Nspoor

Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Verlenging niet correct in 2e bevestiging

Verlenging gedaan voor 18 euro per maand

Komt in bevestiging binnen als 18 euro per maand

 

 In bevestiging daarna ineens 23 euro per maand. Dat gaan we natuurlijk niet accepteren. 

 

Welke medewerker is de korting ivm ziggo vergeten??

 

Leuk in iedere mail de knop chat.. Maar die werkt niet. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Nspoor
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels contact met de klantenservice. Er schijnt al maanden een issue te zijn hiermee.. en communicatie op de website en/of community over deze systeemfout met uitleg zou wenselijk zijn. Klantenservice wordt plat gebeld over deze fout.

 

soms is communicatie het toverwoord

 

 

Verklaard niet waarom mijn nummer ca een half uur afgesloten is geweest.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Nspoor, goedemorgen. 

Wat leuk dat je je abonnement hebt verlengd. Je geeft zelf aan dat er iemand gisteravond handmatig iets moet hebben aangepast. Deze aanname wil ik graag eerst even rechtzetten. De bestelling is automatisch geplaatst en doorgelopen als weborder. Hier is geen medewerker aan te pas geweest.

Wat betreft de Gratis Extra's. Hetgeen @Energieboy aangeeft klopt.  De korting van € 5,- per maand is geen contractuele korting, maar een additionele korting die je krijgt als je Vodafone en Ziggo combineert. Deze additionele korting komt te vervallen als je bijvoorbeeld besluit om je Ziggo abonnement op te zeggen. Om deze reden staat deze korting niet op je contract. Het betreft namelijk een korting met (aanvullende) voorwaarden. Dit is altijd al zo geweest en betreft dus geen systeemfout. 

Het enige wat in deze situatie een systeemfout is, is dat je communicatie hebt gekregen dat de Gratis Extra's zijn vervallen. Dat zou namelijk niet het geval moeten zijn als jij je abonnement verlengd. Het systeem zou dan niet opnieuw moeten ''zoeken'' of er op jouw adres zowel een Vodafone als Ziggo abonnement afgenomen wordt. Dit is ook hetgeen wat voor extra verwarring zorgt en wat bij ons op dit moment bekend is. 

Je nieuwe abonnement is al ingegaan en ook de additionele korting staat hier actief. Je krijgt dus zeker jouw extra korting van € 5,- per maand + verdubbeling van je mobiele data aan de Vodafone kant. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @Nspoor 
Eigenlijk begrijp ik niet dat jij hier deze vraag stelt 😁🤭. Je bent hier al zo lang 🫣 op de community dat ik wel had verwacht dat je weet dat je VodafoneZiggo combinatie korting NOOIT op je contract staat. Deze krijg je wanneer Vodafone en Ziggo een controle hebben gedaan op je adres gegevens en dan pas krijg je deze korting. Dit is gedaan om te voorkomen dat wanneer je weg zou gaan bij Ziggo, je nog wel deze korting krijgt. Dus die 5,- euro zie je straks wel op je factuur als korting, maar niet op je contract. 

Niets aan de hand, even wachten op je eerste nieuwe factuur. 

Nspoor
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Op de bestelling staat het wel vermeld

Op contract niet.  Contract is leidend. 

 

Ga zo wel bellen en desnoods herroepen 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Je kan gerust bellen, maar je weet ook dat ze deze informatie niet op je contract zetten, net zoals ze dat niet bij Ziggo doen. Op je contract staat gewoon het normale tarief en als je beide hebt dan krijg je VodafoneZiggo combinatie korting. Dit is gedaan omdat het mogelijk is dat je stopt met Ziggo en dan kunnen ze ook direct je korting stop zetten. 

Daarnaast zal @Cecilia het bevestigen, dan hoef je ook niet te bellen. 

Nspoor
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Energieboy  waarom krijg ik dan net een sms dat mijn ziggo abbonement niet meer op mijn adres staat.. 

check zo ook mijn ziggo om te zien of de exra's verwijderd zijn... of het hele abbo want dat sturen ze in een sms

 

 

Contract verlenging 2021 erbij gepakt en daar staat het wel vermeld met de korting. dus je verhaal gaat niet op.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Je adres gegevens worden, bij het aangaan van een nieuw contract (ook verlening), opnieuw gecontroleerd door Vodafone en Ziggo. Als er maar een kleine fout in je adres staat, dan vervalt je VodafoneZiggo combinatie korting. Controleren doet VodafoneZiggo op de achtergrond en ik weet niet waarom je nu een melding krijgt waarom je adres niet klopt. Hierover kan Cecilia je meer uitleg over geven.

Maar een controle gaat altijd automatisch en komt 9 van de 10x wel goed en verloopt de combinatie voordeel z'n normale weg en krijg je wat je zou moeten krijgen. 

Nspoor
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Er is iemand handmatig mee bezig geweest gisteravond.. en die sms komt niet voor niets

 

adres klopt, huisnummer klopt, postcode klopt, email adres klopt.

 

bestelling

 

order.jpg

bevestiging

contract.jpg

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Als je gegevens kloppen dan hoef je daar ook geen zorgen om te maken, je ziet op de eerst volgende factuur je korting dan ook wel weer staan (normaal gesproken wel). Wel rekening mee houden dat je factuur een beetje anders loopt dan normaal, zie deze informatie

"Heb je je abonnement verlengd of gewijzigd en is dat ingegaan, of heb je een BloX geactiveerd? Dan zie je de nieuwe kosten terug op de eerstvolgende factuur, of op de factuur erna. Sommige kosten betaal je 'naar rato'. Dit betekent dat je voor een gedeelte van de maand betaalt. Je hoeft je geen zorgen te maken over dubbele kosten!"


Bestelling is wat je krijgt, zoals Vodafone dit met je afspreekt. Bevestiging is je contract (of hoe je het wilt zien) en daar kan deze korting niet op worden opgenomen, zoals ik eerder omschreef. Maar ik laat het verder aan Cecilia over, die is van Vodafone en kan het je bevestigen vanuit Vodafone. 

Nspoor
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels contact met de klantenservice. Er schijnt al maanden een issue te zijn hiermee.. en communicatie op de website en/of community over deze systeemfout met uitleg zou wenselijk zijn. Klantenservice wordt plat gebeld over deze fout.

 

soms is communicatie het toverwoord

 

 

Verklaard niet waarom mijn nummer ca een half uur afgesloten is geweest.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Nou, dan ben ik helemaal benieuwd naar het antwoord van @Cecilia 
Dit is niet de uitleg die mij is gegeven over VodafoneZiggo korting (misschien dat er een systeem fout is met het versturen van sms berichten, dat kan). Maar daar begon je deze topic niet over, het ging over het niet vermelden van je combinatie voordeel. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Nspoor, goedemorgen. 

Wat leuk dat je je abonnement hebt verlengd. Je geeft zelf aan dat er iemand gisteravond handmatig iets moet hebben aangepast. Deze aanname wil ik graag eerst even rechtzetten. De bestelling is automatisch geplaatst en doorgelopen als weborder. Hier is geen medewerker aan te pas geweest.

Wat betreft de Gratis Extra's. Hetgeen @Energieboy aangeeft klopt.  De korting van € 5,- per maand is geen contractuele korting, maar een additionele korting die je krijgt als je Vodafone en Ziggo combineert. Deze additionele korting komt te vervallen als je bijvoorbeeld besluit om je Ziggo abonnement op te zeggen. Om deze reden staat deze korting niet op je contract. Het betreft namelijk een korting met (aanvullende) voorwaarden. Dit is altijd al zo geweest en betreft dus geen systeemfout. 

Het enige wat in deze situatie een systeemfout is, is dat je communicatie hebt gekregen dat de Gratis Extra's zijn vervallen. Dat zou namelijk niet het geval moeten zijn als jij je abonnement verlengd. Het systeem zou dan niet opnieuw moeten ''zoeken'' of er op jouw adres zowel een Vodafone als Ziggo abonnement afgenomen wordt. Dit is ook hetgeen wat voor extra verwarring zorgt en wat bij ons op dit moment bekend is. 

Je nieuwe abonnement is al ingegaan en ook de additionele korting staat hier actief. Je krijgt dus zeker jouw extra korting van € 5,- per maand + verdubbeling van je mobiele data aan de Vodafone kant. 

Nspoor
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia dank je voor de uitleg. Ik had het vergeleken met contract 2021 en daar stond dus wel de prijs incl de ziggo korting.

Klantenservice gaf aan is al maanden een bekend issue. Wellicht een topic / artikel hierover handig voor meer vragen stellers.

 

Tevens kon men niet verklaren waarom ik korte tijd afgesloten was van het netwerk (niet te bellen en kon zelf niet bellen).

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Gekke vraag misschien, maar ik zou nu toch eens willen weten over welk bekend issue je het hebt. Gaat het hier over de korting die NIET op het contract staat omschreven? Of gaat het hier ergens anders over? Ik heb mijn contract er ook even bij gepakt, die dateert van 2018, en daar staat geen VodafoneZiggo combinatie voordeel op, wel op de extra mail die ik heb gekregen met de melding dat als je Vodafone en Ziggo klant bent, dat je dan extra korting krijgt. Al in 2018 stond het niet op je contract en bestond deze combinatie korting al wel. Tenminste, op mijn contract staat het niet, laat ik het zo zeggen. Hoe het bij anderen staat, dat kan ik natuurlijk niet weten. Ik ben daarom echt heel erg benieuwd naar welk bekend issue de klantenservice het nu heeft.

Altijd vervelend om even niet bereikbaar te zijn, gelukkig is dat probleem dan opgelost. 
Waarom ik dit eigenlijk zo vraag is meer omdat ik begrijp uit Cecilia haar bericht dat ze van geen issue weet, dat al maanden zo is. Als ze dan precies weet wat voor issue het is dan kan ze het aan de juiste afdeling vragen en kan ze ons misschien iets meer duidelijkheid geven. Ik ben zelf nu ook wel benieuwd en wie weet zijn er straks meer klanten die dit issue probleem heeft en dan is het fijn om deze ook goed in te lichten 🙂 

Nspoor
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Energieboy klantenservice meld het niet juist communiceren wat al maanden speelt.

Helemaal de vage smsjes dat je geen Ziggo klant meer bent gaan nergens over.  Laat staat het afsluiten van een klant. Dit is het 1e jaar in de 4 a 5 verleningen dat het zo een puinhoop is, ook dit erkend de klanteservice. Tevens het feit dat sinds kort (citaat klantenservice) je bestelbevestiging de korting vermeld en het contract niet.

Klantservice erkent hierover te veel telefoontjes te krijgen en heeft meermaals verzocht hierover een artikel online te plaatsen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Duidelijk, ik denk dat Cecilia hier wel wat mee kan. Ben benieuwd en het verbaast me nog altijd dat de klantenservice zegt dat het sinds kort niet klopt met vermeldingen op contract en bestelbevestiging. Maar goed, ik werk gelukkig niet bij Vodafone dus we vragen het maar even aan @Cecilia. Klopt het wat de klantenservice hier zegt tegen Nspoor?

En ja, dat SMS verhaal, dat bevestigd Cecilia wel:
Het enige wat in deze situatie een systeemfout is, is dat je communicatie hebt gekregen dat de Gratis Extra's zijn vervallen. Dat zou namelijk niet het geval moeten zijn als jij je abonnement verlengd. Het systeem zou dan niet opnieuw moeten ''zoeken'' of er op jouw adres zowel een Vodafone als Ziggo abonnement afgenomen wordt. Dit is ook hetgeen wat voor extra verwarring zorgt en wat bij ons op dit moment bekend is. 

Nspoor
topicstarter
Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Energieboy  wat onacceptabel is dat het issue rondom de foute communicatie al maanden aan de gang is 

daarover had eerlijk en open gecommuniceerd moeten worden dat het systeem fouten maakt  (fix ze zou ik zeggen als it'er)

 

En nog meer onacceptabel is afgesloten worden door een verlenging wat ook plaatsgevonden  heeft.

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Nspoor zegt; wat onacceptabel is dat het issue rondom de foute communicatie al maanden aan de gang is
Hoe weet je dit? Omdat 1 iemand van de klantenservice je dit zegt? Met 1 iemand heb je geen goed onderzoek! 

Er is in ieder geval al duidelijk aangegeven door Cecilia; Om deze reden staat deze korting niet op je contract. Het betreft namelijk een korting met (aanvullende) voorwaarden. Dit is altijd al zo geweest en betreft dus geen systeemfout. 

Wie heeft er nu gelijk? 

En dat je even afgesloten bent, dat weet ik niet, dat is waarschijnlijk een slordige fout geweest. De topic begon over de aanpassing die niet zou kloppen in het contract en bevestiging. Dat je bent afgesloten is zeker iets wat Vodafone moet uitzoeken om dit in de toekomst te voorkomen. Ik kan je niet verder helpen, ik laat het verder aan Vodafone. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic