MrVl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verzoek: Blox Beperkt Internet uitbreiden buiten EU

Vodafone biedt de optie om internetkosten in het buitenland, buiten de EU, te beperken tot een maximum van EUR 60,50. Ik begrijp dat dit in lijn is met de EU richtlijn van max EUR 50 excl BTW.

 

Wat ik erg jammer vind, is dat Vodafone haar klanten niet de mogelijkheid biedt om dit maximum op EUR 0,00 te zetten. Zo zaten wij op een veerboot en had mijn echtgenote nagelaten haar mobiele data uit te schakelen op haar telefoon en stond roaming aan, omdat we binnen de EU bleven. Vervolgens ging de telefoon op de achtergrond het maritieme netwerk op en had in no time de volledige EUR 60,50 verbruikt. 

 

Niet iedereen zit bovenop dit soort zaken (ik wel) en ik vind dat mobiele providers, incl. Vodafone, best een stap extra mogen zetten in de bescherming van hun klanten, bovenop de richtlijnen vanuit de EU. Dus, Vodafone, maak het ajb mogelijk om Blox Beperkt Internet ook buiten de EU in te schakelen! Ik denk dat de meeste klanten, net als ik, hoogstens per ongeluk deze EUR 60,50 consumeren.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3481Posts
  • 1052Oplossingen
  • 1137Likes

Hi @MrVl, welkom hier!

Van suggesties om onze diensten te verbeteren worden we altijd heel blij! Ik zie dat @Energieboy je al van informatie heeft voorzien over de roamingsafspraken met landen in- en buiten Europa. Ik zet je suggestie, de optie om het datalimiet voor buiten de EU te verlagen, in ieder geval intern door 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Begrijpelijk dat je graag BloX beperkt Internet ook buiten de EU wenst maar buiten de EU zijn er geen afspraken gemaakt om je databundel te mogen gebruiken en elk land heeft zijn eigen tarief (soms echt belachelijk hoog). Volgens mij staat dit ook nergens binnen de EU wetgeving voor mobieldata, het valt namelijk niet binnen de EU. Het zou natuurlijk mooi zijn wanneer je op het Maritieme Netwerk komt, dat Vodafone je daar ook een waarschuwing voor geeft want, zoals je zegt, je zit zo door je volledige verbruik in. Heb mij al eens laten vertellen dat 0,00 euro bijna niet te doen is omdat er altijd wel wat kosten zijn, maar de 60,50 euro verlagen naar 15,- of 20,- euro zou mooier zijn. Begrijpelijk dat Vodafone zich wil houden aan de EU richtlijnen van die 50,- euro excl. BTW. 

Gelukkig kan je wel binnen de EU BloX beperkt Internet aan, en uit zetten door een sms te sturen met "BLOX BEPERKT INTERNET AAN" naar 4000 of "BLOX BEPERKT INTERNET UIT" naar 4000. Maandag is er weer iemand van Vodafone hier online en die kan je bericht in ieder geval doorsturen naar de juiste afdeling als een mooi advies en vraag of hier iets mee gedaan kan worden 😊.

MrVl
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank @Energieboy voor je reactie. Ik ben het met je eens dat nul Euro onrealistisch is, omdat het verbruik vaak al heeft plaatsgevonden voordat Vodafone op de hoogte is. Eur 5 tot 15 zou al een enorme stap vooruit zijn.

 

Ik wacht de reactie vanuit het Vodafone team af 😊

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3481Posts
  • 1052Oplossingen
  • 1137Likes

Hi @MrVl, welkom hier!

Van suggesties om onze diensten te verbeteren worden we altijd heel blij! Ik zie dat @Energieboy je al van informatie heeft voorzien over de roamingsafspraken met landen in- en buiten Europa. Ik zet je suggestie, de optie om het datalimiet voor buiten de EU te verlagen, in ieder geval intern door 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic