Blikker

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verschillend IMEI nummer op de doos of bon

Mij is verteld dat de Samsung Galaxy Note 4 die Vodafone verkoopt twee verschillende IMEI nummers heeft. De ene staat op de doos en op de bon, de andere staat in de telefoon zelf.
Dit lijkt mij onrealistisch, maar is er iemand die weet hoe dit zit?

Vriendelijke groet,
Bkr
4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Blikker ,

Als jij *#06# intypt bij het de bel app krijg je gewoon je echte IMEI nummer in beeld. Je kunt ook door de achterklep te openen en de batterij eruit te halen op en witte sticker en IMEI nummer vinden.
Dan heb je de officiële :).
Blikker
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel voor je antwoord. Ik heb beide opties gedaan, en die IMEI nummers waren hetzelfde. Echter, deze IMEI nummers waren verschillend ten opzichte van het IMEI nummer dat op de bon én doos staat. Mijn vraag is dus niet zozeer hoe je achter het IMEI nummer kunt komen, maar of het mogelijk is dat een telefoon zonder dual sim 2 IMEI nummers heeft, namelijk een zogenoemde gang 1 en gang 2.
Kardinaal

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mag ik hier even op inhaken, Ik heb dit even gecontroleerd maar idd het Imei nummer op de doos is anders als op de telefoon, als ik het goed heb werkt de vodafone garant verzekering op Imei nummer.. Het lijkt mij dat het nummer op de doos is gebruikt voor de invoer van de verzekering (doos was verzegeld namelijk) Wat gebeurt er als ik nu mijn telefoon met eventuele schade verstuur naar Danyfix en hun controleren het Imei nummer?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @Blikker en @Kardinaal Dit wil ik graag even nader bekijken. Kunnen jullie me een privébericht sturen met het ordernummer, 06-nr, naam, adres en e-mailadres? Dan kan ik hier verder onderzoek naar doen. In ieder geval bedankt voor het signaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic