tkteun

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

VoWIFI & KPN

Goededag,
Ik heb regelmatig problemen met inkomende oproepen vanaf het KPN netwerk. Wanneer ik op mijn telefoon (LG G3) de WiFi geactiveerd heb vervalt vrijwel direct het mobiele netwerksignaal, niet alleen de data, maar alle bereikbalkjes. Dit komt vaak direct terug (UMTS/HSDPA) wanneer ik zelf een oproep start, of er een binnenkrijg.

Helaas werkt dit eigenlijk nooit voor KPN klanten, zij krijgen de tu-da-die toon met de melding dat mijn nummer onbereikbaar of zelfs ongeldig is. Ook krijg ik voor deze gemiste oproep geen melding of SMS bericht.

Nu weet ik dat mijn telefoon bij Vodafone niet (meer) toegelaten is voor VoLTE of VoWiFi, maar wordt de GSM functionaliteit wel uitgeschakeld voor energiebesparing. Is dit iets waar jullie iets aan kunnen doen?
3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
tkteun, wat vervelend dat je daardoor soms niet gebeld kunt worden. Ik heb daar verder nog geen andere klachten over gezien. Wellicht kan onze Network Crew het verder onderzoeken. Via http://voda.fo/ne/fiper kan daarvoor een melding worden gemaakt.
tkteun
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Netwerk Crew? Ik krijg alleen een vage vragenlijst, maar dat gaat alleen over oproepen kunnen starten, niets over ontvangen. Bovendien is zeggen dat mijn telefoon kapot is niet echt een oplossing te noemen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Uiteindelijk kom je weer bij de klantenservice uit 🙂
Zou je daar niet nog eens mee kunnen gaan chatten of bellen? En anders via Twitter en/of Facebook via een privé berichtje. Het is natuurlijk wel heel vreemd dat het niet goed werkt. Lastig, kan je niet helpen met oplossen 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic