JDvHonschoten

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzameltopic: Geen dataverbinding sinds verlengen van abonnement

hallo,
Ik heb z'n twee weken geleden mij abonnement verleng en dus veranderd.
Ik heb nu de red super onbeperkt bellen smsen en 6GB data abonnement, en die is direct in werking gegaan.
Maar waarom heb ik dan nog steeds geen internet verbinding buiten wifi bereik en heb dataverbinding op de telefoon aan staan, simkaart is ook geactiveerd.
Waar ligt het probleem en wat kan ik er aan doen?

Gr
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi

Nog even een aanvulling op het bericht van . Je geeft aan dat je een nieuwe simkaart hebt. Dan ga ik er eigenlijk ook vanuit dat je een nieuwe telefoon hebt, klopt dat? Heb je ook de instellingen al eens gecheckt via handleidingen.vodafone.nl? Deze moeten namelijk exact overeenkomen, anders zal internet niet werken.

Ps. Ik raad je wel aan om in het vervolg iets eerder aan de bel te trekken! Het is natuurlijk hartstikke zonde dat je nu al 2 weken zonder internetverbinding zit terwijl het probleem misschien al lang verholpen had kunnen zijn.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo JDvHonschoten,

Je kunt het beste eerst met de klantenservice van Vodafone bellen om te informeren of er vanuit de zijde van Vodafone een actieve 4-G-data-connectie op jouw naam staat. Die moet in de administratie van Vodafone op "actief" of "werkend" staan.
Dit gaat helaas nog wel eens verkeerd.
Telefoonnummer: 1201 (gratis nummer voor RED-abonnees en RED SUPER-abonnees)

Heb je van Vodafone te horen gekregen dat je een actieve data-verbinding hebt.
Dan zul je de zelfservicelijn van Vodafone bellen.
Telefoonnummer: 1200
Eerst menu-keuze 4 kiezen.
En daarna voor menu-keuze 1 kiezen.
Weblink: https://www.vodafone.nl/support/contact/keuzemenu-1200-abonnement.shtml

Met bovenstaande adviezen kun je je probleem wel verhelpen.
Indien dat gelukt is. Dan kun je dit antwoord "als oplossing markeren."

Succes !


Netwerker
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi

Nog even een aanvulling op het bericht van . Je geeft aan dat je een nieuwe simkaart hebt. Dan ga ik er eigenlijk ook vanuit dat je een nieuwe telefoon hebt, klopt dat? Heb je ook de instellingen al eens gecheckt via handleidingen.vodafone.nl? Deze moeten namelijk exact overeenkomen, anders zal internet niet werken.

Ps. Ik raad je wel aan om in het vervolg iets eerder aan de bel te trekken! Het is natuurlijk hartstikke zonde dat je nu al 2 weken zonder internetverbinding zit terwijl het probleem misschien al lang verholpen had kunnen zijn.
Lottes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vanmiddag ben ik na al 3 dagen zonder bellen en sms en internet (nog steeds door onbekende oorzaak) ben ik bij jullie winkel geweest in Almere. Hier werd ik heel goed geholpen. Er is bekeken of ik mijn nieuwe nanosim wel had geactiveerd (dit was goed) en of er iets mis was met de instellingen van mijn nieuwe iphone, dit was ook niet het geval. De oplossing was dat er een nieuwe simkaart in is gegaan en deze hebben zij voor mij geactiveerd. Ik heb daarna nog duidelijk gevraagd of ik nog iets moest activeren/doen maar dit was niet het geval.

Inmiddels heb ik wel bereik (vodafone NL) maar heb ik alweer geen internet. Zojuist en kreeg ik een sms van vodafone dat mijn toestel niet gebruiksklaar is voor internet en mms en dat ik naar www.vodafone.nl/startup moet gaan. Dit heb ik gedaan en de stappen doorlopen. Echter heb ik nog steeds geen internet. Wat gaat er mis!? ik wordt er gek van! Het lijkt me niet de bedoeling dat ik inmiddels al vanaf woensdag zonder internet zit omdat ik mijn abbonement verlengt heb.

Gr,

Lotte
Lottes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
gelukt! Sorry, ik heb ergens overheen gekeken! De instellingen van mijn oude toestel waren meegenomen en die moest ik verwijderen.

Gr, Lotte
manonvv85

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Per 24-11-2014 is mijn abonnement omgezet naar een sim only, de so smart 500. Heb nu alleen geen internet meer. Ik kan wel bellen en smsen, maar mijn internet werkt niet meer vanuit mijn bundel. Wifi uiteraard wel. Waar ligt dit aan?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @manonvv85 ,

Ben je geswitcht van soort SIM? Neem eens voor de zekerheid contact op met de klantenservice het kan zo zijn dat er toch en knop omgedraaid moet worden zodat je internet actief is. www.vodafone.nl/support/contact/
manonvv85

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt! Heb de klantenservice gebeld. Gewoon een kwestie van telefoon uit en mn sim er even 10min uit te halen. Daarna weer aangezet en alles werkt weer prima! Wie had gedacht dat t zo makkelijk was..
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi

Haha, dat idee had ik nog... Maar dacht dat er iets nog aan het abonnement geactiveerd moest worden. Nou dan weet ik in ieder geval voor de volgende keer wat (waarschijnlijk) de oplossing is :P!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Fijn dat het is opgelost.
Ik heb het onderwerp van dit Topic even aangepast, zodat andere gebruikers met hetzelfde probleem dit gemakkelijker terug kunnen vinden.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic