simlockvrij

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vodafone& 4G

Ik vroeg me af welke gevolgen de veiling van de 4G frequenties hebben voor Vodafone klanten.
Ik heb hier een aantal vragen over:
 
wanneer kunnen we 4G verwachten in de regio Katwijk/ Leiden/ Den Haag?
kan ik gebruik maken van 4G op de gekochte frequenties met een Iphone 4S
Kan ik gebruik maken van 4G met een iphone 5?
Aan welke (theoretische) snelheden moet ik dan denken?
komen er speciale abbo's voor 4G, of schakeld je telefoon automatisch over van 3G naar 4G  daar waar beschikbaar?
 
Graag wat meer info en achtergrond informatie!
 
9 Reacties 9
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Simlockvrij,

Ik kan je niet aangeven wanneer we daadwerkelijk 4G gaan aanbieden. De verwachting is op dit moment rond de zomerperiode van 2013. We zullen onze klanten hierover natuurlijk zo goed mogelijk proberen te informeren via onze verschillende kanalen.

Wat de precieze (theoretische) snelheden zijn is nog niet bekend. De nieuwe frequenties bieden in ieder geval de mogelijkheid om supersnel internet te gebruiken en je toestel zal automatisch verbinding maken met het snelst beschikbare netwerk.

Je toestel dient het 4G netwerk natuurlijk wel te ondersteunen. Dit is bij de Apple iPhone 5 het geval. De iPhone 4S ondersteunt helaas geen 4G.

Voor meer informatie kun je terecht op de volgende pagina: http://voda.fo/ne/bj6u4


simlockvrij
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dus iedere telefoon die dit ondersteund kan ongeacht het abonnement gebruik van 4G maken?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Of er een onderscheid gemaakt wordt in abonnementen etc. kan ik je nu niet aangeven. Daar is immers nog niets over bekend. Je toestel dient het in ieder geval te ondersteunen.
Goudvis12

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is inderdaad wat ik me ook afvraag. Ik zou graag een Sim Only Altijd af willen sluiten waarbij je de 10GB databundel krijgt, maar er is geen zekerheid dat bestaande abonnementen ook 4G verbinding krijgen... Waarom is hier nog niks over bekend Vodafone?

Ik had gehoopt dat jullie dit vantevoren wel zouden weten, zodat de klanten ook weten waar zij aan toe zijn. Wanneer verwachten jullie met meer info te komen?
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste Goudvis12,

De 4G veiling is pas net afgerond het zal nog even duren voordat we daadwerkelijk 4G abonnementen aanbieden. Hierover iets nog niets bekend. Meestal kun je een abonnement gedurende de looptijd wel upgraden. Man LOL


elroy944

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
eindhoven heeft geloof ik al deels 4g dekking, ik ga daar binnenkort weer naar toe. Ik heb een bel sms web altijd abbo, als ik een lte (4g) toestel heb zou ik dan gebruik kunnen maken van 4g? ik heb nu 14,4 mb internetsnelheid, zou de lte afgeknepen zijn op 14,4 of heb ik dan nog sneller internet?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Elroy944, daar is op dit moment nog geen informatie. Ik raad je aan het nog even af te wachten. Zodra er meer bekend is zullen we dit ook via het forum communiceren.
Miguel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jullie strekking is duidelijk:
 
het is een nieuw product en jullie moeten intern erst bekijken hoe jullie het uit gaan rollen.
Jullie moeten ook uitrekkenen hoe je de investering van 4G terug gaat verdienen (betekend dat 4G waarschijnlijk iets
duurder gelanceert word).
 
Voor jullie bestaande klanten betekend het echter een onzekere periode van 3-5 maanden totdat er duidelijkheid is.
Zeker ook omdat de groene jongens al vroolijk reclame hebben waar ze 4G aanbieden. En natuurlijk zullen ze opstaart
problemen hebben. Maar 3-5 maanden is in de telecomwereld een lange tijd en jullie lopen op die manier een serieus risiko
om door de afwachtende houding best wat klanten te verliezen. En iedereen die bij green boys een 4G abo afsluuit heeft wel
een 4G garantie. Die keuze hebben wij niet.
 
Als klant van Vodafone wil ik echter graag 1 ding: de garantie dat als ik nu verleng ik automatisch omgezet word naar 4G
mits ondersteund door het toestel. Dat zou een enorm waardevolle marketingaktie zijn vanuit jullie kant om het mogelijke
verlies van klanten te ondervangen. Sterker nog, het zou de stroom van nieuwe klanten op gelijke level houden.
 
Ik hoop dat jullie hier snel op reageren (ik bedoel niet op mijn bijdrage 🙂 ) en met een actieve actie komen.
 
Ter afsluiting:
Ook mijn abonnement loopt af, en tijdens verjaardagen zijn dit al discusies hieromtrent geweest. Er zijn best veel mensen
met dezelfde mening. Het leeft dus onder de bevolking. Klantgenoten... wij willen actie 😉
 
en ja, jullie antwoord is: het is een vers product en jullie werken er hard aan... ik weet. En jullie hebben gelijk. Maar KPN is al 2-3 weken bezig en ik verwacht meer van jullie...
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Miguel schreef:

Ter afsluiting:
Ook mijn abonnement loopt af, en tijdens verjaardagen zijn dit al discusies hieromtrent geweest. Er zijn best veel mensen
met dezelfde mening. Het leeft dus onder de bevolking. Klantgenoten... wij willen actie 😉

Haha, nieuwe koning, nieuwe diensten, het wordt een interessant jaar! 😉

Je boodschap is gehoord en we hebben hem ook op diverse plekken al eerder zien langskomen. Ik word zelf niet geconsulteerd door degenen die de plannen maken, maar ik weet zeker dat ze van deze mening op de hoogte zijn.

Tot dan kan geef ik er een wat andere twist aan: wij houden het nog even spannend. Je ergens op verheugen is toch de helft van de lol? 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic