robhanou

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlenging abonnement

Abonnement L nu11,53. Na verlenging in april 14,00. Een verhoging van ruim 21%. Niet acceptabel.  Als het niet verandert dan betekent dat wegwezen hier.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @robhanou 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Waarschijnlijk heb je, in de tijd van afsluiten oude abonnement, korting gekregen en/of lag de prijs lager dan nu. In de tussentijd is de prijs omhoog gegaan of het abonnement dat je toen had, is er niet meer en daarom dat je dan in een ander abonnement valt. 

Het is altijd aan te raden om eerst te kijken wat voor een abonnement je hebt en wat de prijs is. Ik krijg bv elke maand extra korting toen ik 6 jaren geleden mijn abonnement afsloot (een actie). Deze heb ik nog altijd en is goedkoper dan de huidige abonnementen. Het is daarom niet altijd verstandig om te verlengen of aan te passen. Wel begrijpelijk als je een nieuw toestel wil, met een abonnement. Maar soms is het dan zelfs nog goedkoper om een los toestel te kopen en je oude abonnement door te laten lopen. 

Het was dus beter om eerst even te kijken wat je hebt en of overstappen slim is, of niet. Daarnaast, als je in april hebt afgesloten is het wel een beetje laat om hierop nu terug te komen. Kijk, naar een oud abonnement terug stappen kan niet (omdat die misschien niet meer bestaat of omdat je kortingen dan inmiddels zijn vervallen).

Wil je hierover een klacht indienen, dan kan dit via de website van Vodafone. Maar wees er van bewust dat er een mogelijkheid is dat je niet meer terug kan, maar een klacht indienen kan natuurlijk altijd. Begrijp dat je dan geen klant meer wilt blijven, dan kan je na je huidige contract periode opzeggen. Let wel op bij andere providers of je daar dan wel een juiste abonnement afsluit en vergelijk goed de prijzen. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @robhanou 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Waarschijnlijk heb je, in de tijd van afsluiten oude abonnement, korting gekregen en/of lag de prijs lager dan nu. In de tussentijd is de prijs omhoog gegaan of het abonnement dat je toen had, is er niet meer en daarom dat je dan in een ander abonnement valt. 

Het is altijd aan te raden om eerst te kijken wat voor een abonnement je hebt en wat de prijs is. Ik krijg bv elke maand extra korting toen ik 6 jaren geleden mijn abonnement afsloot (een actie). Deze heb ik nog altijd en is goedkoper dan de huidige abonnementen. Het is daarom niet altijd verstandig om te verlengen of aan te passen. Wel begrijpelijk als je een nieuw toestel wil, met een abonnement. Maar soms is het dan zelfs nog goedkoper om een los toestel te kopen en je oude abonnement door te laten lopen. 

Het was dus beter om eerst even te kijken wat je hebt en of overstappen slim is, of niet. Daarnaast, als je in april hebt afgesloten is het wel een beetje laat om hierop nu terug te komen. Kijk, naar een oud abonnement terug stappen kan niet (omdat die misschien niet meer bestaat of omdat je kortingen dan inmiddels zijn vervallen).

Wil je hierover een klacht indienen, dan kan dit via de website van Vodafone. Maar wees er van bewust dat er een mogelijkheid is dat je niet meer terug kan, maar een klacht indienen kan natuurlijk altijd. Begrijp dat je dan geen klant meer wilt blijven, dan kan je na je huidige contract periode opzeggen. Let wel op bij andere providers of je daar dan wel een juiste abonnement afsluit en vergelijk goed de prijzen. 

robhanou
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen goede reactie. Het abonnement moet/kan in april a.s.  erkend worden. Wel goed dat je op tijd gewaarschuwd wordt. Het is een abonnement zonder korting. Begonnen met 11,00 en door tussentijdse verhogingen naar 11,53 gegaan. Alleszins redelijk. Maar dat het nu naar 14.00 gaat zonder het te vermelden bij het bericht om te verlengen vind ik toch wel misleidend.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Geen goede reactie? Je hebt het in je bericht niet over april 2022. Dus ben ik er vanuit gegaan dat je afgelopen april hebt laten verlengen. Niet voldoende info gelezen, dan krijg je deze communicatie fout. 

Als je een contract bent aangegaan met vaste kortingen dan zullen deze niet zomaar worden afgenomen als je je abonnement NIET verlengt. Mits er kortingen op zitten die na je contract periode eraf gaan, dat kan namelijk ook. Je zegt een abonnement te hebben zonder kortingen, dan zou ik het abonnement gewoon behouden, want zomaar omhoog gaan, dat kan niet, mits jij je contract gaat verlengen. Dus verleng je contract niet en hou deze stilzwijgend aan en je krijgt geen verhoging. Maar nogmaals, dit alleen als er geen kortingen komen te vervallen in je huidige abonnement (maar je zegt die niet te hebben dus kan je gewoon door laten lopen). 

Begrijp dan niet zo goed dat je wil verlengen. Misschien dat Vodafone je dat wel aangeeft, maar jij draait aan de knoppen en als jij je contract gewoon stilzwijgend laat doorlopen dan is er niets aan de hand. 

Het beste wat je kan doen is de klantenservice bellen op het nummer 0800-0560 en daar vragen hoe je huidige abonnement in elkaar zit. Die kunnen je vertellen wat de kosten zijn van je huidige abonnement als je stilzwijgend laat doorlopen. Ik denk zelf dat je daar beter aan doet dan je contract te verlengen. Dus wil je het allemaal zeker weten, neem contact op met de klantenservice.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic