Mark1987

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlengen naar Sim-only

Goedemiddag,

Mijn abonnement loopt af in juli 2014 en vier maanden van te voren kon ik verlengen, vanaf begin maart dus. In het verleden heb ik al meerdere malen mijn abonnement verlengd met een nieuwe telefoon. Dit ging direct in, ik ontving de telefoon snel, en ik kon gebruik maken van me nieuwe abonnnement.

Nu heb ik voor het eerst verlengt naar een sim-only abonnement en tot mijn verbazing gaat deze niet gelijk in, pas vanaf juli. Dit vind ik erg vreemd, overal wordt aangegeven dat je 4 maanden van te voren al kan verlengen, maar als ik dus verleng sim-only schiet ik daar niets mee op. Nu had ik dus beter tot juli kunnen wachten en dan pas mijn besluit kunnen maken.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? alle keren dat ik overstapte naar een duurder abonnement gingen dit abonnement gelijk in, ook voordat mijn huidige was afgelopen, en nu ik eens verleng naar een goedkoper abonnement moet ik opeens de laatste 3 maanden nog mijn duurdere abo betalen. Daarnaast staat dit ook nergens vermeld, ik heb nu opeens heel erg spijt dat ik gelijk heb verlengd. Dan had ik beter kunnen wachten tot juli om dan pas te beslissen wat ik doe.

Met vriendelijke groet,
Mark
10 Reacties 10
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @Mark1987

Het klopt inderdaad dat Sim-Only abonnementen pas in gaan op het moment dat je oude contract verloopt. Dit gebeurt dus niet meteen op het moment dat je verlengt. Je hebt natuurlijk de keuze om later te verlengen maar je moet er dan wel rekening mee houden dat aanbiedingen kunnen veranderen. Het zou best kunnen dat er tegen die tijd weer andere aanbiedingen zijn, en wellicht zou je dan denken "had ik toch maar toen verlengd". Over het algemeen geldt dus: zie je een aanbieding die je bevalt? Maak dan zo snel mogelijk een beslissing, voor je het weet is die aanbieding weer veranderd. 😉
Mark1987
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind dit wel heel slecht aangegeven. Op jullie site staat dat de je kan verlengen en dat je je nieuwe abonnement direct ingaat na verlengen. Maar alleen als het in het voordeel van vodafone is dus blijkbaar.

Maar hoe kan ik nu mijn verleninging annuleren?

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat kan het makkelijkste telefonisch via 0800-0560. Dit is het gratis nummer voor al je vragen over een bestelling.
Linda2201

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde. Omdat ik mijn huidige abonnement per ongeluk een maand eerder heb laten in gaan, zit ik nu zelfs 25 maanden aan een duur abonnement vast! Ik dacht dat ik gewoon een contract voor 24 maanden had getekend, maar blijkbaar komt die maand dat je eerder overstapt er op het eind weer bij (in mijn geval dus 45 euro extra!)

Maar goed, ik dacht dus, ik kan toch 4 maanden van te voren het abonnement aanpassen maar dat kan blijkbaar alleen als je een duurder abonnement neemt en niet als je Sim Only neemt.. Ik vind dit echt belachelijk en zeer klantonvriendelijk en zodra ik de laatste 45 euro betaald heb, ben ik ook weg bij Vodafone! Dus alleen als jullie er beter van worden kan het 4 maanden van te voren aangepast worden en als iemand naar een lager abonnement wil, kan het niet?!

Ik wil jullie nog wel wijzen op jullie eigen site.
https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/verlengen-of-opzeggen.shtml
Hier staat bovenaan "Verlengen kan vanaf 4 maanden voordat je abonnement afloopt."
Vervolgens staat onder het kopje "Voordelen van verlengen": "Geen nieuw toestel nodig? Verleng je abonnement met een voordelig Sim Only."
Zeer misleidend, want je kan blijkbaar niet 4 maanden van te voren een Sim Only laten ingaan!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Veel mensen kunnen ook zonder SimOnly verlengen naar een goedkoper abonnement. Hoe dit uitpakt is afhankelijk van je oude abonnement. Bij jou is het toevallig duurder.
Op de pagina die je aangeeft staat ook aangegeven dat je bericht krijgt met de ingangsdatum van je nieuwe abonnement.

Ivonne22

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde verhaal! Afgelopen zaterdag bij een Belcompany winkel verlengd naar sim only. En ook hier hoorde ik dat het nieuwe abonnement pas in gaat op de einddatum van het oude abonnement. Belachelijk! Ik ben al 12 jaar klant van jullie (toen nog Libertel) en heb nu ca. 7 jaar een abonnement. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Altijd ging mijn nieuwe abonnement in rond de datum dat ik verlengde en nu dus ineens niet meer omdat ik voor Sim Only kies. Bij Belcompany wordt letterlijk gezegd dat dit komt omdat jullie niks verdienen aan een Sim Only. En voor straf kan ik nu 4 maanden extra betalen voor mijn abonnement. Ik heb hier toch al 2 jaar voor betaald? Sinds april 2012?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Ivonne22

En voor straf kan ik nu 4 maanden extra betalen voor mijn abonnement. Ik heb hier toch al 2 jaar voor betaald? Sinds april 2012?

Dit klopt niet helemaal.
Je kan 4 maanden VOOR het eind van je abbonoment een nieuwe afsluiten.
Dus u verlengt uw abbonomet op maand 20 van uw oude abbonoment.

Dus u betaald gewoon alle 24 maand, waarvoor uw een contract heeft..

Ik zal het even duidelijk uitleggen.
Bij uw abbonoment zit EXTRA geld in voor uw telefoon.
Zo kan ik bij een nieuw red abbonoment kiezen voor 20, 15 of 10 euro extra in de maand te betalen. Hier
Uw sluit een abbonoment af voor 24 maand. Waar dus bijvoorbeeld 15 euro in de maand bij inzit voor de telefoon.
U verlengt vervolgens op maand 20 naar een ander abbonoment met telefoon. Dan wordt u abbonoment met 28 maand verlengt (de 4 resterende + 24). Hierdoor betaald u dus de eerste 4 maand uw oude telefoon gewoon nog af, en daarna begint het afbetalen van u nieuwe mobiel.

Bij ene simonly mist u deze kosten. Als zij dus op maand 20 het nieuwe tarief in laten gaan, tegen de nieuwe prijs. Zal u 4 x 15 euro missen aan het afbetalen van uw oude telefoon.




Ivonne22

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke, dat is het dus. Ik moet mijn telefoon nog afbetalen. Waarom wordt dit dan niet meteen in het eerste bericht in dit topic als antwoord gegeven? Lijkt net of jullie er een beetje omheen draaien zo. En dat snap ik ook wel, want ik heb destijds een abonnement afgesloten met een GRATIS telefoon, welke (zo blijkt maar weer) dus helemaal niet gratis is.

Maar dan nog iets... Ik moet dus nog de resterende maanden voor de afbetaling van mijn telefoon betalen (daar kan ik inkomen), waarvan de kosten volgens jou maximaal 20 euro per maand zijn.

Ik betaal nu ca. 57 euro per maand. Met mijn Sim Only ga ik 24 euro per maand betalen. Hier zit een gat tussen van 33 euro. Dan kan ik nu toch 24 euro + 20 euro = 44 euro gaan betalen? Eigenlijk betaal ik nu dus nog 4 maanden 13 euro te veel :@

(lees je nog mee @Mark1987 ?)
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Ivonne22 ,

Gratis is nooit gratis, dat weet je hopelijk toch zelf ook....
Ik ben geen vodafone medewerker, dus ik kan meer zeggen dan hun 😄

Je ontvangt de telefoon gratis bij dat abbonoment. Eigenlijk zeg je; ik betaal jullie maandelijks voor die telefoon, als jullie mij hem nu gratis geven.

Die 20 euro was een voorbeeld, van een huidig abbonoment. Er zijn in het verleden abbonomenten geweest waar.

Op de website van Typhone kan je het heel mooi zien,
Je kiest wat voor abbonoment je wil,
En hoeveel je per maand wil betalen, hoeveel je dan nu voor je telefoon moet betalen


En ook daar zie je:




Ivonne22

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Duidelijk! En dat gratis niet gratis is, snap ik ook wel. Maar wat ik al zei, dit is dus een duidelijk voorbeeld waaruit dat blijkt. Het zal er aan liggen dat ik deze laatste 4 maanden nog zoveel bijbetaal dat ik een Iphone 4s heb die natuurlijk niet goedkoop zijn.

Bedankt voor je uitleg! Het is mij nu een stuk duidelijker dan de eerdere reacties in dit topic.

Wil ik toch nog even zeggen dat ik het jammer vindt dat Vodafone-/Belcompany medewerkers dit allemaal niet wat duidelijker vermelden bij het verlengen naar Sim Only.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic