Alessandro2307

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verwijderde (gedelete) foto's terughalen uit je toestel

Help ik heb gisteren mijn map foto's op mijn galaxy note 3 weggegooid. Kan ik deze nog op een of andere manier terug krijgen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Allesandro, er zijn misschien mogelijkheden ja. Als je via software iets op geheugen wist (bv op je harde schijf, SD kaart, telefoon, etc) dan wordt het meestal niet direct verwijderd. Het is niet zo dat je computer elke 0 of 1 aan data op die schijf weer op 0 zet en de foto zo écht verwijderd. Wat je besturingssysteem meestal doet is simpwelweg aangeven dat de ruimte waar die foto staat overschreven mag worden door iets anders. In de praktijk betekent dat dus dat een foto pas echt helemaal weg is zodra er iets anders overheen geschreven is.

De belangrijkste tip die ik je kan geven is dan ook: stop onmiddellijk met het gebruiken van je telefoon. Elke keer dat je je telefoon gebruikt loop je het risico dat er iets over je foto's heen geschreven wordt.

Je kunt proberen ze te herstellen met een recovery programma. Ik heb het persoonlijk nog nooit hoeven doen, dus een specifiek programma kan ik je niet aanraden helaas. Misschien dat een andere gebruiker je wel tips geven. Ik heb daarom je topictitel iets specifieker gemaakt, hopelijk heeft er iemand ervaring!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Allesandro, er zijn misschien mogelijkheden ja. Als je via software iets op geheugen wist (bv op je harde schijf, SD kaart, telefoon, etc) dan wordt het meestal niet direct verwijderd. Het is niet zo dat je computer elke 0 of 1 aan data op die schijf weer op 0 zet en de foto zo écht verwijderd. Wat je besturingssysteem meestal doet is simpwelweg aangeven dat de ruimte waar die foto staat overschreven mag worden door iets anders. In de praktijk betekent dat dus dat een foto pas echt helemaal weg is zodra er iets anders overheen geschreven is.

De belangrijkste tip die ik je kan geven is dan ook: stop onmiddellijk met het gebruiken van je telefoon. Elke keer dat je je telefoon gebruikt loop je het risico dat er iets over je foto's heen geschreven wordt.

Je kunt proberen ze te herstellen met een recovery programma. Ik heb het persoonlijk nog nooit hoeven doen, dus een specifiek programma kan ik je niet aanraden helaas. Misschien dat een andere gebruiker je wel tips geven. Ik heb daarom je topictitel iets specifieker gemaakt, hopelijk heeft er iemand ervaring!
Alessandro2307
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor de info BasT.

Wie heeft er ervaring met een recovery programma. Of heeft de gouden tip om mijn foto's terug te krijgen .
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Alessandro,

Ik hoop dat je kennis van de Engelse taal goed is. En dat je zorgvuldig alle aanwijzingen en instructies wilt opvolgen die op de volgende tech-website (van As Of Tech.com) worden gegeven, inzake de recovery van per ongeluk "verwijderde" foto's bij het Android besturingssysteem. Ik hoop dat je de vetgedrukte instructie van Vodafone Moderator Bas hebt opgevolgd.

Weblink naar de website As Of Tech.com met de instructies voor de recovery van "verwijderde" foto' s: http://www.asoftech.com/articles/recover-photos-videos-samsung-galaxy.html

Het artikel is getiteld: "Android photo recovery software for Samsung Galaxy photo video recovery"

Heel zorgvuldig alle stappen, adviezen en instructies uit dat artikel opvolgen. Zoals uit dat artikel duidelijk blijkt, dien je het recovery-software-programma te downloaden naar je desktop-computer of laptop-computer. En dus niet naar je smartphone of tablet (één miljoen uitroeptekens om dat te benadrukken).

Daarna de allerbelangrijkste leefregel ooit opvolgen:
Gij zult van alle data op uw Samsung-toestellen altijd wekelijks een volledige back-up maken ! Tenminste één keer per week. Bij voorkeur vaker.

Ik houd mij al heel lang aan die leefregel. Nooit geen problemen met verloren gewaande foto's, documenten of muziekbestanden, etcetera.

Laat even weten of het je gelukt is. Dan heb ik niet voor niets een hele zondagmiddag aan het zoeken naar de voor jou geschikte informatie besteed :-}

Succes !


Netwerker
gadzxcv

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor zover ik weet, kun je nog steeds herstellen van verloren data android voordat ze werden overschreven door nieuwe gegevens, zou een androïde data recovery ze terug te krijgen zonder enige back-upbestand, maakt niet uit wat voor soort redenen waarom je ze kwijt.
https://www.coolmuster.com/lab-fone-for-android.html
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi gadzxcv,

Klopt bestanden die nog niet zijn overschreven zijn kunnen via een recovery programma opgehaald worden!

Als voorbeeld een USB stick waarbij je alle documenten wist staan ze er eigenlijk nog steeds op, via een recovery programma zijn de bestanden weer op te halen.
sdyu

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een android data backup app kon alles van uw telefoon naar de computer, moet u uw telefoon aansluiten op de computer en start de app, dan zou de app uw telefoon gegevens automatisch te detecteren, kunt u selecteren en laat de foto's die u wilt back-up.
https://www.android-file-manager.com/
Anonymous
Niet van toepassing
Is het nog gelukt met bovenstaande tips gadzxcv
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Alessandro2307

Staat ze niet toevallig op uw Google Photo's? vaak hebben mensen deze software aanstaan, zonder dat ze het weten.

dit kan u zien onder https://photos.google.com/ en daar vervolgens inloggen met uw gmail account.

Recuva kan vaak dit probleem oplossen, zie hier de handleiding.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten en gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic