gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes

Vodafone Mobile Protect- Test de nieuwste Vodafone app!

Kun jij nog een bug ontdekken? Zie je nog verbeterpunten? Voldoet de app aan je verwachtingen? En waarin onderscheidt deze app zich ten opzichte van soortgelijke apps?

Download snel de gratis Vodafone Mobile Protect app via My Vodafone in het menu 'Vind mijn toestel'. Je ontvangt dan een sms met een downloadlink.

De 10 beste opmerkingen ontvangen een jaar lang gratis de Premium versie van Vodafone Mobile Protect.

Alvast bedankt!
6 Reacties 6
gerdehaas
topicstarter
Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Telefoon: HTC Magic
OS: Android 2.2.1 (custom ROM: Biffmod-V2.1)
Kernel: 2.6.34.7-cm6-biffmod ezterry@zack #2

Test uitslag:

Het zoeken naar de telefoon is binnen een paar minuten gebeurd.
Al naar gelang de snelheid van je internetverbinding en de connectie van de telefoon met het netwerk.

Nauwkeurigheid wordt aangegeven met een straal van ongeveer 140 meter maar na inschatting van de afstanden op de landkaart was het bijna op de meter nauwkeurig.
Ligt er natuurlijk ook aan of ie de telefoon via GPS of triangulaire meting vind.

Met het inzetten van een andere simkaart krijg je meteen een sms met het nummer van de geplaatste simkaart.
Ook krijg je een mail dat er een andere simkaart is geplaatst met het nummer van deze simkaart.

De vergrendeling gaat ook meteen in en met vergrendelen en alarm krijg je een irritant "luchtalarm" te horen.
Je kunt kiezen voor een standaard berichtje of een eigen bericht intypen dat dan op het scherm komt te staan.

Heel ideaal is ook de optie om je telefoon op afstand te wissen.
Wel jammer dat je emails en kalender niet gewist worden, een ander kan daar natuurlijk wel het een-en-ander mee doen.
Zal waarschijnlijk niet gebeuren maar tovh

Minpunt:
Je krijgt wel een sms en mail met het telefoonnummer van de andere simkaart.
Voor een aa.gifte bij politie is het handig als je je IMEI nummer doorgeeft maar veel mensen zijn de papieren al kwijt waar deze opstaan of hebben deze nergens opgeslagen.
Hiervoor zou het wel handig zijn om ook het IMEI nummer door te laten geven.

Pluspunt: Ideale app voor mensen die hun telefoon vaak kwijtraken, je hebt hem zo gevonden.
Als je weet waar ie ongeveer is zet je de vergrendeling met alarm aan.
Ook al heb je het geluid uit, de app overruled dit en je hoort hem toch. Hij moet alleen niet in een ruimte zijn waar veel harde geluiden zijn. Wat dat betreft mogen de decibellen wat hoger.

Vergelijking:
Ik heb op deze telefoon ook de "Where's my Droid" app maar deze werkt helaas met smsjes met een vooraf ingestelde triggerzin of woord. Als je deze vergeten bent kun je er niets mee. Die app heeft alleen de mogelijkheid om het geluid af te laten gaan of GPS coordinaten door te geven.
De app van Vodafone werkt wat dat betreft een stuk beter en je kunt er dus veel meer mee.

Nu nog de BB app gaan testen 🙂
gerdehaas
topicstarter
Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Helaas, ik kan de app voor de BB niet testen.
Ik heb een BB van Vodafone gekregen met een enterprise account erop.
De app werkt niet voor mij.
Misschien dat een van jullie anders de BB app wil gaan testen en hier een reactie wilt plaatsen?


mitchellmb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Ger,

Opzich is de applicatie best redelijk, het ziet er strak uit, het verifiëren van het nummer is best onduidelijk. Er wordt namelijk gezegd dat je telefoonnummer met een 0 moet beginnen.
Vervolgens krijg ik een melding als ik op 'Nummer verifiëren' druk.
Erna heb ik mijn telefoonnummer zonder 06 ingevoerd en dit werkte wel.
Na ongeveer 3 minuten krijg ik een melding terug:
We kunnen het nummer niet verifieren. Probeer het opnieuw.

Dit is mijn opmerking. Ik hoop dat deze fouten eruit gehaald worden.

Met vriendelijke groeten,
Mitchell Blondé
ramses

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ger,
 
ik ben sinds kort gebruiker van de Vodafone Mobile Protect App op mijn HTC Desire HD.
Via de website heb ik me heel eenvoudig geregisteerd voor deze dienst. En vervolgens heb ik hem in gebruik genomen.
 
Het viel op dat de app er heel strak en eenvoudig uitziet. De app is niet heel uitgebreid, maar de functies die er in zitten zijn ook goed.
De app onderscheidt zich van soortgelijke apps doordat het goed samenwerkt met de website. Ik heb de website bezocht en die sluit goed aan op de app. Erg handig is het dat je vanaf de website bij je telefoon kunt. Het is een fijn idee dat je hem zo kan beveiligen, mocht er wat mee gebeuren.
 
Over de app ben ik erg tevreden, maar ik wilde nog een ding opmerken: Als na het opstarten van de app het witte scherm weg is, duikt er een inlogscherm op. Als je dan bezig bent met typen, dan komt het typscherm zodanig groot in het scherm dat je niet meer bij de knoppen "OK" en "Pincode vergeten" kan, wat natuurlijk hoogst ongemakkelijk is.
 
Groetjes,  Ramses
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey mensen,

Vanaf 22-11-2011 staat deze topic al open en langzaam heeft hij zijn dienst bewezen aan ons. Ik zou graag iedereen willen bedanken dat hieraan een aantal bijdragen heeft geleverd!! De opmerkingen/feedback/positieve geluiden worden zeker meegenomen, morgen word bekend gemaakt wie de winner of winners is geworden voor de jaar lang gratis de Premium versie van Vodafone Mobile Protect.

Waarom Winner of Winners? Omdat we momenteel niet genoeg feedback hebben gekregen om daadwerkelijk 10 mensen dit te geven. Daarom is er besloten dat er een Winner of Winners zal zijn. Je kunt nog tot 23:59 een reactie geven vandaag, hierna zal het niet meer mogelijk zijn om een reactie te geven.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey mensen!

Naar een lang gesprek over een winner boven winners te kiezen kwamen we er niet echt in uit. Beide mitchellmb, ramses hebben ons goede feedback gegeven. Dus we hebben besloten om beide mitchellmb, ramses uit te roepen tot winner van de beste feedback!!

Jullie zullen per mail worden gecontacteerd door mij, bedankt voor de interesse en waardevolle feedback! Ik zal deze topic nu sluiten voor reacties.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic