DavidBPrins

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vermeende SMS dienst 8887 Messagebird

Hallo,

zijn er hier ervaringsdeskundigen welke mij kunnen informeren over vermeende SMS dienst 8887 Messagebird?
Ik krijg maar geen juiste antwoorden of misschien stel ik de verkeerde vragen :$
Ik zou hier graag van willen weten:


  • Hoe komt een overeenkomst met een dergelijke partij tot stand?
  • Waaruit bestaat de dienstverlening?
  • Hoe zit dat met de betaling c.q incasso?
alvast bedankt,
Groet,
David

9 Reacties 9
DavidBPrins
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Aanvullend op dit bericht kwam ik volgende bericht tegen en vraag mij af wat nou wanneer van toepassing is?
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2017/frauduleuze-apps-smeren-ongemerkt-sms-diensten-aan
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi David,
Is eigenlijk best een beetje lastig om daarop diep in te gaan.
Maar ik zal je proberen te helpen:


  • Hoe komt een overeenkomst met een dergelijke partij tot stand?
  • Waaruit bestaat de dienstverlening?
  • Hoe zit dat met de betaling c.q incasso?

1) Vaak door een sms dienst en/of in-aankopen via een APP op je mobiel. Dat is verschillend en soms zijn er bedrijven die het niet melden en dan zit je opeens aan een abonnement vast met je APP. Komt overigens vaker voor bij Android telefoons dan bij iPhone.
2) Het zijn verschillende bedrijven die zich aansluiten bij Messagebird dus er valt op dit moment niet zo makkelijk aan te geven waaruit de dienstverlening bestaat. Soms is dit een abonnement voor een APP of soms eenmalig een smsje van een goed doel (als die daaraan mee doen en van hun diensten gebruik maken). Dat is echt APP / Gebruik afhangelijk.
3) Dit soort bedrijven hebben afspraken met mobiele providers en/of Google dat het afgeschreven mag worden via je telefoonrekening. Dat is dus ook weer heel verschillend en ligt er maar net aan wat voor dienst je hebt gebruikt.

En om heel eerlijk te zijn geef je zelf al een heel goed antwoord met de URL. Is een heel mooi verhaal van de consumentenbond. Wil je inzicht & beheer van een mobiele betaling, kijk dan eens op www.payinfo.nl. Hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd 🙂
DavidBPrins
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Energieboy(topnaam overigens :)),

ik snap je reactie en dank daarvoor.

Echter volgens de richtlijnen van de rijksoverheid mag het niet om aangegeven wijze zie onder deze link:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/ongewenste-sms-diensten
Regels voor aanbieders betaalde sms-diensten
De belangrijkste regels voor aanbieders van betaalde sms-diensten zijn:

  • U moet een klacht indienen bij de provider over ongewilde sms-diensten. De provider moet de klacht onderzoeken. Is de klacht ongegrond? Dan mag uw telefoonaanbieder u afsluiten als u de rekening voor de sms-dienst niet betaalt.
  • Vooraf moet u alle informatie krijgen over een sms-dienst. Zo kunt u bepalen of u deze dienst echt wilt. Geeft een aanbieder van een sms-dienst niet alle informatie? Dan hoeft u de rekening niet te betalen voor deze sms-dienst. Een telefoonaanbieder mag u dan niet afsluiten.
  • Kost de sms-dienst meer dan € 1,50? Dan moet de telefoonaanbieder aantonen dat u uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening. U moet een abonnement kunnen afsluiten waarbij u geen sms-diensten kunt afnemen. Telefoonaanbieders moeten u deze optie gratis bieden. Deze plicht geldt voor alle abonnementen en voor prepaid.
  • U kunt de optie om sms-diensten af te nemen altijd gratis laten blokkeren door uw provider.
toch bedankt maar ik wil dit verder helder hebben?





Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Wow, daar komt nog een heel verhaal achteraan 😉
En bedankt voor je compliment over mijn Nick Name 😄

Maar je hebt gelijk dat je hier opheldering over wil hebben, dat geloof ik wel. Het vervlende is dat ik niet bij Vodafone werk en ook niet even kan inzien hoe of wat, maar dat begrijp je wel 😛 . Ik hoop dat er snel iemand van Vodafone langs komt die je verder kan helpen. Je hebt mijn interesse in ieder geval warm gemaakt en wil er nu ook wel iets meer over weten.

Succes in ieder en maar even wachten op Vodafone.
DavidBPrins
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Tja helaas krijg ik alleen zeer onkundige antwoorden vanuit klantenservice: l etterlijke woorden ...5% van onze klachten gaat hierover meneer en wij moeten meteen doorverwijzen naar klachtenservice.

dan krijg je dit:

Beste Meneer ,
Je verzoek met nummer 7642072 is afgehandeld. We hebben alles opgeslagen, dus je kunt de gegevens nog bekijken via My Vodafone. We hopen dat we je goed hebben geholpen.

Ik leg zojuist een medewerkster neer van het vermeende bedrijf messagbird B.V. ,Baarsjesweg 286HS, 1058 AE gevestigd in Amsterdam waarmee vermeende overeenkomst zou zijn afgeloten ( derden partij waar ik naar verwezen ben door Vodafone). Meisje zegt : ik krijg hier echt buikpijn van en wij willen hier ook vanaf maar u moet weer naar Vodafone.....sorry sorry.

Ik wil helderheid en ook voor anderen. Dit soort praktijken is niet goed ook niet voor Vodafone.



DavidBPrins
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@ moderator waarom wordt eigenlijk een topic gesloten?

sms naar 3849, niet gesmst wel kosten betalen......
de werkelijke informatie hoe e.a is gegaan ontbreekt nu voor de lezer in de community

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

DavidBPrins, dat staat uitgelegd op https://forum.vodafone.nl/t5/Tips-Tricks/De-huisregels-van-het-Forum/td-p/242069

Onze community kan je hier helaas niet verder mee helpen. Dit verloopt via onze klachtenafdeling. Het topic wordt dus wederom gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic