Sanderpv4

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlenging waar blijft mijn geweldig nieuw aanbod met hoge kortingen?

Jullie bieden vaste klanten bij een verlenging hoge kortingen aan. Wat houd dit dan in?
 
Gister telefonisch contact gehad. En mijn aanbod was hetzelfde als bij nieuwe klanten.

Er kon alleen korting gegeven worden op het nieuwe toestel. En omdat deze al gratis is bij een abbo ...

Ik wil de Samsung S3. 200min/500 mb.

Waar zijn jullie geweldige hoge kortingen?
Wanneer jullie geen 50 procent korting geven zijn jullie ook haast dubbel zo duur :). Leuke verkoop truc.

Het leveren van een toestel 5 tot 10 werkdagen. Ook ontzettend lang!
14 Reacties 14
AmandaZw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sterker nog, je wordt benadeeld als bestaande klant. Ik wou via Typhone mijn abo verlengen. Hetzelfde toestel kost als bestaande klant maar liefst 70 euro meer dan voor een nieuwe klant. Bijna het dubbele! En wat zegt Typhone hierover: ' Helaas geven de providers tegenwoordig lagere vergoedingen bij verlengingsabonnementen dan bij nieuwe abonnementen.'  Een klein eigen onderzoekje onder andere providers laat zien dat Vodafone de enige lijkt te zijn. Zijn ze zo arrogant dat ze denken dat klanten toch wel blijven?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Amanda,
 
ben je al eens een Vodafone winkel binnengelopen met dezelfde vraag?
 
Dan had je namelijk gezien dat bij Vodafone de prijs voor een toestel bij een nieuw abonnement gelijk is aan de prijs van een toestel bij een verlenging van je abonnement.
 
Geen verschil dus. Ook wel logisch op zich, aangezien Vodafone blij is met iedere klant; of je nu nieuw bij ons binnekomt of juist al langer bij ons bent, we waarderen je in beide gevallen
 
Als jij bij Typhone dat verschil wel merkt, dan is het dus NIET Vodafone die jou benadeelt, aangezien je bij Vodafone zelf wel dezelfde aanbieding krijgt. Wie jou dan wel benadeelt in dat geval, mag je zelf dan invullen 😉
 
Ik hoop dat ik je hiermee wat duidelijkheid heb kunnen geven.
Yvonne37

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik netto, vandaag gebeld voor die geweldige aanbieding nou niks dus, en dan kan die meneer wel zeggen dat ze blij zijn met elke klant nieuw of bestaand maar ik vind dat je de vaste klanten toch wel een extra korting kunt geven als ze hun abbo verlengen. Ben zelf al ruim 3 jaar klant en het bevalt me prima maar ik ga nu toch op zoek naar wat anders, en dan word er gezegd maar we hebben een uitstekende dekking oké dat is zo maar die heeft KPN ook.    Dus Vodafone ga maar eens wat beter met je bestaande klanten om dan hou je ze ook..
nielsvanharen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De telecom mark zit nu eenmaal zo in elkaar. Ik heb me laten vertellen dat telecom providers erg veel baat hebben bij een groter marktaandeel. Een bestaande klant is al onderdeel van het marktaandeel en daardoor minder interessant om deze te voorzien van hoge kortingen aangezien zij  waarschijnlijk niet snel overstappen want
 
Klanten willen hun nummer behouden en vinden dat een rompslomp om over te zetten
Vaak moeten nieuwe klanten administratiekosten betalen, die betalen ze bij verlenging niet.
Klanten zijn in de veronderstelling dat het bereik of de service bij een andere aanbieder vast heel slecht is (hoor ik vaak)
 
Om het marktaandeel te vergroten moet je klanten winnen, de beste manier omdat te doen is met kortingen gooien bij vooral nieuwe abonnementen. Dit doen vrijwel alle telecom aanbieders. Wanneer je bij vodafone of een tmobile etc direct verlengd heb je nog weleens kans dat je dezelfde aanbieding krijgt(maar zeker geen betere) als nieuwe klanten. 3rd party shops zoals belcompany/phonehouse/typhoon krijgen provisie voor elke verkocht abonnement, die is voor nieuwe klanten groter. Het verschil wordt bij 3rd party shops vaak doorberekent aan de klant.
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Je maakt een heel verhaal ervan dat op zich klopt, op één deelconclusie na: Het zijn dus juist niet de telecomproviders die dit onderscheidt maken, dit doen enkel de 3rd party aanbieders, de losse winkels.
 
Bij Vodafone krijgt een verlengende klant altijd dezelfde aanbieding als een nieuwe klant, dus niet zoals jij stelt dat je "nog wel eens kans hebt op dezelfde aanbieding".....die krijg je altijd bij Vodafone zelf, op internet, via de telefoon en in de Vodafone winkels.
Xposure86

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Achja wat is 200,-.bijbetalen als je je abonnement wilt verlengen en een nieuwe telefoon nodig hebt?
Ben pas klant bij jullie sinds 2008, altijd netjes betaald maar iets extra's kan er niet af.
Jammer maar mij raken jullie kwijt, Want zonder telefoon kan je niet bellen.
rogier80

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet je hoe dit heet?
 
Een wassen neus.
 
Ik deel jouw uitspraak volledig. Het lijkt erop dat je een bijzondere aanbieding ontvangt terwijl je gewoon hetzelfde krijgt als ieder ander....jammer Vodafone
rogier80

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Martin,
 
Als iedereen dezelfde aanbieding krijgt wil ik jullie dan ook vriendelijk verzoeken de volgende tekst van My Vodafone te halen:
 

"Hier vind je de aanbiedingen die speciaal voor jou geselecteerd zijn"
 
Deze zijn dus niet speciaal......ze gelden voor IEDEREEN in Nederland!
 
Zo, dat is eruit.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
rogier80 schreef:
Beste Martin,
 
Als iedereen dezelfde aanbieding krijgt wil ik jullie dan ook vriendelijk verzoeken de volgende tekst van My Vodafone te halen:
 

"Hier vind je de aanbiedingen die speciaal voor jou geselecteerd zijn"
 
Deze zijn dus niet speciaal......ze gelden voor IEDEREEN in Nederland!
 
Zo, dat is eruit.
Ik ben blij dat je dat er uit hebt kunnen gooien, ben ik toch je van dienst geweest 😉
 
Maar ik heb het helemaal niet over MyVodafone gehad, ik reageerde op de stelling dat Vodafone nieuwe abonnees een voorkeursbehandeling zou geven boven bestaande abonnees. En dat is dus niet aan de orde.
 
Hetgeen waar jij het over hebt is een ander onderwerp en mijn antwoord heeft daar dus niet mee te maken.
 
Om dan toch nog even in te gaan op hetgeen jij meldt;  
Er staat niet dat het een speciale aanbieding voor jou is is, er staat dat het een aanbieding speciaal voor jou geselecteerd is (Let op de plaats van het woord "speciaal").
 
Dat mag dan hetzelfde lijken, het is het niet; Bij een speciale aanbieding voor jou zou je inderdaad mogen denken aan iets dat anderen niet aangeboden krijgen. Maar bij een aanbieding die speciaal voor jou geselecteerd is, heeft men het over deals die voor jou mogelijk interessant zouden kunnen zijn. Als Vodafone bijvoorbeeld weet dat jij al 8 jaar lang altijd een top-toestel heeft, hoeven ze je heeb Nokia C1 als aanbieding toe te sturen. Als Vodafone bijvoorbeeld weet dat jij altijd een grote belbundel hebt, hoeven ze jou geen Vodafone Scherp abonnement aan te bieden. Etc.
 
Ik hoop dat je nu ook ziet dat er een verschil zit tussen de ene opmerking en de andere en dat hetgeen er geschreven staat iets anders is dan hoe het bij jou is overgekomen.
MichaelBoode

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus als je als vodafone klant een verlenging wilt, kan je beter bij derde partijen kijken dan de telecomaanbieder zelf?
 
Het lijkt me nogal krom qua klantvriendelijkheid, maar dat kan aan mij liggen..
 
Echter mijn vraag zou dan worden: Waarom zou ik bij vodafone mijn abonnement verlengen als qua aantrekkelijkheid het derde partijen zijn die het aantrekkelijk maken?
 
Hoe kan het dat een derde partij een zelfde toestel (bijvoorbeeld een samsung note II) met een vergelijkbaar abonnement bij merk x gratis kan aanbieden en bij vodafone niet? Dat lijkt me toch niet geheel aan de derde partij.
 
Met vriendelijke groet,
 
Michael
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
MichaelBoode schreef:
Dus als je als vodafone klant een verlenging wilt, kan je beter bij derde partijen kijken dan de telecomaanbieder zelf?
 
Het lijkt me nogal krom qua klantvriendelijkheid, maar dat kan aan mij liggen..
 
 
Met vriendelijke groet,
 
Michael
Nee. het is exact omgekeerd: Als je bij die partijen een nieuw abonnement af wilt sluiten, lokken ze je met een zeer scherpe aanbieding. Wanneer je na je eerste contractperiode weer bij ze aanklopt om te verlengen, is de aanbieding plots niet zo scherp meer, sterker nog, het kan zelfs nadelig zijn.
Oftewel: ze hebben zeer veel interesse om je als nieuwe klant binnen te halen, daarna ben je niet meer zo interessant voor ze.
 
Bij Vodafone daarentegen is dat verschil er niet. We waarderen iedere klant, of je nu voor het eerst bij ons binnenkomt, of voor de 5e keer verlengt.
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Dat is wel erg jammer, er staat ook op vodafone hoge korting op je telefoon of hoge korting op je abbonement, dit blijkt dus niet eens te kloppen, wat ik wel mooi vind is dat iedere aanbieding gelijk blijft voor nieuwe klanten, alleen vervelend voor bestaande abbonementen die al jaren klant zijn of verwachten dat je een gratis telefoon krijgt bijvoorbeeld Bel+sms+web Altijd 1Gb dat je daarbij de S3 gratis krijg bij verlenging, nu is het dus zo dat je hem dus niet gratis krijgt en bij een derde partiij kan je dit dus wel
 

Nou ik kan dus nu verlengen, maar een persoonlijk nieuw aanbod met hoge korting voor telefoon of abbonement, maar nee hoor, je krijgt helemaal geen hoge korting op je abbonement of hoge korting op je telefoon

EDIT, Wat ik hierboven heb gezegt over het persoonlijk nieuw aanbod klopt niet.
Je krijgt wel degelijk korting op je abbonement/telefoon. ikzelf ben dus naar de vodafone winkel gegaan aangezien ik kon verlengen. nu heb ik dus aangezien ik klant waarde F heb(wat het betekent weet ik niet) de telefoon gratis bij Bel+sms+web altijd 1Gb met tijdelijke aanbieding dat je 10Gb krijgt. anders had ik 70 euro mogen betalen, dus mooi dat het toch goed is verlopen
michael9212

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas,
 
Na 6 jaar trouwe klant bij Vodafone weet Vodafone mij nu geen mooie aanbieding te geven om mij als klant te houden. Ik bel niet veel, gebruik gemiddeld data en wil geen Red abonnement aangezien dit voor mij een hoop geld is. SO past meer bij mij. Nu moet ik voor een toptoestel, HTC One of Samsung S4 150 euro bijbetalen. 
 
Aangegeven dat ik dit een hoop geld vindt maar de verkoper wil of kan niets met de prijs doen. Helaas Vodafone, gemiste kans en dus opzoek naar een andere provider.
 
Dus naar de winkel gaan om wat te 'onderhandelen' werkt niet, althans niet in Hoorn.
Juneau

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad heel erg belachelijk dat Vodafone niet z'n best doet om z'n bestaande klanten te behouden. Dit is niet het geval bij andere providers, zoals Tmobile waar er een fikse korting geldt voor abonnementsverlengingen (niet meer dan logisch). De abonnementen voor nieuwe klanten bij Tmobile en Tele2 zijn zelfs goedkoper dan de abonnementen voor het verlengen bij Vodafone! Waarom zou ik dan in hemelsnaam moeten blijven bij Vodafone? Mij zijn ze ook kwijt hoor als klant, ik wacht wel gewoon tot m'n abonnement afloopt en stap dan mooi over naar Tmobile of Tele2. 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic