coenbreedveld

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Videofun abonnement

Waar kan ik een klacht indienen voor een ongevraagde service?
Klachten kunnen alleen ingediend worden als ongevraagd wordt gebeld of gesmst.

Onlangs surfte ik even twee seconden zonder add blocker.
Zonder interactie aan te gaan met een popup pagina van Videofun werd ik direct aangemeld voor deze services.
Direct ontving ik een sms (van Vodafone) dat er 5 euro per week zal worden gerekend.
Is het mogelijk om deze service (die een scam is zonder functionaliteit) te verwijderen uit het Vodafone netwerk?

Met vriendelijke groet,

Coen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi coenbreedveld

Welkom op het forum! Ik zie dat er nog niemand heeft geregaeerd.

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent hiervan.

Je kunt de volgende stappen doorlopen betreft sms en contentdiensten:

  • Via Payinfo kan altijd een blokkade geplaatst worden betreft sms en contentdiensten en kan de contentdienst stop gezet worden.
  • Daarnaast kun je contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice om bij ons in de systemen een blokkade te zetten op betalen van contentkosten via de factuur.
  • Het kan altijd aangekaart worden via mail. Mijn collega's kijken graag met je mee hiervoor!
Meer hierover lees je ook in dit topic.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi coenbreedveld

Welkom op het forum! Ik zie dat er nog niemand heeft geregaeerd.

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent hiervan.

Je kunt de volgende stappen doorlopen betreft sms en contentdiensten:

  • Via Payinfo kan altijd een blokkade geplaatst worden betreft sms en contentdiensten en kan de contentdienst stop gezet worden.
  • Daarnaast kun je contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice om bij ons in de systemen een blokkade te zetten op betalen van contentkosten via de factuur.
  • Het kan altijd aangekaart worden via mail. Mijn collega's kijken graag met je mee hiervoor!
Meer hierover lees je ook in dit topic.
Chris  N

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Steven ,

Vorige week heb ik hetzelfde probleem ondervonden als coenbreedveld . Ik ontving een SMS van VODAFONE dat er €5,- in rekening gebracht is voor een of ander vaag week abonnement van NETSMART PHONE MEDIC welke €5 per WEEK zou kosten. Op de een of andere manier zal ik ongetwijfeld via reclame oid op deze site terecht gekomen zijn, echter ik heb hier niets van meegekregen omdat ik reclame meestal direct weer wegklik / afsluit. Direct de dag erna heb ik contact opgenomen met de klantenservice van VODAFONE, en via PAYINFO deze mogelijkheid uitgezet. Wat mij zorgen baart is dat VODAFONE in deze geen verantwoordelijkheid neemt. Ik heb nooit van VODAFONE een bericht gehad of ik akkoord ging met deze kosten. Het is dus blijkbaar mogelijk voor frauduleuze bedrijven om via misschien wel 1 muisklik kosten door te berekenen en VODAFONE betaald deze uit ZONDER hun eigen klant om bevestiging te vragen! De gemaakte kosten zijn uiteindelijk voor jezelf omdat VODAFONE hier "niets aan kan doen". Wat mij betreft slaat VODAFONE hier een flater...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Chris N

Wij zijn er zeker mee bezig. Vandaar ook in het bovenstaande bericht het verzoek aan te melden via de link, zodat het onderzocht wordt.
Echter ben je zelf wel verantwoordelijk waarvoor je toestemming geeft wat gefactureerd mag worden via de rekening van Vodafone.
Daarom is het ook van belang om je nummer hiervoor te blokkeren via Payinfo.
Chris  N

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven

Ik vind je antwoord een beetje te kort door de bocht. Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk waarvoor je toestemming geeft, Echter in dit geval heeft een gebruiker geen idee DAT hij ergens toestemming voor geeft omdat het blijkbaar met 1 muisklik gebeurd kan zijn. VODAFONE kan op zijn MINST om bevestiging vragen of een gebruiker dit wel echt wil toestaan. Als er gebruik wordt gemaakt van een SMS dienst of een betaald 0900 nummer kun (mag) je er vanuit gaan dat de gebruiker dit weet. Maar in dit geval wordt op slinkse wijze misbruik gemaakt van wellicht onoplettendheid en in mijn ogen een te coulante VODAFONE welke zonder ruggespraak met gebruiker gewoon kosten in rekening brengt,
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is geen dienst van ons. Het bedrijf waarbij je aanmeldt dient duidelijk de voorwaarden te tonen. Daarvoor zijn wij niet verantwoordelijk.

Wel zijn wij hier transparant in en geven al heel erg lang aan dat dit geblokkeerd kan worden. Zodat er niks gefactureerd kan worden via onze factuur.
Daarnaast gaan wij vaak vrij coulant met dit soort situaties om mocht het een keer voorkomen bij een klant. Echter dien je dit dan wel aan te melden via bovenstaande link.
Hans666

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben slachtoffer geworden van de Phone Medic Scam. Ik heb direct geblokkeerd via payinfo echter de eerste 5 euro stond al op de balk. Op het internet opgezocht wat Phone medic nu was en zag dat deze "service" al sinds 2011 zaken doet. Vodafone moet dit ook weten. Vodafone moet ook weten dat mensen niet bewust voor deze dienst van 5 euro per week kiezen. Het is dus bedrog en Vodafone werkt mee aan dit bedrog. Dit maakt Vodafone medeplichtig. Hoeveel mensen weten niet direct te blokkeren? De enige reden waarom ik denk dat Vodafone hieraan meewerkt (door te incasseren voor een duidelijk frauduleus bedrijf) is dat ze er een graantje van meepikken.

Phone medic site

Bekijk deze site en zeg me wat ze aanbieden. Ik vermoed dat als je bovenin een mobiel nummer intoetst dat dit nummer dan automatisch een abonnement heeft a 5 euro per week.

Maar Vodafone, ga gerust door met het vermanend toespreken van trouwe klanten die duidelijk hebben aangegeven zich nergens bewust op hebben geabonneerd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Hans666

Ik raad je aan om de bovenstaande stappen te doorlopen zodat het onderzocht kan worden.
Zoals ik hierboven al aangeef werken wij niet samen met dit soort bedrijven en zijn wij niet verantwoordelijk voor op welke websites iemand komt en klikt. Wel ben ik met je eens dat het vrij vaak onduidelijk of niet staat aangegeven op zulke websites.

Het enige wat wij hierin kunnen doen is dit per klant onderzoeken wat er gebeurd is en eventueel de optie content betalen via de factuur blokkeren zodat er niks in rekening gebracht kan worden..
Hans666

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al deze stappen al doorlopen. Ik vraag alleen dat jullie stappen ondernemen tegen dit bedrijf zodat anderen geen slachtoffer worden. Als ik bij jullie een mobiel abonnement wil afsluiten dan moet ik zowat een DNA onderzoek ondergaan maar dit soort meuk ben je al lid van na een ondoordachte klik. Weg met die oplichters en werk er niet aan mee!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Snap ik en begrijp ik ook! Hier zijn wij zeer zeker ook mee bezig om dit tegen te gaan. Vandaar zoals ik hierboven ook aangeef, kaart het aan, laat de optie blokkeren zodat er geen content in rekening gebracht kan worden etc.
S.J.G. Timmerma

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb te maken gehad met smsjes inzake kosten voor Phone Medic.
Vorige week heb ik hiervoor een formulier ingevuld middels eerder genoemde link, echter nog geen reactie ontvangen hier over.

Hoelang duurt normaal de terugkoppeling van dit soort klachten?
Hans666

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
S.J.G. Timmermans wrote:
Ook ik heb te maken gehad met smsjes inzake kosten voor Phone Medic.
Vorige week heb ik hiervoor een formulier ingevuld middels eerder genoemde link, echter nog geen reactie ontvangen hier over.

Hoelang duurt normaal de terugkoppeling van dit soort klachten?

Na een telefoontje naar Vodafone klantenservice was de blokkade voor elke betaalde dienst instant. Tevens kreeg ik na 1 dag te horen dat het in rekening gebrachte eerste abonnementsgeld, dus 5 euro gecrediteerd was. Niets dan lof dus voor deze snelle actie echter de vermanende opmerking dat een klant zelf verantwoordelijk is welke abonnementen hij/zij afsluit schoot me in dit geval in het verkeerde keelsgat. Vodafone dient in de eerste plaats niet in te laten met dit soort frauduleuze bedrijven die mensen er in laten stinken peperdure abonnementen aan te smeren. En ZEKER niet als incassobureau op te treden voor deze criminelen want dan ben je zelf geen haar beter.
acda78

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag werd ik ook verrast door een bericht van Phone Medic. Via Payinfo de service laten blokkeren, maar geen bericht ontvangen dat dit daadwerkelijk gebeurd is.
zoals aangegeven ook een klachten formulier bij Vodafone ingevuld. ik ben benieuwd naar de uitkomst. eerste 5 euro is reeds in rekening gebracht.
ik zou ook graag weten hoe ik aan de dienst gekomen ben, is dit willekeur van de "aanbieder" of is ergens mijn telefoon nummer in omloop waardoor ik het risico loop meerdere van dit soort aanmeldingen kado te krijgen?
Hans666

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Chris N

Wij zijn er zeker mee bezig. Vandaar ook in het bovenstaande bericht het verzoek aan te melden via de link, zodat het onderzocht wordt.
Echter ben je zelf wel verantwoordelijk waarvoor je toestemming geeft wat gefactureerd mag worden via de rekening van Vodafone.
Daarom is het ook van belang om je nummer hiervoor te blokkeren via Payinfo.


Inmiddels is het 30 dagen geleden. Wat is er intussen aan gedaan daar nieuwe gevallen zoals hierboven zich nog steeds voordoen. Let wel, de Phone Medic Scam is al actief sinds 2011. Onderdeel van een hele reeks aan Scams:
http://sg.kingmobile.me/index.html

Het gaat me niet om het feit dat er zulke bedrijfjes bestaan, het gaat er om dan argeloze klanten van Vodafone ineens een abonnement hebben waar ze absoluut niet om hebben gevraagd. Vodafone heeft de overeenkomst niet eens gecontroleerd maar incasseert wel voor deze bedrijfjes.
Vraag: Hoeveel van dat abonnementsgeld vloeit er naar Vodafone? Of welke andere verdiensten heeft Vodafone aan de "diensten" van dit bedrijf?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Eigenlijk zouden ze zulke bedrijven gelijk moeten blokkeren in hun systeem.
Als er al 1 iemand is die zegt dat het foute boel is en er volgen er nog meer dan moet je als bedrijf gelijk aan de bel trekken en zorgen dat dit niet meer kan gebeuren. Vraag me dan ook af hoe deze mensen het voor elkaar krijgen om zomaar 06 nummers te kunnen gebruiken voor een abonnement en ook nog eens gelijk het geld van je rekening kunnen afhalen. Misschien zou het ook nog handiger zijn als er een tussen SMS komt of zo, dat je daar eerst nog op moet reageren voordat ze het geld van je rekening afhalen (of via de My Vodafone app met een push bericht?).

Er zal wel een afspraak zijn met telecom bedrijven om dit te kunnen/mogen doen. Lees ook wel eens bij andere providers dan mensen hier last van hebben. Maar het is de laatste maand wel heel erg raak zeg. Zorg in ieder geval dat je NOOIT ergens je mobiele nummer online op internet zet (mits je natuurlijk HEEL zeker bent dat het goed is), vul geen enquete in of doe niet mee aan spelletjes waar je alles achter moet laten van gegevens. Dit soort dingen zijn vaak niet te vertrouwen en verzamelen alleen je gegevens om door te verkopen.

De laatste tijd merk ik ook dat er aan het downloaden van apps ook abonnementen vast zitten. Lees daarom ook altijd heel goed de info die bij het downloaden staat. Wat ze allemaal van je mobiel mogen inzien en wat ze mogen gebruiken. Ook dat gaat soms TE ver, als je het mij vraagt. Een simpel spelletje hoeft toch niet in je foto galerij of adressenboekje te kijken?

Maar goed, laten we hopen dat Vodafone er bovenop zit en dit alles goed onder een vergrootglas legt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic