ronaldk

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Verschil abonnement en tegoed internet in app

Goedemiddag,

Vanwege de nieuwe app lancering eens door de nieuwe app lopen grasduinen. Daarbij viel bij mij iets op: Onder "profiel" zie je je abonnementsgegevens. In mijn geval zou het een RED Essential met 400minuten, SMS onbeperkt en 500mb moeten zijn. Dit abbo is in het najaar van 2013 afgesloten. Onder profiel staat nu: 400 minuten, SMS onbeperkt, 1 GB 30Mbps. Ter controle even bij tegoed gekeken: Daar staat netjes 500 mb aangegeven. Dus een discrepantie in de gegevens.

Dit geeft een aantal opties:
- Een vermoeden: Vodafone heeft een verrassing voor bestaande RED-Essential-klanten door de bundel met 500mb te verhogen. En hebben dit nog niet naar buiten gebracht;

- Of is het een administratieve "oplossing"? Door wel het oude abbo te hernoemen naar de nieuwe vorm. Dan via een "blox" of administratieve regel het aantal Mb's af te knijpen.

Hebben meer mensen dit? En kan anders iemand van de mods aangeven wat meer bij de waarheid ligt: de verrassing of de administratieve oplossing? Ik heb nu geen problemen. Ik zal niet over de grens van 500 Mb gaan maar toch...

Groet Ronald.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ronaldk
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Vandaag antwoord gekregen via de chatfunctie. Het is een fout in de nieuwe app. Deze geeft niet de juiste gegevens aan. Alleen de my Vodafone webpagina zal de juiste gegevens weergeven. Het is in ieder geval een duidelijk antwoord.

Groet Ronald.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Ronald, ik vermoed nog een derde optie 😉 Het zou goed kunnen dat de app een verkeerde naam weergeeft. Dat is geen administratieve oplossing maar waarschijnlijk gewoon een foutje bij het ingeven van de namen van abonnementen. Zou je dit bij de klantenservice aan willen geven? Bv op twitter of facebook? Kijken we hoe de vork nu precies aan de steel zit en herstellen datgene dat niet klopt.
ronaldk
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Dat is inderdaad ook nog een optie. Niet aangedacht.

Ik zal eens contact opnemen met de klantenservice.... nu komt de grap: Niet via Facebook of Twitter. Daar heb ik niet zo heelveel mee. Zal wel een mail sturen naar de klantenservice of een poging ondernemen via de chatfunctie. Ik mag aannemen dat via de chat het ook geregeld kan worden. Gaat mogelijk wel goed komen 😉

@BasT op twitter vraagt een gebruiker Melvin het zich ookal af:

Melvin Regeer@MelvinRegeer · 24 min.
@vodafoneNL hallo, op mijn vodafone app staat dat ik bij mijn tegoed 500mb heb maar bij mijn abbo staat 1000 wat heb ik nu?

Antwoord "vodafone Webcare in de persoon van AG":
Vodafone Webcare@vodafoneNL · 15 min.
@MelvinRegeer De 1GB is vaak verdeeld in 2 delen. 1 deel zie je bij je abonnement en het andere deel staat bij je extra's ^AG

Een beetje apart antwoord vind je ook niet. Volgens mij heeft AG de vraag helemaal niet begrepen. Want Melvin heeft de vraag:

Melvin Regeer@MelvinRegeer · 15 min
@vodafoneNL maar heb ik nu wel of niet 1000mb? Want als ik nu over de 500mbga moet ik bijbetalen toch?

Het volgende bericht van Webcare is dat het nagekeken moet worden. Goed, geef dan niet eerst het flut-antwoord maar het antwoord zoals jij hebt gedaan. Dat helpt een stuk meer, dan weet de klant waar hij/zij aan toe is.

Ik ga contact zoeken met de klantenservice....

Groet Ronald.
ronaldk
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Vandaag antwoord gekregen via de chatfunctie. Het is een fout in de nieuwe app. Deze geeft niet de juiste gegevens aan. Alleen de my Vodafone webpagina zal de juiste gegevens weergeven. Het is in ieder geval een duidelijk antwoord.

Groet Ronald.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic