Hallo allemaal,
Ik heb een vraag m.b.t. mijn verzekering, het scherm van mijn Samsung galaxy s3 is stuk gegaan sinds vorige week. Erg spijtig en mijn eigen schuld natuurlijk. Nu ben ik verzekerd bij vodafone en heb de standaard garant verzekering.
Vandaag bij de vodafone winkel langs gegaan om het nummer te krijgen voor een claim nummer. Ik heb toen met ACE gebeld en een claim aanvraag gedaan en de medewerkster van ace zei dat ik binnen 2 dagen het claim nummer zou ontvangen in mijn mailbox.
Echter kreeg ik vandaag een email met daarin een bijlage dat mijn aanvraag is afgewezen waarin staat:
Wij hebben uw schadeclaim met betrekking tot uw telefoon ontvangen en uitgezocht.
ACE is genoodzaakt uw claimaanvraag af te wijzen, omdat de omstandigheden van de
geleden schade en uw claim niet voldoen aan de voorwaarden die gelden voor een
vergoeding bij schade. Voor een uitgebreide uitleg verwijzen wij u naar de volgende
polisvoorwaarde(n):
Volgens de Algemene Voorwaarden (Artikel A, wat niet onder de dekking valt) kunt u
maar tweemaal in een periode van twaalf maanden een succesvolle claim indienen.
Het klopt inderdaad dat ik mijn telefoon al 2maal heb ingeleverd bij de verzekering. Dit was ergens vorig jaar in juli. eerst was het moederbord stuk door waterschade en vervolgens heb ik een week later mijn telefoon laten vallen. Tevens staat in de voorwaarden eigenlijk dat er niet tweemaal in dezelfde kalender maand een claim mag worden voldaan, wat ik dus toch heb gedaan en ook uiteindelijk geen probleem was..
Er is mij bij de 2e keer dat ik mijn telefoon kreeg niet verteld dat ik nu 12 maanden moet wachten voordat ik hem weer zou kunnen laten repareren via de verzekering, zou wel zo netjes zijn geweest lijkt mij?! Als ik dit eerder wist had ik deze verzekering meteen opgezegd omdat ik er niet veel meer aan zou hebben aangezien mijn abbonement maar loopt tot ergens in augustus 2014.
Nu is mijn vraag kan ik mijn verzekering probleemloos opzeggen nu? aangezien ik dit bedrag nu voor niks betaal en kan ik dit bedrag terug kunnen vorderen wat ik heb betaald sinds dat ik mijn 2e keer mijn telefoon kreeg?