maurice1968

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Contacten Backup

Hoi
IK heb een lumia 920
Hij is defect aan de microfoon
Nu wil ik hem laten maken maar hoe kan ik de contacten backupen
Heb de handleiding gelezen van vodafoon maar kom er niet wijs uit
Was al begonnen alles handmatig te gaan invullen maar is onbegonen werk
Kunnen jullie me helpen
Want het toestel word vanmiddag al op gehaald
Ik heb ook al 1201 gebeld maar naar werkelijk 45 min wachten heb ik nog niemand gesproken
Help me snel AUB
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @maurice1968

Wat je kunt doen is de app Vodafone contacts downloaden om je contacten te backuppen of alle nummers op de simkaart tegelijk zetten. Hoe je dit doet kun je terug vinden op http://handleidingen.vodafone.nl/web/nokia-lumia-920/search?query=nummer%20op%20simkaart&instruction=kopieer-contacten-tussen-simkaart-en-telefoon

Laat me even weten of het gelukt is.
Groetjes stevied86
maurice1968
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi
De app bestaat niet voor windows phone
En via een account van outlook werkt ook niet
En van telefoon naar simkaart gaat niet wel anders om
Vind het schandalig dat vodafone de klanten met een windows phone slecht helpen
En er geen apps voor zijn bv cloud niet op me telefoon maar ook niet voor contacten te backuppen
mvg maurice
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @maurice1968

Hier onder nog 2 tips die je maybe kunnen helpen.

http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/support/product/lumia920/userguidance/?action=singleTopic&topi...
Als u een Lumia-telefoon hebt, gebruikt u de app Zune PC (Lumia 505, 510, 610, 710, 800 of 900) of de Windows Phone-app (alle andere Lumia-telefoons) om muziek, video's en foto's te synchroniseren en de nieuwste updates op te halen. Ga voor meer informatie naar www.windowsphone.com, *moderator edit: url gefixt*

Het forum is bedoeld om tips and tricks te delen door Vodafone klanten voor Vodafone klanten.
Ik hoop dat bovenstaande helpt. Laat me weten welke van de 2 je hebt gebruikt.

Groetjes stevied86
Kay

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi ,
Te laat voor jou, maar wellicht toch voor anderen wel van belang.
Windows telefoons (ik heb zelf een Lumnia 925) hebben een hele nare manier om met privacy om te gaan.
Documenten en foto's enzo kun je vrij makkelijk overzetten naar je computer zonder dat je een cloud hoeft te gebruiken.
Echter met contacten geeft Microsoft maar twee officiele manieren om over te zetten:
-via Bluetooth naar een andere compatible telefoon. (dat zijn lang niet alle telefoons met bluethooth!) -
-via de app die hierboven gegeven heeft. Dat is dus via de cloud van Microsoft. Ik vind dat vanwege de privacy niet prettig.

Ik verlaat Vodafone vrijdag as en dat is was voor mij een reden om even te kijken naar hoe dat nou zit met die contacten. Ik vind persoonlijk het nogal kwetsbaar als mijn contacten alleen maar op mijn telefoon zitten, want bij verlies ben ik alles kwijt. Maar ik verdom het om privacygevoelige info door te geven aan de cloud van Microsoft.

Er is een derde omslachtige manier:
Je kunt contact voor contact delen met outlook en/of synchroniseren met outlook in computer, via een draadje tussen die twee. Of via een ander aangesloten mailaccount en die dan doorsturen naar je computer als mail. Let echter op! Niet ieder mailprogramma op je computer zal het contact vervolgens met alle gegevens openen. (sommige van mij verloren bijvoorbeeld telefoonnummers)

De vierde is nog meer werk maar qua privacy meest veilige wijze:
Heel ouderwets is pen en papier. En dan later weer stuk voor stuk intoetsen in een andere telefoon.

Geen van de methodes is optimaal, welke je kiest is afhankelijk van wat je belangrijk vindt. Snel maar met verlies van privacy of langzaam zonder dat iemand jouw gegevens kent.
Groet,
Kay

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic