Ced

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone K3765 Crasht Plug And Play Service

Ik heb een redelijk technisch getinte vraag;
Als ik mijn vodafone dongle erin plug, 9 van de 10 keer werkt de plug en play service daarna niet meer.
Wat houd dat in, nou, allereerst werkt de dongle zelf niet, maar wat ook gebeurt, is dat bijv alle usb sticks niet meer werken, windows audio werkt niet meer, hardware manager werkt niet meer, et cetera.
Ik moet dan de computer herstarten alvorens het allemaal weer werkt, aangezien de service off limits is voor de gebruiker (zelfs als administrator).
Overigens, tijdens een herstart krijg ik dan een bluescreen, waarin word vermeld dat de ACPI driver is vastgelopen.
Als ik de dongle aansluit voor het opstarten van de computer, werkt deze vaak wel, maar ook lang niet altijd.

Ik heb de nieuwste drivers gedownload van vodafone (laatste mobile connect v10 etc), maar dat mocht ook niet baten. (originele drivers werken nog brakker, maar werkte ook wel)

Overige relevante informatie:
Windows 7 64 bit ultimate, laatste updates, alle drivers up to date.
Lenovo x100e met 2GB extra RAM
Avast antivirus (geeft zelfde problemen met antivir)

Heeft iemand anders vergelijkbare symptomen? Iemand een oplossing?
Ik heb uren gegoogled en forums afgezocht, en de klantenservice zegt alleen maar dat ik de mobile connect folder in appdata\roaming moet verwijderen, en de nieuwste drivers moet installeren, wat niet helpt.

*bump*
Er moeten toch vodafone mederwerkers daar ERGENS zitten die wat meer verstand van de mobile connect service afhebben?
Of moet ik naar een ander forum?
Indien dusdanig is een link naar het hierboven genoemde forum gewenst.
3 Reacties 3
patrickje1991

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik denk dat dit een hardware/software fout is.plug en play word door de computer zelf geregeld (niet windows maar echt je hardware).het kan zijn dat er toch iets mis is met een van de drivers (van de dongle mss, maar ik dnk je moederbord driver).je kan beter ff alles handmatig updaten, kijk wat voor moederbord je heb en update dit als eerst (heb een idee dat dat em is, daar zitten ook ACPI drivers in)
Ced
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik denk dat dit een hardware/software fout is.plug en play word door de computer zelf geregeld (niet windows maar echt je hardware).het kan zijn dat er toch iets mis is met een van de drivers (van de dongle mss, maar ik dnk je moederbord driver).je kan beter ff alles handmatig updaten, kijk wat voor moederbord je heb en update dit als eerst (heb een idee dat dat em is, daar zitten ook ACPI drivers in)



Bedankt voor je input.
Ik heb deze fout echter gehad op meerdere computes, dus het ligt niet aan de hardware van mijn computer.
Overigens, word plug en play zeker voor een deel geregeld door het operating system zelf, aangezien het aan het OS is om de geschikte drivers te vinden, de hardware drivers een geheugenplaats toe te wijzen, etcetera.
Ik heb het probleem NIET onder linux, en dit doet mij sterk vermoeden dat OF de dongle kapot is, OF er een bug zit in de software, die (eventueel icm een kapotte dongle) voor problemen zorgt.
Ced
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het!
Na eindelijk doorgestuurd te zijn naar de 2de lijns, heb ik het samen met 2de en 3de lijns techs uit kunnen vogelen.
De VMware USB Arbitrator is de culprit in dit geval, en ze werken nog aan een driver update.
Tot die tijd is er een simpele workaround,
-Ga naar services (start->services.msc)
-Zoek 'VMware USB arbitrator' service op
-ga naar properties en zet de service op 'disabled'
-herstart
-Je kan nu het modem weer gebruiken als voorheen.

Merk wel, de VMware USB arbitrator is een service die ervoor zorgt dat USB apparaten direct op Virtual machines kunnen aangesloten worden, en nu deze is uitgeschakeld zal deze functionaliteit niet werken.
VMware zelf zal echter, behalve met de USB apparaten, gewoon perfect werken.

Happy mobile connecting
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic