dfeenstra

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Cloud - Windows 7

Hallo,

Ik gebruik Vodafone Cloud o.a. met het programma wat gemaakt is voor Windows 7.
Dit werkt erg handig omdat deze automatisch een schijfstation naar mijn cloud aanmaakt.

Echter als ik mijn computer af wil sluiten blijft deze altijd hangen met een venster 'programma beëindigen'.
Dit heeft betrekking op Vodafone Cloud, die niet reageert op het afsluitverzoek van Windows. Het scherm
wat ik dan krijg ziet er als volgt uit:

__________________________________________________________
Programma beëindigen - VodafoneCloud

Dit programma reageert niet.

Klik op Annuleren als u terug wilt gaan naar Windows en de status van
het programma wilt controleren.

Klik op Nu beëindigen als u het programma onmiddelijk wilt afsluiten.
Alle niet opgeslagen gegevens gaan verloren als u het programma nu
beëindigd.

[Nu beëindigen] [Annuleren]
__________________________________________________________

Mijn computer blijft hierdoor dus hangen bij het afsluiten, heel vervelend aangezien ik elke keer handmatig
weer op de knop 'Nu beëindigen' moet klikken als ik de computer wil afsluiten.

Kan ik hier iets aan doen, of is dit een 'bug'?
9 Reacties 9
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@dfeenstra

Het zou kunnen dat je het programma echt fysiek moet afsluiten voordat je je computer afsluit. Merk je dit dan alsnog of komt het probleem dan niet meer voor?
dfeenstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje

Als ik het programma eerst fysiek afsluit dan gaat het inderdaad goed.
Maar dat moet anno 2015 toch niet meer hoeven?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@dfeenstra

Ik merk dit soms zelfs wel eens bij een Word documentje. Dat wil dus niet per sé iets zeggen. Het kan ook aan je PC liggen bijvoorbeeld..
dfeenstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje

Dat is inderdaad zo, heb het zelf ook wel eens bij een word documentje, maar niet altijd.
Bij het programma voor Vodafone Cloud heb ik het altijd. Vandaar dat ik denk dat het iets
met het programma te maken heeft. Zou je dit door kunnen geven aan de programmeurs?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @dfeenstra ,

Ik gebruik het Vodafone Cloud programma ook op mijn Windows 7 laptop. Echter ervaar ik dit probleem niet. Heb je het programma wel al een keer opnieuw geïnstalleerd? Verwijder bij voorkeur eerst de vorige installatie.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @dfeenstra , is het nog gelukt?
dfeenstra
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@Marc-

Ik had het programma al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar heb het nu nogmaals gedaan en alle instructies zoals opnieuw opstarten gevolgd. Helaas zonder een voor mij goed resultaat.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik bemoei me even met dit issue als ik zo vrij mag zijn.

Niet om het 'probleem' af te schuiven maar ik ervaar dit persoonlijk zo goed als elke keer als ik Windows afsluit. Dit is vaak met dezelfde programma's maar wisselt ook wel eens af. Ook op internet lees ik hier het een en ander over. Ik vermoed dat dit niet specifiek met een bepaald programma te maken heeft maar meer met Windows zelf. Een oplossing hiervoor heb ik vooralsnog niet kunnen vinden..
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic