Nosterum0411

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Verzekering op ander toestel?

Ik heb zojuist met de klantenservice gesproken over het aanmelden van een toestel voor een reparatie. Ik dacht dit te kunnen doen omdat ik maandelijks netjes €10,50 betaal voor een verzekering.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik echter te horen, dat deze verzekering alleen was in te zetten voor het toestel wat (ja let op!) in 2012 aangevraagd was bij een abonnement. En kom er dus zojuist achter dat ik eigenlijk al 6 jaar lang betaal voor een verzekering, waarvan het toestel al deze jaren niet eens meer wordt gebruikt. 

Er namelijk van uitgaande, dat iedere keer bij de afsluiting van een nieuw abonnement, met een dus nieuw toestel, waar dus weer een nieuwe rekening aan verbonden zit ook de verzekering waar ik al deze jaren al voor betaal zou gelden voor het toestel wat daadwerkelijk in gebruik is en staat geregistreerd onder het actuele abonnement.

Er dus nu achter komen dat er 6 jaar is betaald voor een verzekering, á 10,50 per maand, omgerekend totaal: €756 heb betaald, voor niks. (Hierbij de 2 jaar op welk toestel de verzekering wel van toepassing was al in mindering gebracht)

In mijn ogen is dit gewoon een slinkse manier van geldklopperij en zéker omdat er bij voorgaande telefonische verleningen/aanpassingen van abonnementen hier nooit op gewezen is. Belachelijk.

Voor nu heb ik de verzekering per direct stopgezet maar ik was benieuwd of ik hier nog enigszins renumeratie voor kan verwachten?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nosterum0411 

Welkom op de Vodafone Community.
Ik kan me voorstellen dat je hier behoorlijk van baalt.

Zodra je een nieuw toestel koopt en je wilt het nieuwe toestel verzekeren, dan dien je dit bij aanschaf door te geven aan de verzekering.
Ook wij kunnen dit voor je aanvragen. 
Via hier en hier lees je alle voorwaarden terug van de verzekering. 

In de voorwaarden staat vermeld: 
6. Informeer ons wanneer u een andere mobiele telefoon neemt Er kan alleen een andere mobiele telefoon door de polis worden gedekt als deze mobiele telefoon nieuw is en deze wijziging binnen 14 dagen na aankoop aan Vodafone is doorgegeven. U kunt contact opnemen met Vodafone door gratis naar een van de volgende nummers te bellen: 1200 of 1201 met een Vodafone mobiele telefoon, 0800-0094 vanaf een vaste lijn, of vanuit het buitenland 06 54 500 100. Chubb betaalt geen reparatie- of vervangingskosten van een mobiele telefoon die niet voor deze polis bij Vodafone is geregistreerd.

Je geeft aan dat je dit een slinkse manier van geldklopperij vindt. 
Zodra je de verzekering aangevraagd hebt, ga je akkoord met de voorwaarden van de verzekering. Het veranderen van toestel en het doorgeven van het nieuwe toestel is helaas eigen verantwoordelijkheid. Dit is helaas  bij iedere verzekering zo (ongeacht of het over telefoons gaat of iets anders).

Kun je eens controleren wat op het contract staat? Het laatste contract wat ik kan inzien is van 16-11-2018 (orderdatum).
Hier staat geen verzekering op. Heb je daarna nog een nieuw contract aangevraagd?


 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Staat er op je laatste contract ook de verzekering? Want als je bij de verlenging ook de verzekering kiest, wordt de verzekering gekoppeld aan het toestel wat ook bij de verlenging zit.

Wanneer dus de verzekering op je laatste contract staat, is je toestel gewoon verzekerd.

Nosterum0411
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Spara wrote:

Staat er op je laatste contract ook de verzekering? Want als je bij de verlenging ook de verzekering kiest, wordt de verzekering gekoppeld aan het toestel wat ook bij de verlenging zit.

Wanneer dus de verzekering op je laatste contract staat, is je toestel gewoon verzekerd.

Dank voor je reactie.

Wanneer ik kijk in MyVodafone bij Producten > Extra opties, staat hier inderdaad gewoon een Vodafone Garant toestelverzekering aangevinkt echter weet ik niet of dit dus inhoudt dat ik wel gedekt zou moeten worden?

Groet

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Staat daar ook een IMEI nummer bij? Zo ja, controleer of dat hetzelfde IMEI nummer is als die van je telefoon. Is dat het geval, dan is je huidige toestel verzekerd. 

Of je zoekt het contract erbij (krijg je per mail bij de verlenging) of je vraagt aan de klantenservice om het contract erbij op te zoeken.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nosterum0411 

Welkom op de Vodafone Community.
Ik kan me voorstellen dat je hier behoorlijk van baalt.

Zodra je een nieuw toestel koopt en je wilt het nieuwe toestel verzekeren, dan dien je dit bij aanschaf door te geven aan de verzekering.
Ook wij kunnen dit voor je aanvragen. 
Via hier en hier lees je alle voorwaarden terug van de verzekering. 

In de voorwaarden staat vermeld: 
6. Informeer ons wanneer u een andere mobiele telefoon neemt Er kan alleen een andere mobiele telefoon door de polis worden gedekt als deze mobiele telefoon nieuw is en deze wijziging binnen 14 dagen na aankoop aan Vodafone is doorgegeven. U kunt contact opnemen met Vodafone door gratis naar een van de volgende nummers te bellen: 1200 of 1201 met een Vodafone mobiele telefoon, 0800-0094 vanaf een vaste lijn, of vanuit het buitenland 06 54 500 100. Chubb betaalt geen reparatie- of vervangingskosten van een mobiele telefoon die niet voor deze polis bij Vodafone is geregistreerd.

Je geeft aan dat je dit een slinkse manier van geldklopperij vindt. 
Zodra je de verzekering aangevraagd hebt, ga je akkoord met de voorwaarden van de verzekering. Het veranderen van toestel en het doorgeven van het nieuwe toestel is helaas eigen verantwoordelijkheid. Dit is helaas  bij iedere verzekering zo (ongeacht of het over telefoons gaat of iets anders).

Kun je eens controleren wat op het contract staat? Het laatste contract wat ik kan inzien is van 16-11-2018 (orderdatum).
Hier staat geen verzekering op. Heb je daarna nog een nieuw contract aangevraagd?


 

Nosterum0411
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Steven,

Dank voor je reactie.

Na wat uitzoekwerk blijkt het inderdaad zo te zijn dat  op de voorgaande contracten de verzekering niet is meegenomen. Daarnaast staan jullie uiteraard in jullie recht volgens de algemene voorwaarden echter vind ik dit wat betreft klantvriendelijkheid, meedenken met de klant en service écht beneden alle peil.

Er zou op zijn minst bij contact met iemand van de support over verleningen/aanpassingen van een abonnement wat advies uitgebracht kunnen worden over het tevens overzetten van de verzekering op dit nieuwe toestel. Dit is helaas volledig uitgebleven. Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat dit gewoon een slinkse manier is van geldklopperij. Er bijna zeker van uitgaande dat dit bij meer mensen voorkomt.

Ik zal dit daarom ook sterk meenemen in mijn beslissing om klant te blijven bij Vodafone of niet.

Toch bedankt en een goede werkweek gewenst.

Groet

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is balen @Nosterum0411! Ik had gehoopt dat er nog een contract was waar wel de verzekering op stond.
Ik ga je feedback intern aankaarten naar mijn collega's die verkoop doen.

Via welk kanaal heb je toen der tijd verlengd? 

Nosterum0411
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steven Vodafone wrote:

Dat is balen @Nosterum0411! Ik had gehoopt dat er nog een contract was waar wel de verzekering op stond.
Ik ga je feedback intern aankaarten naar mijn collega's die verkoop doen.

Via welk kanaal heb je toen der tijd verlengd? 

Ik verleng altijd middels telefonisch contact met een van jullie klantenservice medewerkers.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @Nosterum0411,
Ik ga het doorspelen naar mijn desbetreffende collega's aan de telefoon.

 

Nosterum0411
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Vodafone @Steven Vodafone 

Het lijkt maar niet op te houden met de blunders en tekortkomingen aan jullie kant.

Na al het gedoe van deze ochtend omtrent mijn verzekering krijg ik zojuist nog een mail binnen van een andere klant van jullie die na het opvragen van zijn/haar gegevens klaarblijkelijk al mijn contractgegevens en hiermee dus ook mijn persoonsgegevens/bankgegevens etc. toegestuurd krijgt waarover deze persoon mij gelukkig netjes heeft ingelicht. Hierover zal bij jullie ook nog wel een klacht binnenvallen.

Nu heerst alleen bij mij de vraag en onwetendheid met hoe veel andere mensen mijn gegevens mogelijk gedeeld zouden kunnen zijn? 

PS. hierover heb ik echter niets kunnen vinden in de algemene voorwaarden.


 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je een privebericht gestuurd @Nosterum0411 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic