Bigoak

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Verlenging met toestel duurder bij Vodafone

Ik heb tot begin augustus de tijd om te verlengen, maar het eerste aanbod dat Vodafone mij heeft gedaan bevalt me niet. Toestel van ruim een jaar oud die niet veel beter is dan mijn huidige telefoon en iets hogere kosten. Omdat ik geen tijd had toen men mij belde, zou ik een email krijgen met een ander aanbod, maar dat is nu al 3 weken geleden en ik heb nog steeds geen email ontvangen.

Aangezien ik de tijd heb ben ik nu aan het zoeken of er een beter aanbod is, hetzij bij Vodafone, hetzij bij een ander. Gebleken is dat hetzelfde toestel met Vodafone verlenging bij de meeste gsm aanbieders vele malen goedkoper is dan bij Vodafone zelf. In combinatie met het toestel kan dit bijvoorbeeld tot ruim € 200 oplopen voor een 2 jarig contract. Ik zou graag willen weten waarom dit is. Vodafone zal bij de fabrikanten toch een grotere korting kunnen bedingen dan de gsm aanbieders.
7 Reacties 7
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Bigoak,

In Nederland mag iedere aanbieder van smartphone-included-abonnementen gelukkig zelf zijn eigen prijzen bepalen.
Dat bevordert de concurrentie. Webshops / partners van Vodafone kunnen vaak goedkoper werken, doordat zij slechts één lokatie en één magazijn hebben. Dat drukt de kosten voor deze webshops aanzienlijk.
Bovendien zijn die webshops volledig afhankelijk van de commissie die zij van de telecom-providers ontvangen, voor iedere aangebrachte klant. Vaak €30 tot €40 per nieuwe abonnee. Zij moeten dus wel goedkoper zijn dan Vodafone.

Vodafone heeft bijvoorbeeld ook hoge kosten voor zijn Vodafone winkels. En de distributie-kosten voor alle smartphones en overige apparatuur naar die winkels.
En die extra kosten moeten natuurlijk wel worden terug verdiend.

Houd bij jouw keuze ook rekening met de afhandeling van reparatie-verzoeken. En de after-sales-service. En het Thuiswinkel-Waarborg-logo. Dat geeft aan of de webshop consumenten-rechten respecteert. En daarnaar handelt. Dus dat ze jou niet afpoeieren bij problemen.

Succes!

Netwerker
chris86

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is mogelijk mijn contract te verlengen bij jullie. Tijdens een vergelijkingstocht langs diverse shops zijn er diversen die bij de verlenging een lagere toestelprijs voor bijbetaling hanteren dan jullie.

Hoe is dit mogelijk en kan vodafone hier in meegaan?
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @chris86,

Ik zie dat nog niemand gereageerd heeft op je bericht. Heb je het antwoord van Netwerker al gelezen? Hij geeft duidelijk aan wat er allemaal speelt. Je kunt uiteraard ook altijd onze verkoopafdeling benaderen. Wellicht kunnen zij jou een persoonlijk aanbod doen. De verkoopafdeling is telefonisch bereikbaar op telefoonnummer: 0800-0560 van maandag t/m vrijdag van 8.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 09.30 - 18.00 uur.
.
Bigoak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb nu verlengt via een winkelketen, die dus ook overhead hebben als Vodafone. Reparaties worden, net als bij de ICT waarin ik werk, uit besteed. Dus de extra kosten zie ik niet. Ik heb echter gekozen voor de veel mindere kosten bij die winkelketen waar ik tevens mijn overbodige S4 kwijt kan en de Galaxy S6 dus gratis is. Verschil met Vodafone dus ruim € 300. Ik denk dat Vodafone hier iets niet goed doet
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Bigoak

Je kunt daar dus je oude toestel inleveren? Dat kan bij ons ook: www.vodafone.nl/inruildeals.
*moderator edit: url gefixt*
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
ik heb is even gekeken voor de gein wat me s6 doet bij de inruil deal maar de 161 euro wat de site aangeeft lijkt mij niet te kloppen en kan dan best begrijpen dat er dan klanten zijn die elders gaan kijken 😉
Bigoak
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
klopt. Echter krijg ik bij hun ruim 40 euro meer dan bij Vodafone.....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic