Jessy1981

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlengen ivm stuk toestel

Goedemorgen Vodafone. Ik heb een vraag ivm de verlening van mijn abonnement. Enige tijd geleden is mijn (dure) telefoon van het ene op het andere moment uit gegaan en gaat niet meer aan. Nu betaal ik daar nog elke maand een duur abonnement voor. Ik mag deze eind mei verlengen maar nu is mijn vraag of dat eerder mogelijk is? De winkel, Phone House Nederland, weigert mij te helpen omdat er een barst in mijn scherm zit. De jongen in de winkel zei; het is een bekend probleem, maar eerst moet je het scherm laten maken. Als ik het opstuur gaan ze dat eerst repareren en de kosten zijn voor u. Dat is voor mij een onacceptabel antwoord. Ik regel via hun een abonnement voor 2 jaar bij jullie als provider, dan mag ik toch verwachten dat het toestel ook 2 jaar mee zou moeten gaan? En zeker als er erkend wordt dat het een bekend probleem blijkt te zijn? De The Phone House Hoofddorp kent geen service op dit vlak. Ik weet dat het bij andere providers mogelijk is om in bijzondere gevallen eerder te kunnen verlengen, en dan dus weer fatsoenlijk bereikbaar te zijn. Ik hoop van harte dat het bij jullie ook mogelijk is. Ik hoor graag van jullie. Vriendelijke groet, Jessica
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Jessy1981,

Normaal gesproken mag je zeker verwachten dat een smartphone bij voorzichtig gebruik twee jaar meegaat.
Bij een barst in je beeldscherm ligt dit anders. Ik ga niet met je in discussie over hoe de betreffende barst in je beeldscherm is ontstaan. Een discussie over dat onderwerp heeft geen enkele zin. Ik houd niet van welles-nietes-discussies. Wel is het zo dat je enorm de schijn tegen je hebt. Met andere woorden: een reparatie-onder-garantievoorwaarden kun je echt vergeten. De verkoper van je smartphone zal zich altijd beroepen op val-schade of druk-schade. En met succes.

Een betaalde reparatie is een optie. Maar wel vrij prijzig. De prijzen van het laten vervangen van je volledige beeldscherm variëren van €150,00 tot meer dan €250,00 (inclusief 21% B.T.W.)
Toch is dat nog de meest realistische optie voor jou.

Het verlengen / omzetten van je huidige Vodafone abonnements-overeenkomst mag vanaf VIER MAANDEN voorafgaand aan de huidige einddatum. Die einddatum kun je vinden via My Vodafone. En daar dan vier maanden vanaf halen.

Leuker kan ik het echt niet maken. Maar zo is het Consumenten Recht in Nederland. En zo zijn de Vodafone Algemene Voorwaarden Mobiele Telefonie. Daar heb je voor getekend bij het begin van je Vodafone abonnements-overeenkomst.

Wel duidelijk. Niet leuk.

Succes !

Netwerker


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic