chris86

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verschil red essential vodafone en phone house

Goedemorgen

graag wilde ik met jullie van gedachte wisselen over het afsluiten van een red essential contract voor 2 jaar met een 5s 16gb. Bij jullie zou het contract mij komen op € 50 / mnd met een eenmalig bijbetaling van €95,=. Hetzelfde contract kan ik bij een the Phonehouse afsluiten voor € 40,- /mnd en een eenmalige bijdrage van € 80,=.

Vanwaar dit grote verschil in de aanbiedingen? Ik zou toch aannnemen dat de eerste aanbieder, vodafone in deze, een beter aanbod zou ten toon spreiden dan een tussenpersoon. Graag verneem ik jullie recite in deze per mail dan wel per telefoon. We zijn al jaren zeer goede klant bij vodafone dus ben beniewud naar uw reactie en evt tegen aanbod.

Christian


1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Christian,

Iedere aanbieder van mobiele abonnementen is in Nederland vrij om zijn eigen prijzen te bepalen.
Vodafone en The Phone House zijn zowel elkaars partners, als elkaars concurrenten.
Beiden verkopen abonnementen van Vodafone. En beiden mogen zelf de tarieven bepalen die zij voor deze abonnementen en smartphones in rekening brengen.

Voor The Phone House is "het scoren van extra omzet" net even belangrijker dan voor mega-bedrijf Vodafone.
Vodafone heeft maandelijks toch wel een voortdurende cash-flow van alle mobiele abonnees.
Daarom doet The Phone House (en andere partners / concurrenten van Vodafone) vaak scherpere aanbiedingen.

Het zou ook niet goed zijn als alle Vodafone abonnementen tegen dezelfde prijzen verkocht zouden worden.
Dan zou er immers sprake zijn van prijs-afspraken. En kartel-vorming. En dat is verboden in Nederland.

Laat Vodafone maar lekker concurreren met de Phone House en andere concurrenten.
En sluit je nieuwe abonnement / verlengings-abonnement gewoon af bij de scherpste aanbieder.

Sympathie voor Vodafone hoef je niet te hebben hoor. De omzet van dit mega-bedrijf is gigantisch. Ook als jij je Vodafone Red Essential-abonnement afsluit bij The Phone House.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic