan via de wachtwoord-vergeten-functie worden gestuurd naar degene die je als contactpersoon hebt opgegeven. Als je toestel wel een netwerkverbinding maakt (bv via wifi) dan kun je ook contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen de pincode dan voor je resetten. Dat kan dus wel alleen als je toestel een verbinding met het internet heeft. Anders komt de reset niet aan.
pieterhoi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste medewerker,

Ik zit met een probleempje, sinds ik Mobile Protect geïnstalleerd heb en een andere simkaart in mijn mobiel kreeg, doordat mijn oude kapot was, werden de personen die ik ingesteld had voor de sms waarschuwing kapot gespamd. Ze krijgen namelijk elke dag 1 sms, ook wanneer ik in het buitenland zit. Dit is voor hen en voor mij niet fijn.

Hebben jullie een oplossing voor mij om dit probleem op te lossen? Ik heb de app al verwijderd van mijn mobiel en ook mijn account beeindigd, maar dit heeft blijkbaar niets geholpen.


Groetjes,
Pieter
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
1. (Alleen nodig indien geactiveerd bij ‘Apparaatbeheerders’) Ga op je Android toestel naar ‘Instellingen’, ‘Beveiliging’, selecteer ‘Apparaatbeheerders’ en verwijder het vinkje bij Vodafone Mobile Protect. Selecteer ‘Deactiveren’, voer je Mobile Protect pincode in en klik op ‘Ontgrendelen’..

2. Ga naar ‘Toepassingen beheren’, kies Vodafone Mobile Protect en selecteer verwijderen of via de app: Open de app, ga naar instellingen en selecteer ‘verwijderen’.

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo Pieterhoi,
Geen leuk bericht dat je hiermee geconfronteerd wordt, had je de oplossing van @NetwerkFreak al geprobeerd? Als het niet werkt, bel dan even met de klantenservice (1201). De collega kan dan je account resetten of de gratisw versie helemaal verwijderen. Sorry voor de overlast.
pieterhoi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik gedaan.
Maar ik had alles van de applicatie al verwijderd, maar blijkt dus op de achtergrond nog ergens door te werken.
Ik ga even met de klantenservice bellen hierover.

In ieder geval bedankt.


mmschaaf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo

ik heb eerder een toestel gehad met vodafone protect nu probeerde ik dat ook op mijn HTC one te installeren maar kreeg dit niet voor elkaar de service werd steeds gestopt. nu zegt hij bij het invoeren van de pincode dat ik geen juist email adres heb ingevoerd. ik snap er nu helemaal niks meer van wat doe ik fout en waar kan ik dit veranderen om hem wel goed geinstalleerd te krijgen. ik heb hem al meerdere malen opnieuw geinstalleerd maar het helpt niks.

Meinte
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
staat dit email adres al voor de oude telefoon geregistreerd?
KLensink

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds vorig jaar zomer heb ik de S4 in mijn bezit. Deze wil ik graag beveiligen met de Mobile Protect app. Echter staat daar nog mijn hele oude S2 in, die ik niet kan verwijderen op een of andere manier. Daardoor kan ik mijn S4 niet beveiligen.
Is dit op te lossen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @KLensink

Leuk om te zien dat u de weg naar het forum met u vragen zo goed gevonden heeft.:D

Je dient eerst de dienst op te zeggen via MyWeb > Mijn Vodafone > Mijn abonnementen > Vodafone Mobile Protect
KLensink

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
haha ja direct goed gebruik er van maken.

Ik kan echter niet vinden wat hierboven aangeeft. Bedoeld u op deze pagina: https://my.vodafone.nl/my_vodafone/mijn_abonnement/ ? Daar zie ik het namelijk niet bij staan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic