avdv70

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlenging abonnement te vroeg doorgevoerd

Beste vodafone,


Ik heb vandaag mijn abonnement verlengt bij de phonehouse en ik het contract staat duidelijk verlengen per 23 september 2014, maar tot mijn verbazing zie ik dat jullie het nieuwe abo al in hebben laten gaan.

Graag had ik gezien dat dit terug wordt gedraaid, betaal nu nl stukken minder per maand dan na mijn verlenging.

Ook ben ik nu mijn overgebleven minuten en mb's kwijt.

BTW Ik ben het oude contract aangegaan voor 24 maanden en niet voor 20 maanden, en nu zou het duurdere abonnement opeens 28 maanden duren. Ergens klopt er dan toch iets niet.

Dit kom ik tegen in mijn voorwaarden van het oude abo.

Artikel 3 – Het abonnement
1. Een abonnement wordt aangegaan voor een minimumduur, bijvoorbeeld 12 of 24 maanden

Staat dus zwart op wit. Dus geen 20 maanden. zijn jullie eigen voorwaarden.

Ik vind het ook best als jullie het nw abo per direct in laten gaan, maar dan wel met een duur van 24 maanden, dus tot 29 mei 2016 ipv 23 september 2016.

Zoals jullie het nu doen wordt ik toch even benadeeld voor € 80,- 4 x € 20,- verschil per maand.

Hoop iets van u te vernemen, ander sta ik overmorgen weer in de winkel bij phonehouse en dan zoeken hun het maar uit.

Heb nog meerdere abonnmenten lopen en daar gaat het nieuwe abo pas in als het oude verlopen is, dus het kan wel.
1 Reactie 1
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo @avdv70

Ik zal het uitleggen met een voorbeeld. Stel: Op 1 januari 2012 ben je klant bij ons geworden en heb je een contract afgesloten van 2 jaar (24 maanden). Dit contract loopt dan tot 1 januari 2014. Je kunt gebruik maken van de mogelijkheid om 4 maanden voor de einddatum van je contract te verlengen. Dit verandert echter niets aan de einddatum van je eerste contract.

Als je in oktober 2013 besluit om te verlengen ga je weer een nieuw contract aan. Dit contract loopt dan van 1 januari 2014 tot 1 januari 2016 (2 jaar). In totaal ben je dan 48 maanden klant bij ons. Door het vroegtijdig verlengen kies je er echter voor om al eerder gebruik te maken van je nieuwe toestel+ het bijbehorende abonnement.

Je hebt zelf de keuze om gebruik te maken van de mogelijkheid om eerder te verlengen. Het voordeel hiervan is dat je al eerder gebruik kunt maken van je nieuwe toestel en van het abonnement dat daarbij hoort. Als we je het toestel en het bijbehorende abonnement pas op de einddatum van je eerste contract zouden geven heeft eerder verlengen ook geen zin, toch?

Hopelijk maakt dit het duidelijker!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic