Arnor

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Vodafone App geeft nog steeds verbruik niet weer.

Sinds ik eind januari/begin februari dit jaar ben overgestapt van Red Essential naar Red Together worden de verbruiksgegevens niet meer bijgehouden in de app. Naast soms foutieve bundelgegevens geeft de app constant het maanbundeltotaal per de eerste van de maand weer; welke dag van de maand het ook is. Hoewel ik zeker weet data te hebben verbruikt geeft de app dus het totaal van de maandbundel van deze maand weer met daaronder de tekst "Bijgewerkt tot 1-5-2020 om 00.00 uur, NL tijd"; vorige maand was het dus constant bijgewerkt tot 1-4-2020.

Sinds het overstappen heb ik veel gechat met de klantenservice. Naast ontkenning ("het wordt hier wel bijgehouden") was men kennelijk moeilijk te overtuigen van het probleem. Maar …. begin maart 2020 werd dan toch een case ingediend nadat ik meerdere screenshots heb gestuurd. Ik zou wel horen als het is opgelost. Sindsdien staat deze case in de stand "in behandeling" en heb ik niets meer gehoord.

Enkele weken terug was ik het behoorlijk zat en heb maar weer eens gechat. "Heel vervelend allemaal; we gaan er wat doen" waren de stellige woorden. Na opnieuw screenshots te hebben gestuurd en te hebben verwezen naar een soortgelijk geval dat ik binnen het forum vond, werd er een nieuwe case aangemaakt. De mail verstelde mij weer dat ik onder mijn account de case kon terugvinden EN ik weer zou worden geïnformeerd. De betreffende medewerker vertelde mij graag de case in de gaten te houden en mij vorige week maandag tussen 16.30 en 17.00 uur een terugkoppeling te mailen naar mijn emailadres. Helaas; geen mail ontvangen.

De nieuwe case is niet terug te vinden in mijn account. Ik heb dus geen enkel idee wat ermee is gedaan. Ik pakte vorige week dinsdag maar eens de telefoon om helderheid te krijgen. Men kon mij werkelijk niets vertellen. "Nee helaas, alleen de medewerker die de case heeft ingediend kan u meer vertellen". Men mocht mij niet doorverbinden. Mijn verzoek om teruggebeld te worden zou ter kennis van de indienende medewerker worden gebracht. Het verraste mij niet echt maar ik ben niet teruggebeld.

In de chatberichten en telefoongesprekken vind met alles heel vervelend en krijg ik uiteraard excuses maar oplossen? Nee, dat is kennelijk niet mogelijk.

Hoe kom je wel in serieus contact met Vodafone?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @Arnor 
Welkom op de Vodafone Community. 

De reden waarom je hier een kijkje moet nemen is natuurlijk een stuk minder leuk. Logisch dat je een oplossing wilt en jouw verbruiksgegevens in de app op correcte wijze kan inzien. Ik heb even een kijkje achter de schermen genomen. Zoals je al aangeeft staat hier inderdaad een case voor open. Het onderzoek loopt nog in volle gang en het oplossen van het issue heeft iets meer voeten in de aarde dan verwacht. Ik heb er voor gezorgd dat je nu in My Vodafone en melding ziet staan bij vragen/verzoeken. Je ziet hier staan dat het onderzoek in volle gang is. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Arnor 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje zeg, wat een verhaal. Snap best dat je je nu af vraagt wie je wel kan helpen binnen Vodafone. Normaal gezien, als er al een case is aangemaakt, kan verder niemand meer iets, tot de case is afgehandeld. Maar misschien kan een Vodafone medewerker van de community je daarin nog verder helpen?

Wacht even tot deze je bericht heeft gelezen en zou je in die tijd nog een paar gegevens willen invullen. Wat in te vullen en waar, dat lees je hier. Als je dit hebt gedaan dan kan de medewerker direct voor je kijken. 

Succes en het komt goed 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @Arnor 
Welkom op de Vodafone Community. 

De reden waarom je hier een kijkje moet nemen is natuurlijk een stuk minder leuk. Logisch dat je een oplossing wilt en jouw verbruiksgegevens in de app op correcte wijze kan inzien. Ik heb even een kijkje achter de schermen genomen. Zoals je al aangeeft staat hier inderdaad een case voor open. Het onderzoek loopt nog in volle gang en het oplossen van het issue heeft iets meer voeten in de aarde dan verwacht. Ik heb er voor gezorgd dat je nu in My Vodafone en melding ziet staan bij vragen/verzoeken. Je ziet hier staan dat het onderzoek in volle gang is. 

Arnor
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Om nu te zeggen dat ik kan zien dat het onderzoek in volle gang is gaat wat ver. Ik zie dat er cases zijn; meer niet. Maar dat nu even terzijde.

Ik moet in dit kader van de volledigheid nog even iets kwijt. Ik werd namelijk gisteren aan het eind van de middag gebeld door …..Vodafone. Ik dacht meteen; dat zal een reactie zijn op bovenstaand bericht. Maar dat was niet waar. Wel waar is dat ik werd gebeld omdat ik herhaaldelijk verzoeken krijg om mijn mening over de afwikkeling van de chats kenbaar te maken.en die reacties van mij waren meermaals negatief. Men wilde graag meer weten over de achtergrond van mijn negativiteit. Ik moet zeggen; men had alle tijd om naar me te luisteren. En alweer natuurlijk de nodige excuses (die ik voorlopig maar even in een apart laatje heb gestopt. Misschien kan ik er nog eens iets mee).

Zeer interessant werd het toen deze dame nog eens met mij meekeek in My Vodafone en tot de conclusie kwam dat het beeld er eigenlijk vreemd uit zag. Na enig heen-en-weer-gepraat was haar conclusie dat één en ander wel eens te maken kon hebben met de meerdere klantnummers die aan mijn account zijn gekoppeld. Al of niet toevallig staat ook hierover een case open vanaf begin maart (status: in behandeling). De meerdere account zijn als volgt ontstaan. Een eerste klantnummer was aangemaakt bij een aanvraag voor een abonnement twee en een half jaar geleden. Deze order kwam om computertechnische redenen tot stilstand. De order was niet meer vlot te trekken. De order werd stopgezet en een nieuwe order werd onder een nieuw klantnummer aangemaakt. Ook met deze order ging erg veel fout. Deze order werd in overleg tussen Vodafone en mij stopgezet omdat uiteindelijk het abonnement met behoud van telefoonnummer kon starten op een moment dat ik met vakantie in het buitenland was. Dat vond ik te risicovol. Uiteindelijk ben ik ná mijn vakantie - op advies van Vodafone - in een plaatselijk Vodafone-winkel een contract aangegaan. Dat liep verder goed. De consequentie was echter wel dat ik iedere keer weer in de app werd geconfronteerd met die 3 klantnummers. Toen ik toch aan het chatten was over de foutieve weergave van verbruik heb ik dit onderwerp ook even besproken. Het zou in 5 dagen zijn opgelost. Helaas; dat lukte even niet. Ik kon het zelf in My Vodafone afwikkelen. Helaas dat lukte ook niet; een bepaalde link was op mijn scherm niet zichtbaar. Hierdoor werd uiteindelijk een case aangemaakt waarop ik ook geen reactie meer kreeg. 

Enkele weken geleden was ik weer even op My Vodafone en bedacht dat ik eens kon kijken of de link nu wel zichtbaar was en ja hoor, bij beide oude klantnummers kon ik een verzoek indienen. Inmiddels heb ik bevestigingen ontvangen dat het verzoek is ingediend. Wel zou het maximaal een maand duren voordat ;één en ander gerealiseerd kon zijn. De aanvraag is gedaan op 1 mei en zal dus maximaal tot 1 juni duren (tenzij er iets tussen komt natuurlijk).

Mij werd gisteravond geadviseerd te wachten tot maximaal 1 juni. Is er voor die tijd bericht dat de gegevens zijn verwijderd dan kan de app worden verwijderd; toestel opnieuw starten, app downloaden en installeren. En dan…. kijken of de problemen zijn opgelost. Is dat zo dan is de “case closed”. Is er 1 juni geen reactie dan weer contact opnemen met Vodafone.

Ik wacht nu dus verder af.

Arnor
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik zie in de app dat de oude klantgegevens nu zijn verwijderd. Ik heb daarna de app verwijderd; toestel opnieuw opgestart; app gedownload en geïnstalleerd. 

Maar helaas; de verbruiksgegevens kloppen nog steeds niet. OOK niet via de website.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 37Posts
  • 9Oplossingen
  • 12Likes

Hi Arnor, de case staat ook nog steeds open dus er wordt nog aan gewerkt. Laten we 1 juni even afwachten.

Arnor
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ach ja, die paar dagen kunnen er ook nog wel bij.

Inmiddels is het 2 juni en ……. zoals gebruikelijk is de stand per de eerste van de maand om 00.00 uur zichtbaar. 

Het weglaten van oude klantgegevens heeft dus niet het gehoopte succes gehad.

De case staat nog open; er wordt dus een gewerkt (is de stelling). Waarmee dan eigenlijk, is mijn vraag. De case staat inmiddels open sinds 1 maart 2020. Dus al DRIE maanden. Men wil toch niet volhouden dat er sindsdien constant aan gewerkt is ???????

Overigens ben ik al sinds februari hiermee bezig hetgeen er uiteindelijk toe heeft geleid dat per 1 maart de case is aangemaakt.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic