Hallo, heb een vodafone k3765 usb modem met softwareversie 9.4.4.17702 of 10.zoveel (beiden getest, maar 10 is zo onduidelijk dat ik niet eens het versienummer kan vinden, wel leuke icoontjes) draai windows XP sp2, heb zoals op de logitech website staat (kamiwachi) de windows amd/ati chipset patch gedraaid, geen effect. er zijn vele conflicten en rare dingen met de vodafone software, ik weet niet of dit malware(niet overziene problemen) of crippleware(bewuste keuze) betreft maar iets deugt er grondig niet aan de soft/hardware, maar daar gaat het vandaag niet om. het is niet mijn eerste vodafone stick of software versie (ik heb ook een 3760 met exact dezelfde problemen met oudere software versies, dus onder diverse soft en hardware van vodafone gebeurt dit. het probleem: als ik mijn usb logitech webcam C210 insteek dan kan ik via de webcam software kiezen voor diverse resoluties, oa VGA en QVGA, 340x176 en 640x360 (breedbeeld) dit werkt. (logitech software versie 2.10) als ik de vodafone software handmatig opstart blijft de camera werken en sluit de software af omdat geen vodafone stick wordt gevonden (kan alleen zijn dat dit zo is bij versie 9.4) steek ik de stick in een usb poort dan wordt het beeld zwart of bevriesd bij QVGA mode (ALLEEN QVGA, andere resoluties blijven werken) de led op de camera blijft aan ten teken dat hij in gebruik is. als ik de software afsluit werkt de camera nog niet, ik moet de vodafone stick verwijderen om de camera opnieuw op qvga te laten werken. zo gauw ik de usb stick weer inplug verdwijnt het beeld weer van de webcam...alleen qvga beeld, vga werkt prima en breedbeeld ook. ik vind het zeer vreemd dat de vodafone hardware/software een webcam bijt, maar specifiek in qvga is me te vreemd. wie weet hier een oplossing voor. en dan bedoel ik niet een mifi router kopen voor internet, want dat is de volgende stap, weg met die slechte software op mijn systeem en natuurlijk is kiezen voor een andere resolutie ook mogelijk, maar dat wil ik niet omdat de webcam in qvga als time-lapse recorder wordt gebruikt en het kost teveel ruimte in een grotere resolutie. als ik een paar keer gerommeld heb met het aan en uitzetten van de software en het uitpluggen van de usb stick heb je kans dat webcam qvga helemaal niet meer werkt totdat ik een herstart heb gedaan. vaak zie ik wel dat zo gauw de vodafone software gestart wordt zonder stick er al strepen in het webcam beeld komen(wederom: aleen bij QVGA). tevens zijn er 4 stuks windows geluidjes dat er iets aangesloten wordt als je de stick insteekt, bij geluidje 3 bevriest het qvga beeld pas. nu zou ik toch denken dat ik voldoende onderzoek heb gedaan om iedereen een stap verder te helpen.....wie helpt?
Het antwoord van Vodafone: Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u problemen ondervind met software van Vodafone en de webcam. Ik heb uw informatie overlegd met een specialist op de vloer. Mijn collega gaf hierbij aan om de software van Vodafone en uw Service Pack te upgraden. Ik raad u aan om Windows Update uit te voeren naar SP3 en daarna de software van Vodafone te upgraden. De nieuwe versie van Vodafone Software, kunt u vinden op www.vodafone.nl/mccsupport. Hier staat de versie 10.x
Zo, dat was wel heel professioneel, ik heb de onzin hierboven natuurlijk opgevolgd ook al had ik niet anders verwacht dan dat het niets zou worden. .....het is niets geworden, het conflict blijft.
dank voor het samenvoegen van de mail. ik zei niets veranderd, maar er is wel wat veranderd. Nu, na SP3 en vodafone 10.0 kan ik zelfs als de vodafone stick niet aangesloten is en de computer net opgestart is geen QVGA meer krijgen.......... aangezien ik al dagen van mijn kostbare tijd zit te verspillen overweeg ik nu toch echt om zowel de logitech webcam als de vodafone usb stick weg te gooien. de support is niet bestaand lijkt het wel
Zo,
ik heb ondertussen een mailtje binnen van Logitech:
The last thing to try in this case would be to check both devices on a
different computer, to see if it is a computer specific problem or an
issue between the components.
If in the end there is a conflict between the two products the only
solution is to not use them both at the same time. Not really a
solution, but the only one available.
ofwel: nee, sorry, het is een conflict tussen beide producten, computeronafhankelijk.
logitech beweert dat het niet aan hun ligt omdat het product goed werkt zolang ik de vodafonestick maar niet insteek
ondertussen kan ik zeggen dat de vodafone helpdesk het probleem serieus lijkt na te gaan, maar dit zal nog wel even duren.
met de helpdesk kwamen we er wel achter dat versie 9.3 van de vodafone software in ieder geval de webcam weer laat werken als je de dongle uittrekt en de software sluit.
bij versie 10 is het zo dat qvga alleen beschikbaar is na opstart zonder vodafone software en usb dongle, na insteken van usb dongle werkt de camera niet langer op qvga en is alleen door een herstart van het systeem werkend te krijgen.
dus je zou kunnen zeggen dat er een ontwikkeling in de software zit.
Logitech webcam C210, software 2.10/Vodafone mobile connect K3765, software 10.0