De laatste tijd komen er steeds meer klachten binnen van mensen die zomaar opeens een abonnement hebben afgesloten, een betaal dienst. Echt, om gek van te worden! Zomaar opeens een abonnement van 5,- euro per week en blokkeren is 9 van de 10x niet mogelijk.
Waar komen deze sms'jes toch vandaan en hoe komt het dat derden zomaar opeens geld van je kunnen eisen en van je rekening afhalen via Vodafone. Wat is dit toch? Oplichting of misschien toch zelf gedaan? Hoe is het toch mogelijk dat opeens zoveel mensen hier last van hebben en waar komen al die bedrijven vandaan?
De meeste mensen geven nu aan dat deze afkomstig zijn van VideoFun of Health Academy. Deze twee zijn de laatste weken zeer hardnekkig bezig om geld bij Vodafone klanten van hun abonnement af te halen. Maar kunnen we daar ook iets tegen doen? Niet echt, zegt Vodafone, je kan je afmelden via payinfo.nl en eventueel een overlast formulier invullen en melden dat je hier last van hebt. Daarnaast maar hopen dat Vodafone je geld terug geeft, eigenlijk is het gewoon diefstal.
Er is door Vodafone (een moderator van Vodafone) al aangegeven dat men vermoed dat je dan bewust, of onbewust, toch op een of andere manier een betaalde dienst hebt geactiveerd. Maar hoe komt het dan? Als er zoveel klachten zijn, waarom is daar dan geen controle op of maakt Vodafone een pagina met apps of websites die je niet moet vertrouwen omdat die zo'n vervelende dienst aan je broek hangt. Zelf begrijp ik dan ook niet dat Vodafone hier niet actiever mee aan de slag gaat en deze mensen serieus neemt en deze bedrijven eens flink aan de tand voelt.
Ik zeg natuurlijk wel dat ik niet begrijp waarom Vodafone hier niet actiever mee omgaat, maar misschien doen ze dit wel en zien we dit niet. Of horen we er gewoon niets van en krijgen misschien wel heel veel klanten hun geld terug of zit Vodafone ook met zulke diensten in de maag. Als dat zo is, zeg het dan, leg uit wat mensen er tegen kunnen doen of waarschuw mensen wat ze moeten laten.
Als Super Expert en graag helpende klant op de Community van Vodafone kan ik alleen zelf het advies geven door heel goed op te letten waar je je 06 nummer afgeeft en hou deze zoveel mogelijk voor jezelf en zet deze niet zomaar overal op internet (bv voor een enquete of het krijgen van een gratis iPhone of een maand lang gratis Tesla rijden). Doe het NIET, hou lekker je gegevens privé! Overkomt het je, ga dan snel naar de pagina van
payinfo.nl en probeer daar je abonnement direct te stoppen (soms is het leed al geleden en ben je 5,- euro kwijt), maar kijk altijd even op die pagina. Op
deze pagina van Vodafone helpen ze je met informatie over dit soort sms’jes en je kan ook een klacht indienen, doe dat ook! Hoe meer mensen hun klacht indienen, hoe beter. Vodafone zal dan toch moeten luisteren.
Heb je nu helemaal het idee dat Vodafone niet naar je wil luisteren dan kan je ook een
officiële klacht indienen en aangeven dat je problemen hebt en ik verwacht dat ze deze dan wel serieus zullen behandelen (wat ze altijd wel doen, dat is mijn ervaring althans).
Bedankt voor het lezen en heb jij ook een ervaring hiermee en heb jij je geld terug gehad, vertel dan hoe. Of staat er bij jou een heel ander bedrijf dat zomaar geld afschrijft, laat het hier ook achter. Hoe langer de lijst hoe beter! Alvast bedankt voor alle informatie die jullie hier willen achterlaten en laten we gelijk hopen dat Vodafone dit ook leest
🙂Fijne dag gewenst!