Jeroen26

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verlenging cancelen.

Als ik niet tevreden ben met mijn verlenging kan ik deze dan cancellen en terug gaan naar mijn oude abonnement? En wat gebeurt er als ik een andere telefoon bij mijn nieuwe abonnement heb gekregen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Even een kleine toevoeging. Alleen via Friends and Family blijft de korting doorlopen. Via andere kanalen is dit niet. Hierbij eindigt de korting na 12/24 maanden (einde contractduur/abonnementsduur).



Edit: Tenzij er een uitzondering wordt gemaakt!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Jeroen26
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je nog helemaal niets ontvangen, neem dan direct contact op met de klantenservice van Vodafone. Dan kan je deze nog annuleren!

Het is mogelijk om je nieuwe abonnement binnen 14 dagen te stoppen. Begrijp alleen je tweede vraag niet helemaal. Heb je een verkeerde toestel gekregen bij je nieuwe abonnement of heb je je bedacht en wil je een andere? Je mag altijd binnen 14 dagen je mobiele abonnement annuleren, je hebt namelijk bedenktijd. Maar met een toestel zit dat toch een beetje anders in elkaar. Er mag hoe dan ook geen enkele schade aan het toestel zitten en eigenlijk mag die bijna niet eens gebruikt zijn (dat laatste bedenk ik zelf, want je moet hem natuurlijk kunnen testen of je het toestel wel wil).

In de algemene voorwaarden staat ook omschreven dat het toestel puntje gaaf moet zijn.

Lees artikel 7:

  • Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  • De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  • De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.


Als je een verkeerde telefoon hebt gekregen dan moet je dat zo ie zo niet accepteren en direct terug sturen. Dat kan je dan bewijzen met wat je hebt aangevraagd en ik zou direct contact opnemen met de klantenservice van Vodafone.

Dan nog even terug komen op je nieuwe abonnement en het willen behouden van je oude abonnement. Als je contract is afgelopen dan kan het zijn dat je meer moet gaan betalen. Sommige kortingen kunnen komen te vervallen. Daarom is het altijd slim om rond te kijken of er nieuwe abonnementen zijn en of deze goedkoper zijn dan je huidige abonnement. Soms is dat wel zo en soms ook niet, dus dat is een keuze die je zelf dient te maken.

Ook voor je abonnement zou ik zeggen, neem contact op met de klantenservice van Vodafone door ze te bellen of via een chat te starten zodat je met kan chatten ipv bellen. Hierin kan ik je verder geen advies geven, deze twee dingen moet je echt met hun bespreken.

** edit info:
Dat ligt er helemaal aan hoe de korting is besproken. De korting kan op beide manieren besproken worden. Voor de contractsduur of voor de abonnementsduur. Dus het is maar net hoe en wat je hebt afgesproken met Vodafone. In de meeste gevallen vervallen deze maar bij andere afspraken kan het zijn dat deze doorlopen. Algemene kortingen blijven over het algemeen wel maar de factuur kortingen kunnen komen te vervallen. Misschien had ik deze info iets beter moeten vertellen. **
Jeroen26
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben het niet eens met je kortingen. In december heb ik via de chat al eens gevraagd hoe het zat met de kortingen. Volgens de Vodafone-medewerker blijven deze gewoon doorlopen, ook na mijn contract periode.

met betreft de tweede vraag.

ik bedoelde daarmee het volgende. Stel ik heb een nieuw abonnement met een nieuwe telefoon. Ik ben wel tevreden met het toestel maar niet met mijn oude abonnement. Kan ik het toestel houden en alsnog mijn oude sim abonnement houden. Of gaat alles retour.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Eerst even het eerste deel:
Dat ligt er helemaal aan hoe de korting is besproken. De korting kan op beide manieren besproken worden. Voor de contractsduur of voor de abonnementsduur. Dus het is maar net hoe en wat je hebt afgesproken met Vodafone. In de meeste gevallen vervallen deze maar bij andere afspraken kan het zijn dat deze doorlopen. Algemene kortingen blijven over het algemeen wel maar de factuur kortingen kunnen komen te vervallen. Misschien had ik deze info iets beter moeten vertellen.

Als je een nieuw abonnement hebt genomen met een toestel dan zitten deze aan elkaar gekoppeld. Dus je kan niet zomaar je nieuwe abonnement terug sturen en je oude abonnement gaan gebruiken met het nieuwe toestel. Zo werkt dat niet, dan moet je het toestel in 1x afkopen maar dan zit je nog met je nieuwe abonnement. Dus dan gaat alles retour.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Even een kleine toevoeging. Alleen via Friends and Family blijft de korting doorlopen. Via andere kanalen is dit niet. Hierbij eindigt de korting na 12/24 maanden (einde contractduur/abonnementsduur).



Edit: Tenzij er een uitzondering wordt gemaakt!
Jeroen26
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven ik heb inmiddels contact gehad met Vodafone omdat ik het toch graag wel zeker wilde weten ivm met verlengen of niet. Ik heb heb zwart op wit staan dat de kortingen die ik heb gekregen na mijn twee jaar gewoon doorlopen.

Vodafone kan mij dus op dit moment ook geen betere aanbieding bieden. Ik heb nu 5gb+5gb voor €13. Erg netjes.

dus....ipv een ander abonnement en nieuwe telefoon houd ik mijn huidige abonnement en koop zelf een ander toestel.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dan is er toen der tijd een uitzondering gemaakt. Dat kan natuurlijk altijd 🙂 Hebben ze de korting er wel op gezet voor je Jeroen26?
Dan is denk ik het inderdaad slimmer om een toestel los te kopen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:
Even een kleine toevoeging. Alleen via Friends and Family blijft de korting doorlopen. Via andere kanalen is dit niet. Hierbij eindigt de korting na 12/24 maanden (einde contractduur/abonnementsduur).

Oke, dus ik begrijp hieruit dat alleen de kortingen voor F&F blijven doorlopen maar als iemand een Black Friday korting heeft gehad en bv nog eens 3,- euro (omdat die zo aardig is), dan vervalt die kortingen wel en bij F&F niet?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat klopt Energieboy 🙂
Ik zal dit topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic