Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.
Wat is het precies?
Met Vodafone Inruildeals kun je een oud toestel of tablet inruilen. De waarde van het toestel kun je direct inzetten bij bijvoorbeeld een verlenging in de Vodafone winkel óf online.
Hoe werkt het?
Neem het toestel of de tablet mee naar de winkel. Daar stelt de medewerker aan hand van een checklist de inruilwaarde vast. Daarna kies jíj hoe je deze korting wilt inzetten. Je hebt de volgende opties:
Wie kan hier gebruik van maken?
Iedereen, zowel Vodafone klanten als nog-niet-Vodafone klanten.
Hoe bepaalt Vodafone de waarde van mijn toestel?
Vodafone kijkt naar de markt en de gemiddelde restwaarde van de telefoon of de tablet. Top toestellen of tablets van 1 tot 2 jaar geleden hebben nu het meeste waarde bij de inruil.
Waar wordt naar gekeken bij het inruilen?
Kan een verkoper mij direct vertellen wat de waarde van het toestel of de tablet is?
Ja dat kan.
Kan ik het bedrag direct besteden in de winkel?
Ja dat kan. Je kunt kiezen om het bedrag in de winkel te besteden, op je rekening laten storten of te doneren aan een goed doel.
Wat is het voordeel als ik van Inruildeals gebruik maak?
Kan ik het geld van de inruildeal opsplitsen?
Ja, dat kan! Als je in de winkel een hoger bedrag voor je toestel of tablet terug krijgt, is de enige voorwaarde dat je 75% van het bedrag in de winkel ook gebruikt. Daarnaast kun je het volledige bedrag ook opsplitsen als je besluit het in de winkel uit te geven; bijvoorbeeld aan het toestel en een accessoire.
Aan welke goede doelen kan ik mijn inruilwaarde schenken?
Je kunt doneren aan één goed doel: Stichting de Opkikker.
Waarom biedt Vodafone dit alternatief aan?
Zoals je hier kunt lezen heeft VodafoneZiggo als interne doelstelling om op duurzame en ecologisch verantwoorde manier te werk te gaan. Inruildeals sluiten hier natuurlijk mooi op aan. Met Inruildeals krijgt je toestel een 2e leven. Als het toestel niet in zijn geheel kan worden hergebruikt, dan worden de losse onderdelen eruit gehaald en op een ecologisch verantwoorde manier gerecycled. Op die manier dragen we met zijn allen op deze manier bij aan een duurzaam en beter milieu.
Ik krijg het geld niet gestort, wat nu?
Neem telefonisch contact met de Inruildeals klantenservice via 0800 - 022 78 26, van maandag t/m vrijdag 09:00 - 17:30 uur.
Mijn toestel of tablet komt niet in aanmerking voor Inruildeals?
Als je toestel of tablet niet meer in aanmerking komt voor de inruildeals, dan kun je hem laten recyclen.
Dan tot slot nog wat weetjes op een rijtje, zodat je goed voorbereid naar de winkel kunt!
Volg deze instructies om de lock te verwijderen. Let op: dit is heel belangrijk.!Als er een lock op je iPhone zit is het voor ons niet mogelijk om je telefoon in te nemen.
Helaas ben ik er ook ingetrapt.
Zelf deze winter de overstap gemaakt naar 5G via Vodafone. De iPhone 12 mini gewoon binnen de tijd geleverd.
Zelf heb ik gebruikt gemaakt van de Vodafone Inruildeals om mijn oudere iPhone X in te ruilen.
Deze Inruildeals wordt uitgevoerd door Brightstar, maar gebruiken Vodafone inclusief de logo's en wordt zo dus ook aangeprezen.
Deze telefoon is 6 december verstuurd. Hoewel het pakket was aangenomen op basis van de Track and Race, was de telefoon volgens Birghtstar onvindbaar. Druk vanwege Covid, andere locatie etc. Meerdere keren via de mail en telefonisch contact gehad met deze partij, die werd vertegenwoordigd door een Vlaamse jongen.
Na heen en weer gemaild, is de iPhone gevonden en zou ik mijn geld gestort krijgen.
Echter na het checken van de bankrekening, geen geld op de rekening. Problemen met de batch betalingen naar Nederland, werd aangegeven toen ik wederom contact met ze opgenomen had. Dit spelletje bleef zich herhalen, waarbij dit pure oplichting betreft aangezien ik het geld nu na bijna 5 maanden niet op de rekening heb staan.
Vodafone Inruildeals uitgevoerd door Brightstar is pure oplichting.
Hi @RobbieHifi
Een warm welkom op de Vodafone Community.
Jeetje, wat een situatie! En het is ook bizar dat je al vijf maanden wacht tot Brightstar het geld op jouw rekening heeft gestort. Het klopt dat Brightstar een storing heeft wat betreft de batch betalingen, maar dit duurt natuurlijk al veel te lang. Mijn collega @Louis heeft de mogelijkheid om contact op te nemen voor jou met Brightstar. Hij is komende maandag weer aanwezig. Wil je @Louis in een privébericht de volgende gegevens toesturen?
-Voor en -achternaam
- Adres en postcode
-Geboortedatum en mobiel nummer
-Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Track en Trace
- Uitgebreide informatie over het type toestel (iPhone X) welke je hebt verstuurd naar Brightstar
Hij gaat hier dan maandag (3 mei) voor je achteraan! 🙂
De link naar Inruildeals werkt niet, al dagen:
Weer zo’n dode marketing-mus?
Geen idee @GuMo
Maar de site doet het hier ook niet. Wel staat dit op de site:
Doe dan in een van onze 130 winkels de Smartphone Scan. Binnen een paar minuten weet jij of je telefoon nog gezond is!
Misschien zou je dat eens kunnen proberen 🙂
De website ligt er op dit moment nog steeds uit. Helaas heb ik hierover geen update. Via de winkel is het nog wel mogelijk om je toestel in te ruilen.
Hoi iedereen en met name @Louis!
Zoals @RobbieHifi heb ik ook aan de 'inruildeals' meegedaan. Toen ik heb een nieuwe iPhone 13 Pro besteld, heb ik mijn iPhone 11 'ingeruild'. Ik heb mijn toetsel in September gestuurd (!), volgens PostNL is hij goed ontvangen (ik heb zelfs een handtekening op mijn PostNL app gekregen) maar vandaag, na bijna ZES maanden en meer dan twintig emails heb ik de volgende bericht gekregen:
Beste Jack Daniel Cairns,
Helaas moet ik u informeren dat uw toestel nooit is aangekomen bij ons. Daarom wil ik u vragen of u een schadeclaim van €130 zou willen? Indien u verder nog vragen heeft, aarzel niet om ons te contacteren.
Met vriendelijke groet,
Edem Likewize Trade In Support |
Dit is gewoon niet waar en echt op de rand van diefstal. Kunnen jullie iets hier doen? Hun telefoonnummer werkt niet en ik krijg antwoorden alleen van Edem. Misschien kunnen jullie met iemand binnen de bedrijf praten.
Hi @Jack Cainrs,
Wat een verhaal en wat een ontzettend anti-climax als dit al zo lang speelt 😞 Ik zoek graag voor je uit of we hierin nog iets kunnen betekenen. Voordat ik dat doe, ben ik nog wel benieuwd welk nummer je probeert te bellen dat volgens jou niet werkt, het genoemde nummer in het topic (0800-0227826) werkt hier nog wel normaal.
Hi @Alex ,
Misschien moet het nog een keer uitleggen: Mijn probleem is dat mijn oude telefoon met Likewize is aangekomen (bevestigd door PostNl en de handtekening van een medewerker), maar ze zeggen van niet. Het nummer werkt inderdaad, maar de kantoren zijn de afgelopen zes maanden "gesloten" geweest.
Ik vind de hele zaak belachelijk. Het duurt weken (soms maanden) tussen e-mail antwoorden van Likewize/Brightstar en, ja, volgens mij zijn ze gewoon aan het liegen (qua de locatie van mijn iPhone). Kunt je op een andere manier contact met hen opnemen?
Hi @Jack Cainrs,
Het probleem is helder. Ik durf nog geen toezeggingen te doen, maar ga hier intern voor je achteraan. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.